AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Del Skrevet 21. februar Jeg kommer ikke fra en kristen familie og kan ikke så mye om det annet enn det vi lærte i KRLE. Jeg har prøvd å lese bibelen, men synes egentlig ikke at det som står der gir så mye info om hva de kristne faktisk mener og tror. Det er mye oppramsinger av hva profetene gjorde i livene sine, og noen enkelthistorier om hva jesus gjorde. Jeg synes det virker som religionen har mange prinsipper og verdier som ikke egentlig står skrevet noe sted. Protestantismen er også annerledes enn katolikker og ortodokse selv om de har samme bok. Synes heller ikke at den norske kirke virker som en god kilde. Har bla. sett julegudstjeneste på TV. Det fremstår litt politisk påvirket og først og fremst sosialdemokratisk og liberalt/moderne. Mye feminine verdier og pride. Synes det er mer interessant å lære om utgangspunktet. Hvis jeg vil lære hva norske kristne trodde og tenkte om ting på f.eks på 50-tallet, hva ville vært en god kilde? Anonymkode: 89a72...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #2 Del Skrevet 21. februar Misjonssambandet er vel noen av de mest historisk tradisjonelle kristne grupper vi har i Norge, ville startet der. Anonymkode: a9c1d...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Del Skrevet 21. februar Først ville eg sett Kristendommens historie, på TVL. Ekstrem god serie, som forklarer dei ulike kristne retningane. (På samme kanal kan du forresten finne mange fine program ang den kristne trua). Anonymkode: e908c...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå