Gå til innhold

Post Covid / long Covid / kronisk utmattelse - noen kur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er plent umulig å få en lege til å stille en diagnose med punktum bak. Det blir viss vass om stress og alder. 

Men etter jeg hadde Covid synes jeg at jeg er mye mer trøtt og sliten enn før, mer hjernetåke, mer "nede". Kan være psykisk, men jeg er en fighter og er ikke borte fra jobb eller synes synd på meg selv. Jeg er bare så jævlig lei av å ha det sånn. 

Gitt at dette er ettervirkning av Covid (bare en hypotese)  Har noen erfaringer med behandling som hjelper, enten medisinsk, kosttilskudd eller annet? 

Anonymkode: fccb2...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er plent umulig å få en lege til å stille en diagnose med punktum bak. Det blir viss vass om stress og alder. 

Men etter jeg hadde Covid synes jeg at jeg er mye mer trøtt og sliten enn før, mer hjernetåke, mer "nede". Kan være psykisk, men jeg er en fighter og er ikke borte fra jobb eller synes synd på meg selv. Jeg er bare så jævlig lei av å ha det sånn. 

Gitt at dette er ettervirkning av Covid (bare en hypotese)  Har noen erfaringer med behandling som hjelper, enten medisinsk, kosttilskudd eller annet? 

Hvor lenge siden er det du hadde covid? Jeg hadde en periode på rundt 8 måneder etter covid hvor jeg var helt utafor, mer enn vanlig, og sleit noe helt utrolig med energi, konsentrasjon, hørsel, syn, luktesansen, kognitivt, smerter og pust. Nå har det gitt seg og jeg er tilbake sånn jeg var før covid, med unntak av forsterket luktesans og behov for å bruke astmamedisin innimellom, fordi bronkiene mine tetter seg.

Ville ha sjekket ut diverse long-covid grupper på facebook hvor folk samles for å dele erfaringer, ihvertfall. Og kanskje se over sidene til https://covidforeningen.no/

• Liker 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge siden er det du hadde covid? Jeg hadde en periode på rundt 8 måneder etter covid hvor jeg var helt utafor, mer enn vanlig, og sleit noe helt utrolig med energi, konsentrasjon, hørsel, syn, luktesansen, kognitivt, smerter og pust. Nå har det gitt seg og jeg er tilbake sånn jeg var før covid, med unntak av forsterket luktesans og behov for å bruke astmamedisin innimellom, fordi bronkiene mine tetter seg.

Ville ha sjekket ut diverse long-covid grupper på facebook hvor folk samles for å dele erfaringer, ihvertfall. Og kanskje se over sidene til https://covidforeningen.no/

Gjorde du noe spesielt for å bli bra?

Anonymkode: e2023...b15

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjorde du noe spesielt for å bli bra?

Anonymkode: e2023...b15

Tok tiden til hjelp og slappet av så mye jeg kunne, ikke presse meg for mye og tillot kroppen tid, hvile og restitusjon til å komme seg.

Skrevet

Jeg hadde covid for snart et psr år siden og hsr følt det sånn siden da. Legen(e) har ikke noe å komme med.. 

Hadde trolig covid om igjen nå i høst men testet meg ikke. Føles mest ut dom kronisk utmattelse. Helsa er god ellers. 

Skrevet

I Norge har vi ikke Long-Covid. Det er bare i resten av verden. 

Sagt på en annen måte; I Norge har vi ikke råd til å ha Long-Covid, fordi helsevesenet ikke har kapasitet til å behandle pasientene sine. Så da henger vi det på knaggen «stress» og «utbrenthet». 

Anonymkode: 8bd72...e66

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...