AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Jeg og samboeren var på en utenlandsreise sammen i 4 dager forrige uke, kom hjem og hadde en krangel ang noe dritt og mitt humør. Jeg var sliten den dagen etter reise og jobb og reagerte på noe tullete, ba om unnskyldning men han begynner med en gang å snakke om alt mulig annet galt. Dagen etter skulle jeg på jobbreise men den ble avlyst men sjefen ba oss på middag og hotell i byen vi bor i, samboeren var hjemme. Han skrev at han skulle på en pub og ta seg noen øl etter jobb og jeg skrev at jeg ble på hotellet. Men jeg hørte ikke noe mer fra han, selv om han var på puben bare 10 min unna hotellet mitt, jeg sendte han bilde av maten min og fikk ikke noe respons og ble lei meg. Hva tenker dere, overreagerer jeg her?? Anonymkode: dc5ab...f72
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Hva var det du ønsket at skulle skje? At han skulle komme innom hotellet? Da kan det være lurt å si det direkte. Anonymkode: 46d14...078 7
Tantemor Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Virker for meg at han rett og slett trengte litt space fra deg. Han er sikkert ikke mindre glad i deg, men en smule irritert og lei bare. Ja, dårlig gjort å ignorere deg da, men i det store og hele kan det ikke være helt krise? Kommer an på hvordan ting blir når dere kommer hjem. Tenker du setter dette på konto for "litt avstand er bra innimellom".
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Hva er det å reagere på? At samboeren din trengte litt tid for seg selv???? Du overreagerer.............................. Anonymkode: f145f...c5b 4
Spearmint Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og samboeren var på en utenlandsreise sammen i 4 dager forrige uke, kom hjem og hadde en krangel ang noe dritt og mitt humør. Jeg var sliten den dagen etter reise og jobb og reagerte på noe tullete, ba om unnskyldning men han begynner med en gang å snakke om alt mulig annet galt. Dagen etter skulle jeg på jobbreise men den ble avlyst men sjefen ba oss på middag og hotell i byen vi bor i, samboeren var hjemme. Han skrev at han skulle på en pub og ta seg noen øl etter jobb og jeg skrev at jeg ble på hotellet. Men jeg hørte ikke noe mer fra han, selv om han var på puben bare 10 min unna hotellet mitt, jeg sendte han bilde av maten min og fikk ikke noe respons og ble lei meg. Hva tenker dere, overreagerer jeg her?? Anonymkode: dc5ab...f72 Hva slags reaksjon hadde du da? Siden du spør om du overreagerte. Tenker at det kan ha samlet seg litt irritasjon og grums mellom dere over tid, kanskje? Om kommunikasjonen ikke er på topp og man ikke får ryddet og tatt ting underveis kan det samle seg opp. Høres ut som han ville fremprovosere en reaksjon hos deg. Å si man drar på puben for så å ikke gi mer lyd fra seg er passiv aggressiv kommunikasjon ovenfor deg. Kanskje han vil du skal savne han, tenke på han, bli litt usikker, litt shalu? Han etterlyser å føle seg prioritert, savnet, elsket, kanskje? Jeg hadde blitt skuffet og lei meg om min kjære gjorde dette mot meg. Jeg forventer svar fra han, forventer godnatt, forventer god tone mellom oss, og jeg forventer at han tar opp ting med meg som plager han på en saklig og respektfull måte. Hadde nok også invitert han på hotellrommet med meg 🤩🥰 hvis han måtte hjem for en eller annen grunn hadde jeg uansett spurt om vi kunne møtes i 5 minutt for litt klining og kos før vi begge tok kvelden. 1
Gjest ti10 Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 Hvis det ikke er mer ved det enn det du sier, da synes jeg du overreagerer, ja. Det virker som et typisk tilfelle av at den ene (du) blir sur først, og når du da har blitt i godt humør, har den andre (han) blitt smittet av ditt dårlige humør, ev. fått tenkt over hvor urimelig du hadde vært, derfor ble han også sur, og så fikk du ikke responsen du ønsket. Går ut fra at ting er greit mellom dere nå, bortsett fra at du overreagerer?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 Men hva forventet du? Jevnlige oppdateringer om hva han drakk? Stort engasjement rundt maten din? Dere var på hvert detes sted, sammen med andre mennesker, jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her. (Og at han ikke nødvendigvis er klar for å legge vekk en krangel ibdet øyeblikket det passer deg, er også helt lov.) Anonymkode: 04da9...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Du blir sur og oppfører deg derfor på en måte som gjør han sur, når du slutter å være sur reagerer du på at han trenger litt mer tid før også han er blid? Ok. Anonymkode: 93241...471
Gjest Hoia Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 (endret) Hvorfor bodde du på hotell etter at du kom hjem? Endret 21. februar 2024 av Hoia
Gjest Hoia Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 Nå skjønte jeg det. Sikkert bare space.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå