Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne spurte om jeg kunne hjelpe henne å pakke før hun skal flytte neste helg. Jeg sa at jeg vet ikke pga at jeg har vondt i ryggen. Er redd for at jeg skal bli sykemeldt. Da svarer hun : jJeg har også vondt i ryggen og eg er sykemeldt, men jeg må pakke uansett 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det svaret  

Anonymkode: 76b67...21a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo synd at hun må pakke når hun er syk. Men det er HUN som skal flytte, ikke du.

Hun kan be om hjelp hos noen som ikke har vondt i ryggen. Du har som "jobb" nå å bli frisk igjen så du kan jobbe.

Hun prøver å spille på samvittigheten din. Det er bare å overse. Du har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: d87a6...7c9

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Veldig rart svar ja. Det er mange som ikke eier sosial kompetanse.

Anonymkode: a77bd...a5d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville tro at hun er stresset og var sikker på at hun skulle få hjelp av deg, og derfor svarer slik.

Ta vare på deg selv først. Du har ansvar for din egen helse. Ut fra svaret hørtes jo  vennen litt selvopptatt ut/ glemmer å se saken fra din side. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det rart mange av oss trivest best alene…huff drit i å føle annet enn irritasjon, ts. Jeg vært vært oppe i noe lignende, og endte med ødelagt rygg og vennskao😌

Anonymkode: 00ad7...849

Skrevet

Å, så kjedelig! Jeg håper du finner noen som ikke har vondt i ryggen, for da trenger du virkelig det🥰

Anonymkode: 5ddf1...890

Skrevet

Ah, folk som svarer slik, hva skal man si? Jeg har kronisk migrene med anfall ca halvparten av tiden, så det hender jeg svarer: "Jeg kan dessverre ikke binde meg til en avtale så langt frem i tid, da jeg har kronisk migrene". Når vedkommende svarer med "jeg har også migrene, men er ikke noe problem for meg", så kan jeg ikke annet enn å trekke på skuldrene. Noen mennesker svarer alltid bare slik, har jeg erfart.

Anonymkode: 398e2...e7d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var et manipulerende svar fra henne. Ikke bry deg. Kudos til deg for å sette helsa først. 

Anonymkode: a44e8...476

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ei venninne spurte om jeg kunne hjelpe henne å pakke før hun skal flytte neste helg. Jeg sa at jeg vet ikke pga at jeg har vondt i ryggen. Er redd for at jeg skal bli sykemeldt. Da svarer hun : jJeg har også vondt i ryggen og eg er sykemeldt, men jeg må pakke uansett 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det svaret  

Helt vanlig svar fra damer.

betyr at hun forventer at du stiller opp, synes synd på henne og ber om unnskyldning 

Anonymkode: a9fd4...430

• Liker 2
Skrevet

Hun prøver å gi deg dårlig samvittighet,  for å ikke hjelpe henne.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (2 timer siden):

Hun prøver å gi deg dårlig samvittighet,  for å ikke hjelpe henne.  

Det føler jeg også. Er ikke 1 gang. For ei stund siden sa jeg nei til å hjelpe å bære en kommode fra stue til soverom. Da sa hun at hun får prøve selv og håper at hun ikke ødelegger seg. 

Eller hun kan si at hun har ingen å spørre, men at hun skal prøve selv, men da får hun sikkert vondt etterpå 

Skrevet

Prøver hun å gi meg dårlig samvittighet? . Jeg ga beskjed om at jeg ikke kan hjelpe til med å bære. Da svarer hun at hun skal klare det selv, selv om hun blir sengeliggende i noen dager etterpå. Men 2 ganger denne uken når jeg har snakket med henne har hun nevnt at hun skal flytte 10 esker fra leiligheten og til kjelleren. Veldig viktig å si hver gang at det er 10 esker. Er ikke det litt rart? 

I kveld skal jeg til henne med noen tom esker. Da spurte hun om jeg kunne bli med henne når hun skal få eskene ned i kjelleren. Men jeg skulle slippe å bære, men bare bli med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg se på at hun bærer ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøver hun å gi meg dårlig samvittighet? . Jeg ga beskjed om at jeg ikke kan hjelpe til med å bære. Da svarer hun at hun skal klare det selv, selv om hun blir sengeliggende i noen dager etterpå. Men 2 ganger denne uken når jeg har snakket med henne har hun nevnt at hun skal flytte 10 esker fra leiligheten og til kjelleren. Veldig viktig å si hver gang at det er 10 esker. Er ikke det litt rart? 

I kveld skal jeg til henne med noen tom esker. Da spurte hun om jeg kunne bli med henne når hun skal få eskene ned i kjelleren. Men jeg skulle slippe å bære, men bare bli med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg se på at hun bærer ? 

Men herregud som du overtenker da 😂

Hvorfor tolke så mye? Kjenner dere noen som kan hjelpe til, så foreslå det? 

Anonymkode: 88453...f83

Skrevet

Om det var ei venninne ville bare tenkt hun var stresset, og ikke tatt det personlig. Ville svart noe i retning "da bør du jo finne noen som ikke ødelegger helsa på å løfte tungt, det finnes sikkert noen som tar det på småjobber eller noe". 

Hadde hun bevisst prøvd å gi meg dårlig samvittighet så hadde det ikke vært ei venninne. 

Anonymkode: 7732a...782

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det var ei venninne ville bare tenkt hun var stresset, og ikke tatt det personlig. Ville svart noe i retning "da bør du jo finne noen som ikke ødelegger helsa på å løfte tungt, det finnes sikkert noen som tar det på småjobber eller noe". 

Hadde hun bevisst prøvd å gi meg dårlig samvittighet så hadde det ikke vært ei venninne. 

Anonymkode: 7732a...782

Jeg anbefalte en ungdom som bor i samme blokk som henne. Men da må hun betale han litt. Og det vil hun ikke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...