AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #81 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, da blir dere hjemme, når dere ikke får viljen deres!! Anonymkode: 65fa2...c24 🤦🏻♀️ Anonymkode: f1cea...567 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #82 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud så bitter og aggressiv... Da bør du kanskje ikke dra på jobben heller, for da prioriterer du jobben over tid med barna? Anonymkode: 766e8...68a De blir nok skilt om noen år. Alle jeg vet om som ikke har prioritert egentid som par med barnepass og sosialt liv utenom barna og familietid blir det. F.eks en helgetur som kjærester, Gud forby. Og ungene vokser opp og er helt avhengig av foreldrene. Anonymkode: ffb17...efd 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #83 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er nok ganske vanlig at søskenbarn ikke er invitert i konfirmasjon lengre, så dette hadde jeg latt ligge. Det får være opp til de som har konfirmasjonen om hvem de inviterer. Anonymkode: f7799...313 Eh nek absolutt ikke vanlug Anonymkode: f1cea...567 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #84 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det virkelig vanlig? Må innrømme at jeg aldri har hørt om noen som ikke har invitert søskenbarn i konfirmasjon. Det er jo veldig nær familie. Folk får gjøre som de vil. Men akkurat i dette tilfellet, der det bare er snakk om to søskenbarn på 6 og 9 år så høres det trist ut at de blir utelatt. De er jo en del av familien de også. Anonymkode: 4da75...5e7 Nei det er ikke vanlig Anonymkode: f1cea...567 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #85 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De blir nok skilt om noen år. Alle jeg vet om som ikke har prioritert egentid som par med barnepass og sosialt liv utenom barna og familietid blir det. F.eks en helgetur som kjærester, Gud forby. Og ungene vokser opp og er helt avhengig av foreldrene. Anonymkode: ffb17...efd Vel, den tanken kan dere jo kose dere med. ❤️ Anonymkode: 050f6...a89 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #86 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De blir nok skilt om noen år. Alle jeg vet om som ikke har prioritert egentid som par med barnepass og sosialt liv utenom barna og familietid blir det. F.eks en helgetur som kjærester, Gud forby. Og ungene vokser opp og er helt avhengig av foreldrene. Anonymkode: ffb17...efd Du tar feil Anonymkode: f1cea...567 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #87 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tar feil Anonymkode: f1cea...567 Den smellen kommer om noen år, så du lever lykkelig uvitende ennå. Anonymkode: ffb17...efd 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #88 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den smellen kommer om noen år, så du lever lykkelig uvitende ennå. Anonymkode: ffb17...efd Nope ! Men tenker din smell kommer om noen år Anonymkode: f1cea...567 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #89 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nope ! Men tenker din smell kommer om noen år Anonymkode: f1cea...567 Hvilken smell? 😂 Jeg er forbi det der. Anonymkode: ffb17...efd
Pillarguri Skrevet 21. februar 2024 Forfatter #90 Skrevet 21. februar 2024 Takker for alle kommentarene her. Forstår at det er veldig mange forskjellige meninger om hva som er vanlig. Selv kommer jeg fra en familie hvor alle ble inkludert ved sånne anledninger, så for meg er dette rart. Men, jeg må jo akseptere at det er vertskapet som bestemmer. Vi har landet på at foreldrene til barna tar kontakt med vertskapet og spør om barna er inkludert i invitasjonen. Hvis de ikke er det, så kommer en av de voksne til å gå alene og den andre blir hjemme med barna. Litt sårt, men sånn blir det. TS 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #91 Skrevet 21. februar 2024 4 hours ago, Pillarguri said: Jeg tenker at hvis barna ikke får være med i denne type familieselskaper så vil de aldri få noe tett forhold til familien sin, (...) Vi bor alle på samme sted Herregud, så dramatisk. Hvis dere bor på samme sted, tro jeg vitterlig ikke én konfirmasjon gjør forskjellen. 4 hours ago, Pillarguri said: Jeg tenker at hvis barna ikke får være med i denne type familieselskaper så vil de (...) ei heller lære hvordan man tar vare på gamle tradisjoner som en konfirmasjon er. Nå er det ikke alltid man ønsker å videreføre tradisjoner presis som de var i fordums tid. Du hadde sjansen da dine barn skulle konfirmeres.. nå er det barnets foreldre som bestemmer. Anonymkode: c112a...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #92 Skrevet 21. februar 2024 Meget underlig at barn skal bli ekskludert fra alt. Bryllup, konfirmasjoner, og til og med dåp? Det neste blir vel at barna må holdes hjemme i bursdagsselskap. Skikkelig uting Anonymkode: a1d57...69e 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #93 Skrevet 21. februar 2024 Pillarguri skrev (4 timer siden): Som jeg skrev i hovedinnlegget mitt så er det her snakk om to søskenbarn på 6 og 9 år. Det er greie barn som kan oppføre seg pent. Det er også de eneste søskenbarna konfirmanten har. TS At bestemor syns barnebarna er greie barn som kan oppføre seg pent betyr ikke nødvendigvis at konfirmanten syns det samme… når det er sagt, så er det ikke alltid alle i familien får navnet sitt på invitasjonen selvo de er invitert, så det er lurt at broren/søsteren til konfirmanten mor/far spør om invitasjonen også gjelder barna. Anonymkode: c2199...a68 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #94 Skrevet 21. februar 2024 Pillarguri skrev (5 timer siden): Det er konfirmanten og foreldrene som bestemmer om konfirmasjonen er kristen eller borgerlig. Det legger ikke vi besteforeldre oss opp i. Vi gleder oss til å feire konfirmanten på den måten konfirmanten ønsker å feire dagen sin. TS Men likevel stilles det spørsmål om hvem som er invitert..? Anonymkode: 1439f...f2f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #95 Skrevet 21. februar 2024 Det er ikke rart at besteforeldre bryr seg om at familien skal holde sammen, og blir bekymret når deler av familien oppfører seg ekskludere. For alt vi vet har de som skal organisere konfirmasjonen gode grunner, konflikt med de som har mindre barn, sjalusi mellom søskenbarn eller rett og slett bare en idé om at et familieselskap blir bedre av å ekskludere barn. Noen gjetter at hovedpersonen kanskje vil like å få masse voksenoppmerksomhet, og at denne ville forringes av søskenbarn. Å bry seg er noen ganger å stille spørsmål ved valg som blir gjort. Syns det virker som om familien løser det på en veldig skånsom måte, sikkert fordi de bryr seg og er glad i familien, selv om de ekskluderer barna/barnebarna deres. Anonymkode: 050f6...a89 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #96 Skrevet 21. februar 2024 Pillarguri skrev (2 timer siden): Takker for alle kommentarene her. Forstår at det er veldig mange forskjellige meninger om hva som er vanlig. Selv kommer jeg fra en familie hvor alle ble inkludert ved sånne anledninger, så for meg er dette rart. Men, jeg må jo akseptere at det er vertskapet som bestemmer. Vi har landet på at foreldrene til barna tar kontakt med vertskapet og spør om barna er inkludert i invitasjonen. Hvis de ikke er det, så kommer en av de voksne til å gå alene og den andre blir hjemme med barna. Litt sårt, men sånn blir det. TS Høres ut som en fornuftig løsning. Det er sånn vi ville gjort det selv. En av oss hadde blitt hjemme, da vi naturlig nok hadde manglet barnevakt og den som tilhører den siden hadde reist i konfirmasjon. Anonymkode: c6632...c0e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #97 Skrevet 21. februar 2024 Jeg er så glad jeg ikke er i en så stiv familie at unger ikke er regnet med i feiringer av livets milepæler. Det blir ikke min type selskap og jeg hadde ikke orka. Anonymkode: 7c491...b42 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #98 Skrevet 22. februar 2024 Veldig mange steder er det plasshensyn i kirke eller sal og da blir det ikke plass til barn i den første delen og da er det naturlig å ikke invitere de til resten av selskapet. Vi fikk kun 10-12 plasser (!) Anonymkode: 3c989...de6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #99 Skrevet 22. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig mange steder er det plasshensyn i kirke eller sal og da blir det ikke plass til barn i den første delen og da er det naturlig å ikke invitere de til resten av selskapet. Vi fikk kun 10-12 plasser (!) Anonymkode: 3c989...de6 10-12 plasser er mer en dobbelt av hva man pleier å få her i byen Anonymkode: 3b7b3...e87
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #100 Skrevet 22. februar 2024 Pillarguri skrev (18 timer siden): Vårt barnebarn skal konfirmeres til våren. Vi, som besteforeldre, er selvsagt invitert. Men jeg reagerer på at konfirmantens tante og onkel er invitert alene uten barn. De har kjekke barn på 6 og 9 år. Vi er en liten familie så det er ikke snakk om noen kjempestor konfirmasjon. Tipper vi ender på 18-20 gjester. Jeg tenker at hvis barna ikke får være med i denne type familieselskaper så vil de aldri få noe tett forhold til familien sin, ei heller lære hvordan man tar vare på gamle tradisjoner som en konfirmasjon er. Vi bor alle på samme sted, så det er ikke snakk om reise og hotell. Hva tenker dere på KG? Er det jeg som tar feil her. Jeg synes det er tåpelig. Vi bestilte kun de nærmeste slektningene og noen få næreste venner i bryllupet f.eks og passet på og inkludere småungene og de gamle. Synes det er synd når unger skal bli ekskludert fra slike begivenheter. Anonymkode: 87646...33c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå