Gå til innhold

Boligprisene øker igjen. Var det noen som rakk å kjøpe seg bolig når prisene var lave i 2023?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boligprisene er på vei opp igjen nå, og markedet begynner å bli normalt igjen. Norgesbank skriver at de antageligvis ikke trenger å senke renten.

Så jeg er nyskjerrig på om det er noen her på KG som kjøpte seg bolig i 2023 og fikk en god pris? :)

Anonymkode: c3796...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en veldig god pris i 2014 :)

Anonymkode: dcf54...a42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Boligprisene er på vei opp igjen nå, og markedet begynner å bli normalt igjen. Norgesbank skriver at de antageligvis ikke trenger å senke renten.

Så jeg er nyskjerrig på om det er noen her på KG som kjøpte seg bolig i 2023 og fikk en god pris? :)

Det var jo ingen som turde å kjøpe når de var « alene» i markedet. Så, tipper nei.

Anonymkode: ea67c...def

Skrevet

Jeg fikk solgt til en lav pris så det var minst en som fikk kjøpt 🙂

Anonymkode: 3845c...3ef

• Liker 1
Skrevet

Nei, for da prisene gikk ned fikk vi avslag på lån i banken, med beskjed om at de maks var villige til å låne oss nesten 1 million mindre enn hva vi fikk finansieringsbevis på da boligprisene var høyere. Og dette på tross av at vi i mellomtiden hadde økt inntekten vår med 250 000,-. 🤷‍♀️

Anonymkode: 44941...568

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror muligens jeg rakk det😄 Kjøpte en relativt liten leilighet rett utenfor Oslo for 100 000 under takst i midten av januar. Eieren kjøpte den for samme pris i juli 2022, og har siden den tid både byttet gulv og oppgradert balkongen. Så han tapte nok på salget, og sånn sett har jeg nok tjent på det.

Anonymkode: 7f711...92d

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte hus i oktober 2023. 200 000,- under takst , som fra før var satt ned 500 000,-  Solgte hus 40 000,- under takst i november 2023. 

Skrevet

Jeg kjøpte min første bolig i januar for noen littegrann under prisantydning, etter å ha leid i mange år. Bor i Oslo.

Jeg er fornøyd med selve boligen. Men fortsatt litt engstelig for at prisene skal falle da, at jeg kjøpte på topp og at jeg miste all egenkapitalen jeg la inn i boligen....Veldig spent på hva det neste året bringer av bolig og leiepriser. 

Anonymkode: ef9ec...f34

Skrevet

Kjøpte nå i januar. Håpløst market og kjøpe og selge i. Spent på prisene framover. 

Anonymkode: 4993e...e93

Skrevet

Jeg kjøpte bolig i høsten 2022 da ingenting ble solgt. Fikk boligen for 400k under takst. Januar 2023 hoppet prisene opp igjen, og sank igjen på høsten. Advarte de jeg kjenner om at de burde kjøpe på høsten da, fordi prisene kom til å gå opp igjen i 2024, og de muligens ikke ville synke så mye på høsten igjen slik som i 2022 og 2023 fordi rentene er på vei ned/stabil. Vel, de valgte å vente på at prisene skulle fortsette å synke, og nå sitter de her og klager på boligprisene. 

Anonymkode: e3cc9...ddd

Skrevet

Kjøpte billig bolig i 2020. Hadde råd til et boliglån på 2.2 mill, tok et lån på 1.3 mill. Ja, jeg bor veldig landlig, boligen har 4 soverom, to bad, stor stue og kjøkken, eget vaskerom i tillegg. Pusset opp for 150k ute og inne. Har nå veranda på 20 kvm og stor barnevennlig uteplass. 

nå med renter som går opp så er jeg kjempe glad for mitt valg. 

Anonymkode: c280d...168

Skrevet

De sier at boligprisene øker, men jeg kjenner flere som sliter med å selge og har gjort det siden i fjor. Ser ikke ut som om det blir bedre heller, og jeg har sett at i området jeg bor har det stoppet nesten helt opp. Tidligere ble nesten alle boliger i dette området solgt etter første visning og som regel etter heftige budrunder og godt over prisantydning, mens nå ligger boligene lenger og lenger, blir tatt bort, legges ut igjen, osv.

De boligene som har blitt solgt i mitt område i løpet av de siste månedene har for det meste vært veldig dyre boliger med sjøutsikt, hvor det gjerne har fulgt med brygge og sjøhus og stor tomt o.l. Noe som sikkert har dratt snittprisen opp siden færre av de rimeligere boligene blir solgt. Men hva hjelper det om prisene "stiger" hvis mange med "normale" boliger sliter med å selge? :klo:

Anonymkode: 0c306...029

Skrevet

Ja, kjøpte 3 som jeg nå leier ut.

Anonymkode: d70d9...e9f

Skrevet

Vi er alle, både de som eier og de som ikke gjør det tjente med at boligprisene ikke fortsetter å øke, men heller reduseres noe.

(da med unntak av de som har kjøpe helt nylig)

Anonymkode: 8829a...3e0

Skrevet

Kjøpte i januar og tenker jeg fikk god pris da to like leiligheter i borettslaget innen samme mnd hadde kr 475 000 i differanse. Jeg kjøpte den "rimeligste", 2 uker etter gikk den andre leiligheten for 4750 000 mer.

Anonymkode: 5e460...0d9

Skrevet

Vi kjøpte i oktober 2023, til 500.000 under prisantydning. Skal selge til sommeren, så tror vi har gjort en veldig god handel. 

Anonymkode: ecf79...41a

Skrevet

Kjøpte til MEGET god pris i 1997.

Anonymkode: fde3e...554

Skrevet

Prisene var aldri lave. Prisutviklingen stagnerte og gikk en periode noe ned, men var aldri lave på en sånn måte at det gjør noen forskjell for folk. I tillegg har finansiering blitt dyrere og dermed eiekostnaden for folk flest.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Jdz said:

Prisene var aldri lave. Prisutviklingen stagnerte og gikk en periode noe ned, men var aldri lave på en sånn måte at det gjør noen forskjell for folk. I tillegg har finansiering blitt dyrere og dermed eiekostnaden for folk flest.

De var kanskje ikke lave. Men jeg kjøpt i Oslo til rett under takst. Hadde det vært året før så hadde det vært budrunder på leiligheten. 

Dette var leilighet med takst til 4 millioner kroner.  Boligmarkedet var verre for de dyrere boligene. 

Anonymkode: fe9d6...943

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Link? (som ikke er uttalelse fra opportunistisk eiendomsmegler)

Anonymkode: c5008...c20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...