AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #21 Skrevet 21. februar 2024 Jeg tenker at det kommer jo an på mange ting. For det første, hvor mye penger der det snakk om her. Om hun eier et hus og har noen få hundre tusen - til 1 mill i banken så er det jo penger hun trenger selv. Det kan jo være hun lever i 30 år enda. Mye ekstrautgifter som dukker opp og pengene får ikke akkurat større verdi med tiden. Om hun har mye mer en det på bok og stadig klager til dere om formueskatten, da syns jeg hun har råd å gi dere noen kroner. Da kan du si at hun sparer skatt på å gi pengene til deg. 😄 men så kommer det vel an på hva dere gir til henne også, av omsorg, tid, stiller dere mye opp for henne? F eks Jobber dere redusert for å hjelpe henne i hverdagen fordi hun er syk også videre? I slike tilfeller syns jeg foreldre kan hjelpe litt tilbake også. Men ikke mer en at hun har så hun klarer seg. Du sier hun er nøysom og flink med pengene. Kanskje hun ikke vil dere skal bruke de opp på null komma niks. Kanskje dere burde gå inn for å lære mer om en nøysom livsstil av henne. Anonymkode: ff5f0...3d0 6 1
Petra Skrevet 21. februar 2024 #22 Skrevet 21. februar 2024 Hjelpes, så sure svar du får her ts. Igjen, som jeg skrev i en annen tråd, vi må lære oss å snakke pent til hverandre. Forklar ting på en fin og konstruktiv måte. Har ikke så mange tanker rundt dette, men må bare si en ting til de som påstår at man har dårlig økonomisk sans hvis man har høy gjeld uten å ha god inntekt; Det er mye dyrere å leie. Om man får det til å gå rundt, så er det jo en gedigen fordel å betale inn til seg selv i stedet for å kaste pengene ut vinduet. Og man får ikke lån i banken om man ikke har god nok inntekt heller. Men renten har steget enormt siste tiden, og mange sliter med å få endene til å møtes. Ingen skam i det. Man kan ha god økonomisk sans likevel. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #23 Skrevet 21. februar 2024 Det er ikke slik arv funker. Arven får du når begge foreldrene dine har fått torvtak, om det er noe igjen. Din mor er som enke i uskifte forpliktet til å ikke forringe boets verdi unødig, men er i sin fulle rett til å gjøre det om det er nødvendig for å ha et godt liv. Alle skriverier om forskudd på arv, kausjonist osv har gitt folk helt urealistiske forventninger. La nå din gamle mor nyte alderdommen med økonomisk sikkerhet, og sørg for å få orden i egen økonomi slik at du kan gjøre det samme når du blir gammel. Anonymkode: e70db...e25 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #24 Skrevet 21. februar 2024 Dere kommer jo til å få disse pengene. Når din mor dør. Anonymkode: 81588...1a6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå