Gå til innhold

Psoriasis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått det slik at man helst bør unngå brød når man har psoriasis (gluten og raske karbohydrater). Noen som har tips til gode kjøpebrød som ikke inneholder gluten? 

Anonymkode: 916ed...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Har forstått det slik at man helst bør unngå brød når man har psoriasis (gluten og raske karbohydrater). Noen som har tips til gode kjøpebrød som ikke inneholder gluten? 

Anonymkode: 916ed...4df

For min del har det hjulpet å kutte ut hvitt brød og gjær. Spiser knekkebrød. Jeg kunne sikkert fått bedre resultater av å spise glutenfritt, men sliter også med å finne noe som faktisk er godt. Men gjær altså, å kutte ut mye av det, har hjulpet!

Skrevet

Før du gjør dramatiske og inngripende endringer, sjekk om de er nødvendige:

Sitat

Noen med betennelsessykdommer i huden og ledd velger å unngå melkeprodukter og gluten, men forskningen på dette feltet er særdeles sprikende. Det er viktig at kun de som reagerer på slike matvarer utelukker dem fra kostholdet. Den beste måten å finne ut av om en hører til denne gruppen er å teste det ut selv, gjerne i samarbeid med en klinisk ernæringsfysiolog eller annet kyndig helsepersonell.

Oppskrifter | Lev med psoriasis

Dette var det første treffet Google ga meg da jeg søkte på [unngå brød når man har psoriasis], og det eneste som i det hele tatt tar opp dette spørsmålet. 

Anonymkode: 29683...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...