Gå til innhold

Dusjer du hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har langt hår, og vasker håret 2 ganger i uken. 

Vasker kroppen hver kveld fordi jeg liker å lukte godt, og legge meg når jeg er ren.

Anonymkode: 6c817...5c1

Ikke på morgenen? De fleste svetter jo noe i løpet av natten. 

Anonymkode: deda9...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusjer hver dag, trener på morgenen og dusjer selvsagt etterpå. Men trener jeg ikke, har jeg ikke noen kroppslukt ellers, så kunne klart å holdt det til annenhver dag om det var kroppslukt det gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag for å ikke gå med fett hår, og fordi jeg liker være glattbarbert. Tror kroppen hadde klart seg en stund til uten å lukte genererende om jeg ikke har trent. 

Anonymkode: c84f3...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen og vasker håret. Føler håret er skittent og blir fort fett ellers. På kvelden skyller jeg kjapt av meg uten å vaske håret. Føler for det før eventuell sex pluss at jeg ikke føler meg ren når jeg har tatt offentlig transport 😄

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg dusjer 5 eller 6 ganger i uken.

Jeg har hjemmekontor. Dusjer aldri om morgenen. I løpet av dagen pleier jeg å føle meg skitten, også tar jeg men en dusjpause. Men av og til får jeg ikke den følelsen, og da trenger jeg ikke dusje.

Anonymkode: 1e201...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer kroppen hver morgen og håret 2-3 ganger i uken. 

Anonymkode: 0a4d0...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke på morgenen? De fleste svetter jo noe i løpet av natten. 

Anonymkode: deda9...f0e

Få som dusjer flere ganger om dagen med  mindre det er noe spesielt som trening, fjellturer etc.

Hvortid en føler det er best å dusje om det er om morningen eller kvelden er jo så forskjellig. Men en svetter mer igjennom fsgen enn om natten og mange liker helst å legge seg reine

https://sol.no/helse/derfor-bor-du-dusje-om-kvelden/69942043

https://www.kk.no/livstil/tidspunktet-det-er-best-a-dusje/67797694

Finnes mange fordeler med begge deler

https://www.dove.com/no/stories/tips-and-how-to/washing-and-bathing-tips/the-perks-of-washing-in-the-morning-or-a-shower-before-bed.html

Anonymkode: 52209...ff5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag (men vasker ikke håret hver dag altså) Varierer om jeg dusjer på morgen før jobb eller etter jobb, og noen ganger begge deler, da jeg er fulltids danselærer og blir fort både varm og svett ila arbeidsdagen. 

Anonymkode: 11f95...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer to ganger om dagen, vet det er mye, men jeg klarer ikke å gå på jobb uten å dusje, og jeg klarer heller ikke å legge meg uten å dusje. Bruker selvsagt ikke såpe hver gang. 

Anonymkode: 2b760...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag hvis jeg skal ut av huset. For å våkne, for at håret skal se ok ut, men også for å ikke lukte vondt. Akkurat det siste har blitt spesielt viktig etter at jeg fylte 40. Før kunne jeg gå 4-5 dager uten dusj hvis jeg hadde fri og bare skulle være hjemme alene, nå er 3 dager absolutt maks det jeg kan orke.

Anonymkode: 92f56...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver dag, hver kveld for å spesifisere. Absolutt ikke for å våkne, heller det motsatte; en avslappende varm dusj.

En varm dusj har vært en del av min kvelds/natt rutine i årevis, og det hjelper meg med å sove.

Selvsagt dusjer jeg også pga. jeg ønsker å vaske meg. Man blir jo litt svett i løpet av en dag, selv uten trening.

*dusjer selvsagt etter trening de dagene jeg gjør det, men timer det gjerne slik at dusjen blir kvelds/natt dusjen.

Anonymkode: 81d57...ed4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer annenhver til hver dag, avhenger av hva jeg gjør av aktiviteter eller hvor varmt det er. Har som vane å dusje annenhver dag, men om jeg trener dusjer jeg selvfølgelig etterpå. Jeg er en kveldsdusjer, orker ikke stå opp ekstra tidlig å dusje!

Anonymkode: a81cf...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...