Beloved Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Noen som har noe "inside information"? Det ser jo veldig dramatisk ut...
Maskinfører Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Er vel noe ureglementert da vel ? høres ut som en alvorlig situasjon når FAU er innblandet kan det være noen tendenser som man ser i Oslo ? det er jo bare spekulasjon fra min side hørt om mye ukvemsord og oppførsel innenfor skoler
Thildamor Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Ut fra jeg har forstått, nå er ikke det «inside information», så er det vel noe bråk (uten at jeg vet hva det går ut på) med kommuneledelsen.
Kaisada Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Det er vel som det er flere steder i landet, lite eller ingen støtte fra øvre ledelse/kommueledelse i utfordrende saker. 1
Maskinfører Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Oppsiktsvekkende men hjelpeløs artikkel egentlig Hvorfor i all verden oppstår dette? https://www.glomdalen.no/holder-glommasvingen-skole-stengt/s/5-19-1483679
Stonegiant Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 (endret) Håper det er streik. Alle lærere burde streike. Noen måneder med null undervisning og hvor alle foreldrene må fikse barnepass på dagtid, så kan jeg tenke meg at ting blir endret. Endret 21. februar 2024 av Stonegiant
Smascha Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 (endret) Håpar også det er streik. Det verkar som om kommunen har hatt eit horn i sida til skuleleiinga. https://www.nrk.no/innlandet/laerarane-motte-ikkje-opp-pa-skulen-i-protest-_-glommasvingen-skole-er-stengt-1.16771999 Hatten av til lærarane for solidaritet med rektor. Endret 21. februar 2024 av Smascha Tilleggstanke
Proaktiv Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 Jeg antar dette er et av flere eksempler der politiske ledere, byråkrater og utøvende personell opplever manglende tillit. Vi har nylig sett det i Mina og Mille saken der Kommunen og helsevesenet ikke har fungert og der informasjon begrenses. Vi har sett det i saker som omhandler drap, vold og overgrep der politi og kommuner ikke ønsker å følge lovene og begrenser informasjon slik at det går ut over befolkningen. Vi ser det i all hovedsak over alt der politikk og byråkrati møter hverandre og som medfører at det går ut over befrolkningen (i dette tilfellet elever og foreldre). Slik jeg ser det lever vi i en dysfunksjonell verden der "ledelsen" i staten, kommunene og byråkratene lever i hver sin verden.
Gjest StinkySocks Skrevet 24. februar 2024 #9 Skrevet 24. februar 2024 https://www.nrk.no/innlandet/skolebraket-i-sor-odal_-hyppige-lederskifter_-vold_-trusler-og-frustrerte-ansatte-1.16775241 Siden skolen åpnet for under fem år siden har tre rektorer sagt opp. Rapport fra i fjor avdekket ukentlig vold eller trusler om vold ved skolen. I løpet av fire år har Statsforvalteren i Innlandet fått totalt 27 meldinger eller henvendelser om skolemiljøet.
Korsihalsen Skrevet 24. februar 2024 #10 Skrevet 24. februar 2024 Det samme som skjer på Kongsvinger sentrum sikkert, utlendinger som knivstikker og holder på.
Majer Skrevet 25. februar 2024 #11 Skrevet 25. februar 2024 Det er en stor skole bestående at folk fra ulike bygder. Sånt fungerer ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå