AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 I det siste så har jeg kjent på at kroppen er sliten. Mye vondt i hodet, svimmel, kvalm og skikkelig sliten. Jeg har begynt å forsove meg nesten daglig til jobb (men heldigvis ikke kommet for sent, da samboer har vært snill og kjørt meg så jeg kommer på jobb i tide). Jeg har vært i jobb i snart 14 år, og har forsovet meg/kommet for seint kanskje bare 2-3 ganger på de årene. Vært lite syk, reist på jobb selv om jeg kanskje burde vært hjemme. Generelt bare hatt god arbeidsmoral og høy terskel for å bli hjemme. Men nå orker jeg ikke mer. Har null lyst til å jobbe, gleden er borte og det eneste jeg vil er å gå hjemme, stelle huset og ta vare på barna mine (de er 3 og 5). Jeg mistenker at mine fysiske plager er tett knyttet opp mot det psykiske, at jeg rett og slett har pushet meg selv for lenge og ignorert ting for lenge. Fornuften i meg forteller meg at jeg må jobbe. Økonomisk sett, så går ikke hverdagen vår opp uten både meg og samboer i jobb. Dessuten så vet jeg innerst inne at jeg ville kjedet meg hvis jeg bare hadde gått hjemme hele tiden. Jeg liker egentlig å jobbe, og det er derfor jeg også kjenner på en liten forvirring. Har en flott arbeidsplass med godt arbeidsmiljø og ledere som legger til rette for at alle ansatte skal trives og gjøre en god jobb, så det står ikke på arbeidsplassen heller - faktisk den beste arbeidsplassen jeg har hatt. Jeg er hjemme i dag. Gråt i hele natt. Skal til legen om en times tid, for jeg orker rett og slett ikke mer. Tror en del av problemet er at jeg har vært i samme bransje i snart 14 år. Jobbet innen restaurant/servering hele mitt voksne liv, men ikke som servitør. Hoveddelen er salg og service. Kanskje trenger jeg noe nytt? Forandring, mer utfordringer? Jeg vet ikke hva jeg vil. Kanskje noen her inne har vært i samme situasjon? Noen som har gode råd og tips? Anonymkode: 3c6a0...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Høres ut som du trenger nye utfordringer og er deprimert. Anonymkode: a52de...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Ville søkt ny jobb i en situasjon som din. Løsningen er veldig sjeldent å ikke jobbe. Anonymkode: 845b7...376
Einus Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Fra samboer til å gifte seg, er et steg! Hjelper kanskje ikke på arb moralen eller lysten. Kanskje se efter en ny jobb? Unner deg et bedre liv mann! Du må ta tak i livet ditt, ingen hjelper deg, da de ikke vet hvordan du har det…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Einus skrev (3 minutter siden): Fra samboer til å gifte seg, er et steg! Hjelper kanskje ikke på arb moralen eller lysten. Kanskje se efter en ny jobb? Unner deg et bedre liv mann! Du må ta tak i livet ditt, ingen hjelper deg, da de ikke vet hvordan du har det… Hva prater du om? Jeg er for det første kvinne, og for det andre er ikke jeg og samboer gift. Etterhvert, kanskje, men ikke planen nå. Resten av det du skriver er jeg forsåvidt enig i, trenger nok nye utfordringer/ny jobb. Jeg vet bare ikke hva eller hvor jeg skal starte. Jeg har ikke fagbrev, og jeg har ingen utdannelse. Bare masse erfaring. Slet veldig psykisk som ung, med mye depresjoner og angst, så jeg klarte aldri å få til noen utdannelse. Anonymkode: 3c6a0...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva prater du om? Jeg er for det første kvinne, og for det andre er ikke jeg og samboer gift. Etterhvert, kanskje, men ikke planen nå. Resten av det du skriver er jeg forsåvidt enig i, trenger nok nye utfordringer/ny jobb. Jeg vet bare ikke hva eller hvor jeg skal starte. Jeg har ikke fagbrev, og jeg har ingen utdannelse. Bare masse erfaring. Slet veldig psykisk som ung, med mye depresjoner og angst, så jeg klarte aldri å få til noen utdannelse. Anonymkode: 3c6a0...e1c Du sier at du ikke aner hvor du skal starte. Start med på se på utlyste stillinger - er det noe du synes ser spennende og interessant ut? Er det i så fall en jobb det er realistisk å få? Kanskje det kan være en idé å ta utdanning. Oppsøk et karriereveiledningssenster. Anonymkode: f64af...b3d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 Kanskje en time hos psykolog, eller bare fastlegen også, kan hjelpe? Få luftet litt. Men som flere skriver, å bytte arbeidsplass kan være en fin ting. Ja, du trives kanskje, men noe annet/noe mer/noe mindre kan være godt for både kropp og sinn. Anonymkode: ac38f...86a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Jeg var der, og tok ut 50% sykmelding først, noe som satt langt inne. Vel, det endte med 1 år 100% sykmelding og videre på AAP. Når det har gått så langt er det utrolig vanskelig å komme seg ovenpå igjen. Be om hjelp, og først og fremst få sykmleding for å kunne slappe av et par uker. Anonymkode: 8a2d9...aee
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 Du kan kontakte voksenopplæringen i ditt fylke, du har rett på utdanning når du ikke har fullført vgs fra før og vipps har du et fagbrev i boks. Voksenopplæringen er gratis + tilrettelagt for folk i jobb med undervisning dag/kveld. Utdanning vil garantert være en boost for selvtilliten selv om du har en jobb du trives i. Lønna vil også bli høyere. Du har lang arbeidserfaring og kan bli realkompetansevurdert, det kan korte ned lengden på utdanningen. Noen ganger trenger man nye utfordringer og mål å jobbe mot. Kanskje du trenger stimuli. Kan også søke støtte i lånekassen så du har inntekt under utdanningen. Du får også gratis karriereveiledning hos karrieresenter i fylket ditt dersom behov. Ønsker deg lykke til. 🙂 Anonymkode: f13e8...189
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 Kan du gå ned i stilling? Anonymkode: 13486...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå