Gå til innhold

Noen ferske nyutdannede utviklere som har fått jobb via rekrutteringsselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår dette?
Jeg har lett lenge etter jobb nå uten hell. Ble plutselig kontaktet av et rekrutteringsselskap, men er veldig redd for at de skal kaste meg inn i prosjekter jeg ikke har kunnskap nok til å gjøre. De tjener vel penger på meg hvis de får meg ansatt hos noen?

Anonymkode: 3a73c...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan foregår dette?
Jeg har lett lenge etter jobb nå uten hell. Ble plutselig kontaktet av et rekrutteringsselskap, men er veldig redd for at de skal kaste meg inn i prosjekter jeg ikke har kunnskap nok til å gjøre. De tjener vel penger på meg hvis de får meg ansatt hos noen?

Lurer på det samme.

Anonymkode: 59032...7e3

• Liker 1
Skrevet

Du har jo rett på opplæring uansett. 

Anonymkode: 1b94b...03c

• Liker 1
Skrevet

Tilleggsinfo: Jeg er også allerede i en intervjuprosess til en jobb jeg virkelig vil ha, men som jeg selvfølgelig ikke aner om jeg får enda, og er veldig redd for at jeg ødelegger mine sjanser nå ved å takke ja til rekrutteringsbyrået. Mest fordi jeg ikke aner hvordan jobb via rekruttering foregår. 

Skrevet

Noen som i det minste vet om det er ok å melde seg inn i et rekrutteringsbyrå når man allerede er i diverse intervjuprosesser?

Skrevet (endret)

Man får ikke jobb hos selve rekrutteringsbyrået men hos kunden til rekrutteringsbyrået. Ja rekrutteringsbyrået tjener penger på om de får inn en kandidat hos kunden. De fleste prosesser er uansett slik at kunden betaler en viss del etter som hvilken fase man er i (no cure no pay avtaler finnes også , men det er mer uvanlig). Det er uansett ikke noe skummelt i å takke ja, en god del rekrutteringsbyrå i Norge er seriøse. Men mange her til lands benytter seg av britiske byråer som kan være mye ymse i hvor seriøse de er. Jeg vil ikke påstå det er direkte scam, men en del av dem har fryktelig hastverk i å sende inn cven til folk, uten at kandidaten egentlig er kjempekvalifsert for jobben nødvendigvis.  Særlig noen av landets mest kjente konsulenthus bruker britiske rekrutteringsfirmaer. 

Jobbet for noen år siden i rekrutteringsbransjen så vet litt om det. Gjør ikke det nå lenger. 

Endret av William_S
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...