Gå til innhold

Kreteriene til Nav for å få et 'sosialt lån'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei voksen dame som har slitt veldig med depresjon, angst, PTSD og har havnet såpass utpå ila de siste ca 5 månedene at jeg jeg innså at jeg MÅTTE ha hjelp - helst i går så jeg googlet meg frem til medisinen Ketamin og tok 1. av de 2 behandlingene i Oslo, der selvesste grunderen for innføring av Ketamin, både på Sykehus Østfold og Moss DPS, så jeg siktet mot stjernene og fikk min første virkelig GODE psykolog der også! Hjelper det ikke med selv de BESTE på Axon klinikken i Oslo - ja, DA hjelper INGEN verdens ting! KUN viljestyrke...

Jeg har vært dumsnill og lånt bort flere tusen til feil folk og gamblet på at Ketaminen funket på meg som nesten ALLE andre og har FULL effekt på hele 86 p, MEN jeg skulle seff. være den uheldige der også så nå diskuterer de to ekspertene dosen til runde nr 2 om få uker.

Uansett så skal jeg i et møte med Nav i morgen og legger da hatten på bordet og sier jeg holdt på til å gå under og har en tenåring jeg kjemper for så jeg bare MÅTTE ha hjelp - FORT! Jeg brukte da av pengene som skulle gått til huseieren samtidig som jeg ble lurt for flere tusen av 'venner' så nå skylder jeg hele 9000 I tillegg gikk jobben jeg skulle ta rett vest, fordi jeg ATTER en gang hadde møtt en manipulator som hadde lurt meg TRILL rundt over 6 mnd! Vi planla å starte et firma i lag, da vi begge var håndverkere og da altså slippe å sutte på Nav, MEN dette viste seg å være REN bløff så der står jeg fullstendig bankrott og føler meg verdiløs i hans øyne - uten at jeg biter på den! ;)

Huseieren har purret på meg og jeg har lovet, uten å holde ord såpass mange ganger at jeg KAN stå i fare for å bli kastet ut, uten at jeg TROR det for han har sagt flere ganger at han har vært fornøyd med meg og min sønn som jeg har annenhver helg, i lag meg hans sønn, da de BEGGE bor hos meg hele helgen - noe som selvfølgelig er en stor avlastning for han og han klarer lokke de opp ei LITA stund om han lokker med Taco fek, men de helst sover hos meg, men ALLTID i lag 😜 Jeg fikk også mobilen sperret pga manglende betaling så er ille ute!

Jeg lurer på er om det er noen som vet mer om dette enn meg og om dere tror jeg er 'verdig' nok til å kunne få et sosialt lån - helst snarig? 

Anonymkode: 06ec8...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med sosialt lån? Økonomisk sosialhjelp betaler ikke gjeld, de gir heller ikke ut lån, men du kan få støtte til livsopphold ved behov.

• Liker 2
Skrevet

Du kan få lån gjennom nav , aner ikke hvordan man får det men jeg kjenner 2 personer som har fått det så kan ikke forstå hvordan den over meg påstår noe ho ikke vet. Å de fikk det fra de som hadde med sosialpengene å gjøre. 

Anonymkode: e7f5d...adf

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kan få lån gjennom nav , aner ikke hvordan man får det men jeg kjenner 2 personer som har fått det så kan ikke forstå hvordan den over meg påstår noe ho ikke vet. Å de fikk det fra de som hadde med sosialpengene å gjøre. 

Det er støtte til livsopphold som kan gis i form av lån- altså mat husleie etc men som må betales tilbake når du får penger- etterbetalt uførepensjon F eks 

Anonymkode: 6d05a...711

Skrevet

Tull , ene jeg kjente fikk lån på rundt 40k til ubetalte strømregninger. Personen var uføre.

Du kan å få lån på depositum , det fikk jeg. Her har de nesten gått helt vekk fra garanti. 

Men du er sikkert ekspert så er sikkert bare i min kommune man kan få sånn 😎

• Liker 1
Skrevet

Herregud... Slutt å skyld på alle andre og begynn å ta ansvar for eget liv. Hele dette innlegget er bare fullt av unnskyldninger. Det er en grunn til at du har havnet utpå, og det er deg, ikke folk som "lurer deg".

Anonymkode: 0b1bd...85d

• Liker 3
Skrevet

Du kan få lån i form av økonomisk sosialhjelp. Du må da ha betalingsevne, har du ikke det får du ikke lån. Noen Nav kontorer bruker lån mer enn andre. 

Anonymkode: 886be...866

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...