Gå til innhold

Hvordan verne seg mot andres energier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier; Hvordan verne seg mot andres energier? Hvilke teknikker kan man gjøre?

Anonymkode: cb0a9...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, som overskriften sier; Hvordan verne seg mot andres energier? Hvilke teknikker kan man gjøre?

Hvis problemet er at du er redd for andres "energi" i en eller annen overnaturlig betygning, så er jo svaret først og fremst å innse at denne "energien" ikke finnes.

Hvis du derimot bruker "energi" som en metafor for folk som gjør deg usikker, for eksempel, så er svaret at du må bli tryggere i/på deg selv, eventuelt rett og slett å unngå disse personene.

Anonymkode: fe47b...aca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er trene opp hjernen din til bli bevist på hva som er din energi, dine følelser og hva som er andres. Dette høres enkelt ut, men dersom du er sensitiv og har evnen til å plukke opp på mye er det faktisk rimelig tidskrevende. Det kan i tillegg være vanskelig å gjøre dette hvis du hele tiden er rundt andre mennesker og må prestere, samtale, tenke rasjonelt - så det kan være at du føler du må tilbringe mer tid alene for å virkelig bli kjent med hva som er din energi og ikke. Vi har jo ikke bare en energi, det er litt som en regnbue, lag på lag på lag.

Jeg observerer også at når jeg ikke har vært bevist på hva som er andres energi og hva som er min hele tiden - plukker jeg med meg både det ene og det andre - og da må jeg bruke mye tid i refleksjon i etterkant for å prosessere de energiene jeg har tatt med. Dersom du ofte føler mye angst, stress og "opp og ned" følelsesmessig kan det være et tegn på at du har mye påheng og at du kanskje trenger å prosessere og bli bevist på hvilke følelser/energier som er dine og hvilke som er andres, hvor/når energiene oppstod/kom inn i deg og hvorfor de har kommet inn i ditt liv/hva de kan lære deg om deg selv 🙂

Anonymkode: 04a51...645

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Satt opp et filter hver dag jeg gikk ut av døren hjemme, dette fungerte litt for bra, til slutt miste jeg til og med empati, kom heldigvis tilbake etter flere år ,  nå sitter jeg heller med følelser, blir jeg sliten så blir jeg sliten, har kun få god menneskene i floken min. På jobb så dreier det seg ikke kun om meg… så lar energityvene  få plassen sin, prøver til og med å lære av dem. 
Som liten var jeg mye sliten ,jeg fikk litt for mye informasjon, ønsker ikke å gå inn på detaljer. Merker jeg gikk inn i gammel energi av å tenke på det… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn ut hva som fungerer best for deg når det gjelder rense. Det kan enden være røkelse, salt og eddik blanding i vann, rense deg selv i dusjen med å se for deg at du gir slipp på andres energier. Lykke til
😊

Anonymkode: d2170...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 16.54):

Hvis problemet er at du er redd for andres "energi" i en eller annen overnaturlig betygning, så er jo svaret først og fremst å innse at denne "energien" ikke finnes.

Hvis du derimot bruker "energi" som en metafor for folk som gjør deg usikker, for eksempel, så er svaret at du må bli tryggere i/på deg selv, eventuelt rett og slett å unngå disse personene.

Anonymkode: fe47b...aca

Selvfølgelig finnes slik energi. Jeg er ikke høyspiriutell, men jeg merker andres energier og er veldig sensitiv for det. Jeg kan sitte i et rom med flere mennesker, og peke ut den med tung energi, eller den som er veldig stresset og negativ. Jeg blir urolig av det, og sliten. Selv om vedkommende ikke sier et ord. 
Jeg har flere ganger sagt direkte til en person at jeg merker at de er stresset, irritert, nedfor osv. uten at de har sagt eller gjort noe. De har da bekreftet dette å lurt på om det var så tydelig for andre rundt. 

De som ikke er var for andres energier vil aldri kunne forstå hvordan dette oppleves. Det er både en gave og en belastning.

TS, har du hørt podcast til Lily Bedriss? Hun har en episode om nettopp å beskytte seg mot andres energier, og lære seg hvordan man kan tillate seg å kjenne på dem og stenge dem ute når det ikke er hensiktsmessig. Ligger på Spotify, husker ikke helt hvordan episode det var, men det står beskrivelse på hver episode. 

Anonymkode: 85cb2...466

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 11.58):

Hei,

Om du opplever at du blir overveldet av følelser som du ikke forstår hvor de kommer fra, så finnes det en øvelse du kan gjøre som stenger ut inntrykkene, og "jorder" deg til din egen energi, og "stenger" ute andre sin energi.  Dette kan handle om at du plukker opp på ting som skjer i andre sine liv, som egentlig ikke er ditt i det hele tatt. du bare kjenner det, fordi disse menneskene er så lei seg og stresset.

Stegene er:

1. Tell fra ti til en med dyp pust mellom hvert tall, fra magen.

2. Se for deg at du er omgitt av et hvitt beskyttende "egg"  

3. Se for deg at det renner ned gull over hele egget.

Dette er en mini meditasjon som du kan gjøre på bussen, eller hjemme etter jobb, når du føler at du er lei deg eller urolig uten grunn. Det som er fint med denne meditasjonen, er at det gjør deg godt uansett, enten om det fungerer for deg eller ikke. Det er fint for oss å ta en liten pause når vi er overveldet!  Ellers om meditasjon:

Du kan også meditere og telle fra 100 til en, og lage, i hodet, et rom du liker å være i. Du kan lage en hage utenfor rommet, der du ser for deg at du treffer de menenskene som har såret deg, kranglet med osv. Og så kan du møte dem, fortelle dem hva du føler, tilgi osv.

I dette rommet kan du ha en bok der du skriver ned drømmer og mål i. Det er også en fin måte å meditere på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...