AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Jeg vurderer å forlate kona. Barna har flyttet ut, og det har gått opp for meg hvor stusselig det er å være sammen med hun jeg har vært sammen med i 30 år. Sexlivet har vært stort sett fraværende siden vi fikk barn. Ja, vi har snakket om det. Mange ganger. Men hun er rett og slett ikke interessert i sex, og viser ikke noe engasjement for å endre på dette. Jeg klander ikke henne. Hun er slik hun er, og vil hun ikke endre på det, så er det helt greit. Det må jeg respektere. Jeg har likevel et valg. Å forlate henne og søke lykken et annet sted. Med et rikt og aktivt sexliv, som jeg har drømt om i årevis. Men hvilke sjanser har egentlig en nyskilt 50-åring? Hvor mange single 40-50 årige kvinner er ute der, kåte og klare for nye eventyr? Som er ferdig med barn, men bare vil ha det samme som meg? Er det noen vits i å prøve? Anonymkode: c5d54...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 Det finnes massevis av single og nyskilte kvinner på samme alder som du, som sikkert kunne tenke seg et forhold. Men om det er så mange som er interessert i kun sex, det tviler jeg på. Anonymkode: 331d2...f5f 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Å gå rett inn i et nytt forhold høres ikke spesielt lurt ut. Anonymkode: 485a1...744 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 Jeg er i samme situasjon som deg. Litt brutalt så vil jeg kanskje si: hvis du må spørre, så er sjansene heller dårlig. Menn som har holdt seg ved like, som har trent ferdigheter ved å flørte med det annet kjønn vet hvor attraktiv de er sånn ca. De som må spørre stiller nok bak i løypa. Spesielt (?) hvis de lurer på hvor alle de kåte damene er. Men kanskje jeg tar feil. Kanskje kona di finner seg en nyskilt mann og plutselig våkner kvinneligheten opp. Kanskje du finner deg en nyskilt kvinne som har gitt mannen sin en kald skulder i 15 år. Anonymkode: 0620d...f9e 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Kvinner i den alderen er sjelden interessert i sex dessverre Anonymkode: 95aa6...1ce 5
Fremmed fugl Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 TS, hva har du gjort for at dere nå skal bli kjærester igjen når barna har flyttet ut? Annet enn å snakke med henne. Ellers så bør du nok endre: Alderspreferanser til høyere enn det du skrev i din post. Fokusere på å finne en kjæreste og ikke en kåt dame. Hvis du blir singel igjen. 5 1
Flintis Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vurderer å forlate kona. Barna har flyttet ut, og det har gått opp for meg hvor stusselig det er å være sammen med hun jeg har vært sammen med i 30 år. Sexlivet har vært stort sett fraværende siden vi fikk barn. Ja, vi har snakket om det. Mange ganger. Men hun er rett og slett ikke interessert i sex, og viser ikke noe engasjement for å endre på dette. Jeg klander ikke henne. Hun er slik hun er, og vil hun ikke endre på det, så er det helt greit. Det må jeg respektere. Jeg har likevel et valg. Å forlate henne og søke lykken et annet sted. Med et rikt og aktivt sexliv, som jeg har drømt om i årevis. Men hvilke sjanser har egentlig en nyskilt 50-åring? Hvor mange single 40-50 årige kvinner er ute der, kåte og klare for nye eventyr? Som er ferdig med barn, men bare vil ha det samme som meg? Er det noen vits i å prøve? Anonymkode: c5d54...3aa Skal du gå fra henne må du vurdere et liv uten sex med henne og et liv uten sex uten henne opp mothverandre. Du kan jo også spørre om et åpent forhold om hun er interessert i dette. Kanskje finner hun en attraktiv sexpartner også. 6 1
Isambard Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Jeg ser at mange som skilles finner seg en ny, så det kan ikke være helt umulig. De som ikke finner seg en ny er kanskje ikke interessert nok. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 Jeg, singel K46, traff en nyskilt M50 i fjor. Det var mitt første forhold på tre-fire år og vi var nok forholdsvis utsultet på nærkontakt begge to. Etter noen måneder avsluttet jeg forholdet, hans status som nyskilt ble et problem på mange områder, og jeg orker ikke noe styr. Kommer til å holde meg langt unna nyskilte heretter. De bør ha vært skilt minst to år før de er interessante. Jeg er ikke ute etter et forhold i den forstand at man skal bo sammen, men vil gjerne ha en fast sexpartner og opplevelseskomanjong. Oss finnes det flere av. Anonymkode: 91cb4...8c3 2 1 2
Bamseklemmer Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 Jeg synes du skal ramse opp ekteskaps pakten til henne "vi skal elske og ære hverandre til døden skiller oss ad" Da kan du si: "Jeg er ikke riktig død enda, men holder på å dø hvis jeg ikke har noen å elske med"😅 Jo.. det finnes kvinner der ute.. men enkelte klarer ikke å være singel så lenge, spesiellt de som savner sexen i forholdet, de forsvinner som varmt wienerbrød🤭 Men jeg synes det er lettere at kvinner finner meg, enn at jeg skal finne dem. De gangene jeg ikke er på daten eller på hugget, har gitt meg mest kontakt og videre interesser. På sett og vis litt den samme fremgangsmåten, om det vennskap, sexvenner eller forhold. Gjør deg tilgjengelig og vær deg selv, så kommer de til deg TS 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 Jeg fikk meg en jevngammel kjæreste, med tildels litt høyere libido enn meg selv. Før det var jeg singel i fire år, og kom i kontakt med mange kvinner på 45-60 på den tiden, og konkluderte med at mange av dem er seksuelle så det holder. Lyst er bl.a en stor motivator for å være på datingsider. De som er "ferdig" med menn, gidder ikke date. Så lenge du presenterer deg på en god måte, så er 50-årene på mange måter en gullalder for mannen å date i. Det er fryktelig mange raringer der ute, så det skal lite til å være en av de gode. M55 Anonymkode: b5ab1...20e 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg vurderer å forlate kona. Barna har flyttet ut, og det har gått opp for meg hvor stusselig det er å være sammen med hun jeg har vært sammen med i 30 år. Sexlivet har vært stort sett fraværende siden vi fikk barn. Ja, vi har snakket om det. Mange ganger. Men hun er rett og slett ikke interessert i sex, og viser ikke noe engasjement for å endre på dette. Jeg klander ikke henne. Hun er slik hun er, og vil hun ikke endre på det, så er det helt greit. Det må jeg respektere. Jeg har likevel et valg. Å forlate henne og søke lykken et annet sted. Med et rikt og aktivt sexliv, som jeg har drømt om i årevis. Men hvilke sjanser har egentlig en nyskilt 50-åring? Hvor mange single 40-50 årige kvinner er ute der, kåte og klare for nye eventyr? Som er ferdig med barn, men bare vil ha det samme som meg? Er det noen vits i å prøve? Anonymkode: c5d54...3aa Du er jo fullstendig sultefôret på sex. Det kan for så vidt også hende at kona di er det, men at hun er for sliten eller nedstemt til å klare å kjenne etter. De fleste som ender opp med et dødt sexliv gjør det fordi de har mistet seg selv. Jeg er en av dem. Jeg har blitt tatt for gitt i 20 år, har tidvis måtte behandle mannen min som ett av barna mine i fht alt fra husarbeid til økonomistyring samt oppdragelse av barna våre (han husker f eks aldri at de har lekser som må gjøres), og da er det jo ikke rart at sexlysten gradvis forsvinner. Venter selv på at barna skal bli voksne, da skal jeg bo for meg selv i et rent og ryddig hjem uten sexmas og mannebaby. Han har ødelagt min manneappetitt for livet. Anonymkode: 11fad...7e6 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kvinner i den alderen er sjelden interessert i sex dessverre Anonymkode: 95aa6...1ce Er du kvinne i den alderen selv? Anonymkode: 668cd...922 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det finnes massevis av single og nyskilte kvinner på samme alder som du, som sikkert kunne tenke seg et forhold. Men om det er så mange som er interessert i kun sex, det tviler jeg på. Anonymkode: 331d2...f5f Eller er de interessert i sex i det hele tatt, som noen påpeker. KG er så delt der Anonymkode: a3ab6...7b8
Bamseklemmer Skrevet 21. februar 2024 #15 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg, singel K46, traff en nyskilt M50 i fjor. Det var mitt første forhold på tre-fire år og vi var nok forholdsvis utsultet på nærkontakt begge to. Etter noen måneder avsluttet jeg forholdet, hans status som nyskilt ble et problem på mange områder, og jeg orker ikke noe styr. Kommer til å holde meg langt unna nyskilte heretter. De bør ha vært skilt minst to år før de er interessante. Jeg er ikke ute etter et forhold i den forstand at man skal bo sammen, men vil gjerne ha en fast sexpartner og opplevelseskomanjong. Oss finnes det flere av. Anonymkode: 91cb4...8c3 Liker du tanken på særbo? At vi kan være perlevenner, men ikke bo sammen og blande møbler og kasseroller.. Det er blitt flere som velger særbo, men mest fordi skillsmisser ofte blir urettferdig fordelt.. Og jeg tror 50+ ikke liker å flytte, og de går neppe i kirka igjen😅Så slipper vi båssettets eller låse oss fast et ekteskap, Så jeg mener: Vennskap overgår ekteskap, for livet blir mere spennende og utforskende.. Og en venn gir oss muligheter, som vi bare kunne drømme om i eksteskapet.. Dette gjelder selvfølgelig også sexlivet😜 1
Bamseklemmer Skrevet 21. februar 2024 #16 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kvinner i den alderen er sjelden interessert i sex dessverre Anonymkode: 95aa6...1ce Haha.. 😂😂 jeg flira så høylytt at hunden min reagerte.. Han ristet også på hodet av påstanden din.. 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #17 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg fikk meg en jevngammel kjæreste, med tildels litt høyere libido enn meg selv. Før det var jeg singel i fire år, og kom i kontakt med mange kvinner på 45-60 på den tiden, og konkluderte med at mange av dem er seksuelle så det holder. Lyst er bl.a en stor motivator for å være på datingsider. De som er "ferdig" med menn, gidder ikke date. Så lenge du presenterer deg på en god måte, så er 50-årene på mange måter en gullalder for mannen å date i. Det er fryktelig mange raringer der ute, så det skal lite til å være en av de gode. M55 Anonymkode: b5ab1...20e Som kvinne kan jeg skrive under på det siste. Jeg er over 60, har ofte lyst og fant endelig en jevngammel oppegående mann som har like lyst. Anonymkode: a8b66...0ea 7 1
Isambard Skrevet 21. februar 2024 #18 Skrevet 21. februar 2024 Jeg er enig med den som skrev at TS må være forberedt på at singelliv er et mulig utfall. Man skal ikke bare finne en eller annen kåt dame, men noen man matcher med. Det kan bli om to måneder, to år eller aldri. Jeg synes allikevel det er riktig å gå hvis forholdet formørker livet over lang tid. Et forhold bør være mer positivt enn negativt over tid. Jeg tror også det er mulig at kona til TS finner en ny "herlig mann" og våkner opp seksuelt. Sannsynligvis en mann som en annen kvinne har dumpet for å være en slabbedask. Jeg tror kjedsomhet og slitasje er en faktor. 5
Gjest T-AA Skrevet 21. februar 2024 #19 Skrevet 21. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vurderer å forlate kona. Barna har flyttet ut, og det har gått opp for meg hvor stusselig det er å være sammen med hun jeg har vært sammen med i 30 år. Sexlivet har vært stort sett fraværende siden vi fikk barn. Ja, vi har snakket om det. Mange ganger. Men hun er rett og slett ikke interessert i sex, og viser ikke noe engasjement for å endre på dette. Jeg klander ikke henne. Hun er slik hun er, og vil hun ikke endre på det, så er det helt greit. Det må jeg respektere. Jeg har likevel et valg. Å forlate henne og søke lykken et annet sted. Med et rikt og aktivt sexliv, som jeg har drømt om i årevis. Men hvilke sjanser har egentlig en nyskilt 50-åring? Hvor mange single 40-50 årige kvinner er ute der, kåte og klare for nye eventyr? Som er ferdig med barn, men bare vil ha det samme som meg? Er det noen vits i å prøve? Anonymkode: c5d54...3aa Dersom du er ressurssterk og holder deg i form har du gode muligheter til å finne en betydelig yngre kvinne. Kanskje du kan starte et nytt kull? Lykke til! 👍
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #20 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer å forlate kona. Barna har flyttet ut, og det har gått opp for meg hvor stusselig det er å være sammen med hun jeg har vært sammen med i 30 år. Sexlivet har vært stort sett fraværende siden vi fikk barn. Ja, vi har snakket om det. Mange ganger. Men hun er rett og slett ikke interessert i sex, og viser ikke noe engasjement for å endre på dette. Jeg klander ikke henne. Hun er slik hun er, og vil hun ikke endre på det, så er det helt greit. Det må jeg respektere. Jeg har likevel et valg. Å forlate henne og søke lykken et annet sted. Med et rikt og aktivt sexliv, som jeg har drømt om i årevis. Men hvilke sjanser har egentlig en nyskilt 50-åring? Hvor mange single 40-50 årige kvinner er ute der, kåte og klare for nye eventyr? Som er ferdig med barn, men bare vil ha det samme som meg? Er det noen vits i å prøve? Anonymkode: c5d54...3aa Jeg var omtrent på din alder da jeg forlot min kone etter 30 års samliv (Det var riktignok ingen mangel på sex i mtt ekteskap, så det var på ingen måte motivasjonen for å ville bo alene). Etter en stund som singel, begynte jeg å date, og - uten å overdrive - må jeg si at responsen på datingsider generelt var ganske overveldende. (Mitt fokus var kvinner fra 10-15 år yngre opp til egen alder). Problemet var først og fremst å holde styr på alle datene, og å unngå å bli avstumpet av bruk og kast-mentalitet. For min del var det aldri aktuelt å flytte sammen med noen igjen, men likevel var/er altså responsen stor. Jeg tror det må ha noe å gjøre med at balansen i kjønnsmarkedet endrer seg gradvis i menns favør når man passerer 50. Anonymkode: b70a3...6d3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå