AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Hei. Bare lurer på om fødsel med nr 2 kan bli lik som nr1. Da jeg hadde styrtfødsel på 1 time med første🤔 om det også kan skje med nr 2? Med nr 1 så gikk vannet mitt hjemme i uke 38. Og måtte bli satt igang 24t etter det siden fødselen ikke startet av seg selv. Er det noe sjanse for at det samme kan skje igjen? ( vet ingen fødsler er like) Men bare nysgjerrig på om det kan skje🙈. Er bare i uke 31 nå så er jo en stund til. Anonymkode: a0a24...1d5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Med nr. 1: vannavgang uke 39, måtte settes i gang, styrtfødsel. Med nr. 2: vannavgang i uke 40, riene startet av deg selv, rolig og fin fødsel. 😊 Min opplevelse: stor forskjell på å bli igangsatt og naturlig start på riene. Sistnevnte var mye bedre. Anonymkode: c0a5a...c85
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Når du allerede har hatt styrtfødsel med nr. 1 så er det stor sjanse for at det blir det med neste også. Anonymkode: cc195...732 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Selvfølgelig kan det skje. Anonymkode: 1f704...83d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Likte best min igangsatte styrtfødsel 😊 Anonymkode: dcbf3...861
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. Bare lurer på om fødsel med nr 2 kan bli lik som nr1. Da jeg hadde styrtfødsel på 1 time med første🤔 om det også kan skje med nr 2? Med nr 1 så gikk vannet mitt hjemme i uke 38. Og måtte bli satt igang 24t etter det siden fødselen ikke startet av seg selv. Er det noe sjanse for at det samme kan skje igjen? ( vet ingen fødsler er like) Men bare nysgjerrig på om det kan skje🙈. Er bare i uke 31 nå så er jo en stund til. Anonymkode: a0a24...1d5 Jeg fikk styrtfødsel på nr2. Så jeg fikk beskjed om at hvis jeg skulle ha fler, burde jeg enten bo svært nerme sykehuset eller legge til rette for hjemmefødsel. Da det er lett for å få flere ganger. Første hadde ganske normalt løp på ca 14 timer fra første tegn på at rier var startet Anonymkode: 659c7...95f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 Det kan skje ja.. Men ingen fødsler er like. Hadde styrtfødsel med nr 1, tok 36t med nr 2.. Anonymkode: 3bb9d...9ec
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Jeg hadde likt forløp, noe raskere med nr 2. De sa det var svært lite sannsynlig det gikk noe saktere. Heldigvis gikk vannet mitt på sykehuset begge gangene, så de la meg bare inn med en gang Anonymkode: aaf3f...d2a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde likt forløp, noe raskere med nr 2. De sa det var svært lite sannsynlig det gikk noe saktere. Heldigvis gikk vannet mitt på sykehuset begge gangene, så de la meg bare inn med en gang Anonymkode: aaf3f...d2a Så da burde jeg kanskje tenke at det kan skje igjen🙈. Hvem uke var du i når du fødte? Anonymkode: a0a24...1d5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 Styrtfødsel på nr 1 (litt traumatisk), rask men "kontrollert " på nr 2 (drømmefødsel) Anonymkode: 6534c...c51
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 Med første gikk vannet i uke 35. Riene startet et døgn senere, men det åpnet seg ikke. Ble ikke satt i gang fordi det var tidlig, og baby hadde det fint. Hadde rier i et døgn uten åpning, men så gikk det fra 0-10 og en baby på brystet på en halvtime. Av den grunn fikk jeg beskjed med nummer to å ta kontakt med en gang jeg merket noe. I uke 38 merket jeg litt murringer da jeg våknet, men ikke noe stort. Dagen gikk som vanlig, så ikke store greiene. Det tok seg opp mer og mer etter at vi la eldstemann, så pakket klar en bag og ga beskjed til barnevakt om at det kanskje skjedde noe snart. Tror vi reiste til sykehuset i 23.30 tiden. Hadde åpning og fikk bli, og fødte kl 02. Ganske ulike forløp, og med nummer to hadde jeg god tid. Med nummer en hadde jeg rier, men det åpnet seg ikke, så alt gikk så fort da noe først skjedde. Anonymkode: 94659...2de
Arkana Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 Det er alltid en sjanse, men det trenger ikke bli likt. Med min første gikk vannet (uten rier) og jeg skulle bli satt i gang dagen etter om riene ikke startet av seg selv, men det gjorde de heldigvis nøyaktig ett døgn etter. Det var en lang fødsel på 16 timer som endte med tangforløsning. Med nr 2 måtte jeg settes i gang på termindagen. Jordmor trengte ikke gjøre annet enn å ta vannet og riene kom av seg selv og det ble en rask og fin styrtfødsel på to timer fra start til slutt. (Nr 3 var også en styrtfødsel på bare 24 minutter.)
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 Ja, det kan godt hende det blir styrtfødsel denne gangen også. Men min første tok det 2 timer, og med nummer to bare 35 minutter. Han ble født mens jeg lå på undersøkelsesrommet og ventet. Men med den tredje tok det lang tid igjen - 5 timer. Jeg syns det var kjempelenge, men skjønner jo at det er ingenting i forhold til h a mange andre må igjennom. Anonymkode: 3ca1d...d41
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 Mine var like, to styrtfødsler som startet med rier. Anonymkode: a238b...1fd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #15 Skrevet 21. februar 2024 Ved styrtfødsel, så regner helsepersonell med at det kan skje neste fødsel også, og du bør være forberedt på det. Jeg hadde to veldig ulike fødsler. En som tok åtte timer, helt normal og grei fødsel, men det var med førstemann. Andremann kom som et olja lyn. Syv minutter etter at jeg innså at fødselen muligens var helt i gang hadde jeg barnet i armene. Jeg var godt over tida, så jeg var allerede på vei til igangsettelse (var bare et par min unna sykehuset) da jeg lurte på om fødselen var i gang. Hadde hatt litt murringer og kynnere, regelmessige også, men ikke noe jeg tenkte var rier som i aktiv fødsel. Jeg hadde generelt mye kynnere og murringer i det svangerskapet. Jeg rakk akkurat ankomme fødestua. Anonymkode: fa124...177
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #16 Skrevet 21. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Så da burde jeg kanskje tenke at det kan skje igjen🙈. Hvem uke var du i når du fødte? Anonymkode: a0a24...1d5 36 og 39. Anonymkode: aaf3f...d2a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Skrevet 22. februar 2024 Fødsel 1 hadde aktiv fase på 3 t og 45 min. Aktiv fase i Fødsel nr to varte 1 t og 45 min.🙈 Var derimot litt lenger latensfase med nr 2😊 Anonymkode: c6ebd...e00
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Skrevet 22. februar 2024 Mine startet likt og var identiske, med unntak av at nr. 2 gikk mye raskere. Anonymkode: 02aea...302
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Skrevet 22. februar 2024 Mine var forskjellig i den grad at den første var satt i gang før termin og den andre kol av seg selv før termin. Styrtfødsel begge to. Var veldig fine fødseler begge to også. Anonymkode: a2dd3...c0a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #20 Skrevet 22. februar 2024 Ei venninne hadde veldig rask fødsel med nr 1, styrtfødsel med nr 2 (kom i sykebil), nå skal hun ha nr 3 og der blir det ringt etter ambulanse med jordmor med en gang det skjer noe. Anonymkode: 6733a...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå