AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Er nysgjerrig på hvordan rutinene ser ut på morgenen der den ene er i perm og den andre jobber. Her i huset står samboer opp rett før han må på jobb (idag var det kl 11) så alt han rekker er å kle på seg, gå en rask tur med hunden før han drar med kaffekoppen i hånda. Da har jeg vært oppe med baby siden 06, matet, underholdt, skiftet x-antall bleier, stelt meg kjapt hvis baby finner roen i vippestol. Har som regel ikke rukket hverken kaffekopp og mat da baby helst vil sove oppå meg. Er det urimelig å bli irritert? Anonymkode: 2018f...f50 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Nei, det er han som er urimelig. Når han har kone og barn kan han ikke dra seg til kl 11, med mindre han jobbet til langt på natt. Han må opp og delta i familielivet. Hadde aldri godtatt det. Anonymkode: e35af...b45 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Når jeg var i perm sto jeg alltid opp med baby og han sto opp når han skulle på jobb. Men de første månedene sov baby gjerne lenge da (med mange oppvåkninger men vi sto ikke opp før 9-10 noen ganger senere helt i starten) så var bare de siste 3 mnd av perm som baby faktisk begynte å stå opp tidlig. Så når han tok pappaperm og baby var godt inne i sin opp kl 6 rutine måtte han stå opp hver dag og jeg sov til jeg skulle på jobb kl 9 Likt skal være likt. En bedre løsning hadde såklart vært at man hadde delt mer både når jeg og han var i perm. Tenker det er greit å se litt an hvor slitsom dagen med baby er og hvem som tok natta. Tar du natta og dagen med baby er slitsom tenker jeg at han iallfall burde stå opp og ta litt på morningen så du får sovet litt. Anonymkode: 0f78f...682 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Mannen min står opp 5-6, tar babyen, lar meg sove til 8-9, og leverer eldste i barnehagen, før han går på jobb. Han lager alltid kaffe til meg. Anonymkode: a0540...b2e 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Babyen vår sover helst til kl 10 på formiddagen, men storebror kommer som regel inn for å vekke oss i 8-tiden 😅 Da står som regel alle mann opp, storebror får frokost kles på, og pappa kjører han i barnehagen. Når pappaen jobber er han som regel borte i flere dager, så han har mye å «ta igjen» når han kommer hjem i fridagene sine. Anonymkode: 3173e...da9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 Med første: mannen stod opp med baby kl 05.30, satt på kaffe, stelte baby og koste frem til han skulle gå 07.15. Hva jeg gjorde i den tiden var opp til meg, om jeg ville sove/dusje/scrolle i senga eller hva 😅 Stod opp en dag hver i helga og den andre fikk sove til 09. Nå med andre: vi begge står opp 06.00, han tar seg av stell av baby mens jeg kler på eldste (eller motsatt). Så gir han eldste frokost og koser med baby mens jeg steller meg, så går han kl. 07.15 Anonymkode: d6ded...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Er nysgjerrig på hvordan rutinene ser ut på morgenen der den ene er i perm og den andre jobber. Her i huset står samboer opp rett før han må på jobb (idag var det kl 11) så alt han rekker er å kle på seg, gå en rask tur med hunden før han drar med kaffekoppen i hånda. Da har jeg vært oppe med baby siden 06, matet, underholdt, skiftet x-antall bleier, stelt meg kjapt hvis baby finner roen i vippestol. Har som regel ikke rukket hverken kaffekopp og mat da baby helst vil sove oppå meg. Er det urimelig å bli irritert? Anonymkode: 2018f...f50 Hva med at du også jobber fremfor permisjon? Du skjønner jo ikke poenget med det. Husk du kan oppføre deg slik når han har permisjon. Verre er det ikke. Anonymkode: 72e44...7fa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Jeg tenker at den som er i permisjon har hovedansvar for «arbeidstiden» utover det litt mer på natt også (men man bør være raus med hverandre og ha ansvar ulike dager, alle klarer gå på jobb litt trøtt 1 dag i uka for å avlaste den som er i permisjon) forslag gitt han begynner på jobb 12:00 24:00-08:00 han sove hverdag (andre avtaler i helg så klart, annen hver natt ansvar da) 08:00-08:30 han egentid og bad/toalett tid 08:30-10:00 han ansvar for baby mens han starter dagen (fint om han får rutinen slik at baby sovner før han reiser på jobb og kan legge baby / babycall/ trille vogna inn på soverommet til deg som ligger og tar igjen litt søvn). 10:00 han legge sovende baby inn på soverom 10:00-11:30 egentid før jobb Jobb 12-20 Sosial med familie 20:30-21:30 Han ansvar for baby 21:30-24:00 Anonymkode: 529db...c1f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 Rutinene endrer seg etter behov. Og forkastes fullstendig enkelte dager, når den ene for eksempel har en søvnløs natt. Vi har aldri telt tidlige morgener, vurdert jobb mot hjemme, etc. Men ønsker det beste for den andre, og snakker åpent om hvordan vi har det. Som igjen fører til at begge er på tilbudssiden. Hva sier han når du forklarer at du er sliten? Anonymkode: b185d...d6d 3
Svartfugl Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er nysgjerrig på hvordan rutinene ser ut på morgenen der den ene er i perm og den andre jobber. Her i huset står samboer opp rett før han må på jobb (idag var det kl 11) så alt han rekker er å kle på seg, gå en rask tur med hunden før han drar med kaffekoppen i hånda. Da har jeg vært oppe med baby siden 06, matet, underholdt, skiftet x-antall bleier, stelt meg kjapt hvis baby finner roen i vippestol. Har som regel ikke rukket hverken kaffekopp og mat da baby helst vil sove oppå meg. Er det urimelig å bli irritert? Anonymkode: 2018f...f50 Hvorfor aksepterer du dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå