Gå til innhold

Hva har dere oppå spisebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noe fresht til å ha oppå spisebordet mitt - noen tips? Hva har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bruker det eller ikke?

Frukt, blomster, vaser, bøker... Alt mulig er fint, det kommer mere an på hvordan man arrangerer det.

Lykke til, du har en verden av muligheter!! ;)

Skrevet

Jeg har akkurat nå et keramikkfat og to lysetaker på spisebordet....

Skrevet

Oppå spisebordet?

Minst mulig, da jeg vanligvis har masse rot der. Men om det er ryddig og jeg vil ha "pynt" blir det en bolle/et fat med frukt eller en vase ned markblomster jeg plukker selv om sommeren.

Skrevet

Jeg har et firkantet fat med forskjellige kubbelys på, noen høye, noen lave, men alle i brun- og beigetoner, som matcher fatet som er lys beige.

Evt så har jeg to brune lysestaker i mørkt tre med hvite lys

Skrevet

En spisebrikke som ligger på midten av bordet, og to regninger..

Gjest LoisLane
Skrevet

Mnst mulig, tenkte jeg, men det har lett for å hope seg opp der. Vi har et digert, gammelt langbord. Oppå der står det nesten alltid et trau med frukt og et par tinnlysestaker.

Rotet nevner jeg ikke...

Skrevet

En stor plante (indisk dvergfiken) og tre metallysestaker i forskjellige høyder med hvite lys i og noen sommerlige mansjetter. Vanligvis ligger det gjerne en bunke bøker der også, men de har vi ryddet vekk. Og så står det vanligvis en glasskrukke med sukkertøy/snop i, men den står nå på stuebordet siden vi har sittet å gomlet snop i hele kveld.

Skrevet

akkurat nå er det rot, men til vanlig en turkis el løper og en lysestake.

Skrevet

Varierer mellom rot og pynt, men pynten kan være en bolle med frukt, en kydderurt og lysestaker. Eventuelt en annen plante eller blomster.

Og så klart en laptop eller to med ledninger :sur:

Bordet vi ha nå er såpass stygt at jeg sjelden gidder å pynte det...

*vil ha nytt bord*

Skrevet (endret)

Vi har to digre trearmete lysestaker i krystall (bryllupsgave) som står på hver sin lille speilflis. I stakene er det hvite lange litt kraftige lys, og begge lysestakene er pyntet med perler på metallsnor nederst.

På spisebordet på kjøkkenet står det er dritlekker skålsak som jeg har fått i gave av en tante, med frukt oppi :)

Endret av Evelina
Skrevet

I spisestuen har jeg hvit duk med en farget brikke på, og en gammel bolle i sølv og glass. Vi bruker sjelden spisestuen, så der er ikke rot på bordet heller. Spisebordet på kjøkkenet derimot... Ulike eføyer i samme potte, rød brikke, servietter, og smuler...

Skrevet

Jeg har en brun løper med gulldekor, 3 glasslysestaker fra Kosta Boda i massiv glass (3 forskjellige høyder) med turkise lys i og 2 kunstglassfat fra Kosta Boda

Skrevet

På spisestubordet mitt (som er mørkebrunt og 25 år gammelt) er det:

Duk i klare farger fra Black Design,

Vase og skål og lysestake fra Black Design og en potteplande.

Det som står på bordet matcher gulvteppet som ligger under og passer suprert til fargen på bordet.

Skrevet

Jeg har et stort spisestuebord som også er kjøkkenbord. Hvis jeg ikke skal ha besøk så er det vanligvis to lave telysglass, noen bøker og en lampe der.

Når jeg har besøk er det full shining og frem med pynten!! :Nikke:;)

Skrevet

Jeg har vanligvis en eplegrønn linløper, et stort brunt keramikkfat og tre sorte lysestaker med grønne lys.

Akkurat nå har jeg en avlang potte med to primula oppi, men når de dør så er bordet som beskrevet over. Pluss gjerne noe post på ene enden :sjenert:

Skrevet

To bærbare pcer, masse ledninger, noen bøker og et par te-kopper. Vi rydder selvfølgelig hvis vi skal ha gjester... Hvis jeg bruker duk er det i så fall en hvit damaskduk. Vi pleier også å sette fram lysestaker.

Skrevet

En sjørøverskute og en Playmo-sjørøverøy med massevis av sjørøvermenn.

:-)

Som dere skjønner bruker sønnen min akkurat nå spisebordet som sjørøververden. Men sånn ellers har jeg to høye keramikklysestaker og en skål i samme stil, som vi fikk i bryllupspresang.

De er mørk brune og ganske spesielle. Vanligvis står de på en limegrønn eller gulgrønn duk.

• 1 måned senere...
Gjest Bride to be
Skrevet

På vårt mellombrune spisebord har vi en sort løper med hvite ringer, en limegrønn emalox-bolle (60-tallsdesign), en hvit høy Alvar Aaltovase med forsythiakvister i og to små Alvar Aalto skåler med telys i. I tillegg står det nå også en grønn krukke med tulipaner der.

Høres mye ut dette... :overrasket: men siden bordet er 210 langt virker det ikke overfylt allikevel... :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har et kvadratisk, gammelt bord. Nå står det to mørkebrune lysestaker der også ligger den en utgave av "Jane Eyre" der, kjøpte den fordi den var så pen og gammeldags ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...