AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Hei! Skal skrive et klagebrev til BUP (avvist henvisning), men aner ikke hvordan. Har aldri skrevet noe slikt før, og hele oppgaven ser ut uoverkommelig... Hvor kan man finne eksempler på slike klager? (Jeg vet at man kan få hjelp av f.eks. fastlegen, men det vil ta tid. Derfor ønsker jeg et eksempel for å begynne med selv). Anonymkode: 20390...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Få med hvordan barnet fungerer i det daglige, og konkret hvordan sykdommen/lyten påvirker dagliglivet. Anonymkode: a2af5...723 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei! Skal skrive et klagebrev til BUP (avvist henvisning), men aner ikke hvordan. Har aldri skrevet noe slikt før, og hele oppgaven ser ut uoverkommelig... Hvor kan man finne eksempler på slike klager? (Jeg vet at man kan få hjelp av f.eks. fastlegen, men det vil ta tid. Derfor ønsker jeg et eksempel for å begynne med selv). Anonymkode: 20390...e0e Hei. Min fastlege måtte skrive ny grundigere henvisning til BUP. Da kom barnet inn...🙈 Jeg tok også kontakt med leder bup og forklarte de hvor ille det var å gi avslag og at ny henvisning var på vei!!! 4 uker senere fikk barnet time.... Ræva system😱😭😵 Anonymkode: 2c610...e29 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei. Min fastlege måtte skrive ny grundigere henvisning til BUP. Da kom barnet inn...🙈 Jeg tok også kontakt med leder bup og forklarte de hvor ille det var å gi avslag og at ny henvisning var på vei!!! 4 uker senere fikk barnet time.... Ræva system😱😭😵 Anonymkode: 2c610...e29 Uff da. Og man snakker om "tidlig innsats"... 😬 Synes at fastlegen skrevet masse. Lagt også ved en detaljert rapport fra skolen, og medhenvisning fra helsesykepleier. Men nei... Anonymkode: 20390...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uff da. Og man snakker om "tidlig innsats"... 😬 Synes at fastlegen skrevet masse. Lagt også ved en detaljert rapport fra skolen, og medhenvisning fra helsesykepleier. Men nei... Anonymkode: 20390...e0e Unnskyld, tror du virkelig du klarer skrive bedre enn en utdannet person? Særlig når du spør om eksempler? Glem det og få heller fagpersonen(legen) til å skrive på nytt. Anonymkode: bd40a...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff da. Og man snakker om "tidlig innsats"... 😬 Synes at fastlegen skrevet masse. Lagt også ved en detaljert rapport fra skolen, og medhenvisning fra helsesykepleier. Men nei... Anonymkode: 20390...e0e Systemet vet du. I et nøtteskal🤢 Håper barnet ditt kommer inn snart. Alder? Jo før jo bedre Anonymkode: 2c610...e29
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskyld, tror du virkelig du klarer skrive bedre enn en utdannet person? Særlig når du spør om eksempler? Glem det og få heller fagpersonen(legen) til å skrive på nytt. Anonymkode: bd40a...6cb Herregud, jeg tor virkelig ikke det. Jeg ville så gjerne glemme alt dette, og la "fagpersonene" gjør jobben. Men første ledige timen hos legen er om to uker. Kanskje tror du at vi kommer til å få hastetime for å rette klagebrevet? Haha... Anonymkode: 20390...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Vi fikk avslag på klage også, håpløst! Anonymkode: cd946...b00
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Systemet vet du. I et nøtteskal🤢 Håper barnet ditt kommer inn snart. Alder? Jo før jo bedre Anonymkode: 2c610...e29 Takk! Barnet er 9 år. Vi har prøvd å diskutere bekymringene våre i tre år, men "hun vil vokse det av seg". Tre år! Og psykologen fra inntaksteamet anbefaler å forsøke familieveiledning 😵 Har lyst til å grine... Anonymkode: 20390...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 Hvorfor aksepterer du ikke klagen? Anonymkode: 3f787...faa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 1 minutt siden, MariellPåske said: Systemet? Eller kanskje det er en forelder som er altfor ivrig og har en våt drøm om å få satt diagnoser på unga sine? Altfor mange mødre der ute som leser på internett, bestemmer seg for at barnet har en diagnose og det trumfes igjennom helsevesenet Oh ja, selvsagt! Jeg er så ivrig at jeg klarte å overbevise både kontaktlærer, skolens miljøterapeut, og fastlegen 😂 Anonymkode: 20390...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 Det er ikke så lett å klare dette selv. Du må svare direkte på avslaget. Hva med å kontakte helsesøster og høre om hun kan hjelpe dere? Anonymkode: 0a387...696
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 MariellPåske skrev (5 minutter siden): Systemet? Eller kanskje det er en forelder som er altfor ivrig og har en våt drøm om å få satt diagnoser på unga sine? Altfor mange mødre der ute som leser på internett, bestemmer seg for at barnet har en diagnose og det trumfes igjennom helsevesenet Slik jeg leser av innleggene til ts så er jeg redd du har helt rett. Er hun alenemor i tillegg så er sannsynligheten 5 doblet for at hun presser diagnoser på barnet. Anonymkode: 3f787...faa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, jeg tor virkelig ikke det. Jeg ville så gjerne glemme alt dette, og la "fagpersonene" gjør jobben. Men første ledige timen hos legen er om to uker. Kanskje tror du at vi kommer til å få hastetime for å rette klagebrevet? Haha... Anonymkode: 20390...e0e Du ringer/ sender epost og ber han lage ny henvisning som er litt bedre. fin oppfinnelse slik nymotens kommunikasjon. Slipper liksom brevduene og båltenninga. Og leger slipper unødvendige timer med raringer slik at de kan konsentrere seg om jobben sin Anonymkode: bd40a...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #15 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk! Barnet er 9 år. Vi har prøvd å diskutere bekymringene våre i tre år, men "hun vil vokse det av seg". Tre år! Og psykologen fra inntaksteamet anbefaler å forsøke familieveiledning 😵 Har lyst til å grine... Anonymkode: 20390...e0e Stå på💪 Vi mødre gir oss ikke. Hilsen meg igjen Anonymkode: 2c610...e29 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #16 Skrevet 21. februar 2024 Pasient- og brukerområdet kan gi råd. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å samarbeide med fastlege om en ny henvisning. Anonymkode: 7e337...0af 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #17 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stå på💪 Vi mødre gir oss ikke. Hilsen meg igjen Anonymkode: 2c610...e29 Eller fedre. Anonymkode: 7e337...0af
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #18 Skrevet 21. februar 2024 MariellPåske skrev (23 minutter siden): Systemet? Eller kanskje det er en forelder som er altfor ivrig og har en våt drøm om å få satt diagnoser på unga sine? Altfor mange mødre der ute som leser på internett, bestemmer seg for at barnet har en diagnose og det trumfes igjennom helsevesenet 🤦🏻♀️ Anonymkode: cd946...b00
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #19 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Og psykologen fra inntaksteamet anbefaler å forsøke familieveiledning 😵 Har lyst til å grine... Anonymkode: 20390...e0e Da bør dere forsøke det før dere klager. Gå gjerne privat så slipper dere ventetid. Tar dere f.eks. ti timer uten at det medfører endringer for barnet, så har dere noe konkret å vise til i klagen. Anonymkode: a2af5...723 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #20 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Herregud, jeg tor virkelig ikke det. Jeg ville så gjerne glemme alt dette, og la "fagpersonene" gjør jobben. Men første ledige timen hos legen er om to uker. Kanskje tror du at vi kommer til å få hastetime for å rette klagebrevet? Haha... Anonymkode: 20390...e0e Du trenger nødvendigvis ikke ny time for at fastlegen skal skrive klagebrev. Det er jo bare bortkastet tid av ressurser. Du sender en melding til legekontoret, og ber om at fastlegen skriver en klage. Dere har jo allerede vært innom en gang, så h*n vet hva det gjelder. Som oftest er det fastleger som er dårlig til å skrive henvisninger, ting ikke er alvorlig nok eller det er feil instans å søke hjelp hos. Du må se på begrunnelsen av avslaget, før du begynner å klage. Hvis psykologen i inntakstemaet hevder at dere bør prøve familieveiledning først, så er det mest sannsynligvis helt riktig avgjørelse. I tilfeller der BUP gir avslag, og henviser til en annen instans/tiltak - er det ikke noe vits i og klage på avslaget. I hvertfall ikke før man har prøvd familieveiledning. Anonymkode: c4abf...f69 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå