AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Dette skjedde for noen uker siden, men jeg klarer ikke å legge det fra meg. Har skikkelig vondt inne i meg selv etter å ha blitt avvist etter at jeg tok det opp. Det startert med at han skulle bort på en jobbtur fra mandag til torsdag, i utgangspunktet ikke noe problem. Problemene startet da et våre barn fikk omgangssyke på fredag, og det andre på lørdag. Selvfølgelig gikk det som det gikk og jeg begynte å kaste opp på søndag kveld. Likevel insisterte jeg på at sambo skulle dra da det var både en viktig reise og noe han hadde sett fram til i lang tid. Mandagen kom og sambo reiste med oss liggende til sengs. Fikk flere meldinger og en telefonsamtale denne dagen som gjorde godt på moralen i hjemmet. Bortsett fra noen generiske "se hva jeg driver på med" snaps som sikkert var sendt til mange andre også var det det siste vi hørte fra han før han var hjemme sent torsdag kveld. Ikke noe "Hvordan går det", eller "god bedring" etter å ha forlatt tre stykker med oppkast og feber. Valgte å holde det inne noen uker før jeg tok det opp og sambo mener jeg overdriver og at han var "altfor opptatt" for å sjekke inn med oss hver time!!! Er det virkelig for mye forlangt at kan ha oss litt i tanktene når han er bortreist? Anonymkode: 18f5b...350 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Nei, det er ikke for mye forlangt at han sjekker hvordan det går med dere! Ikke hvis han mandag ikke fikk beskjed fra deg om at dere alle var i god form eller sterkt i bedring. At han sier han var "altfor opptatt" hadde jeg ikke kjøpt et sekund. Noe er galt i kommunikasjonen mellom dere - kanskje ta noen timer i parterapi forebyggende for å bli bedre på å kommunisere sammen? Anonymkode: f3e36...2e4 6 1
Virrevirrevapp Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette skjedde for noen uker siden, men jeg klarer ikke å legge det fra meg. Har skikkelig vondt inne i meg selv etter å ha blitt avvist etter at jeg tok det opp. Det startert med at han skulle bort på en jobbtur fra mandag til torsdag, i utgangspunktet ikke noe problem. Problemene startet da et våre barn fikk omgangssyke på fredag, og det andre på lørdag. Selvfølgelig gikk det som det gikk og jeg begynte å kaste opp på søndag kveld. Likevel insisterte jeg på at sambo skulle dra da det var både en viktig reise og noe han hadde sett fram til i lang tid. Mandagen kom og sambo reiste med oss liggende til sengs. Fikk flere meldinger og en telefonsamtale denne dagen som gjorde godt på moralen i hjemmet. Bortsett fra noen generiske "se hva jeg driver på med" snaps som sikkert var sendt til mange andre også var det det siste vi hørte fra han før han var hjemme sent torsdag kveld. Ikke noe "Hvordan går det", eller "god bedring" etter å ha forlatt tre stykker med oppkast og feber. Valgte å holde det inne noen uker før jeg tok det opp og sambo mener jeg overdriver og at han var "altfor opptatt" for å sjekke inn med oss hver time!!! Er det virkelig for mye forlangt at kan ha oss litt i tanktene når han er bortreist? Anonymkode: 18f5b...350 Han var på jobb. Han kunne sikkert sett noen flere oppmuntrende snaps men jeg skjønner ikke helt hvorfor det var så avvisende at det var lite kontakt når han var på jobb og dere syke. Høres ut som du er bitter fordi han dro på jobb, enda du sier du insisterte på at han skulle dra. 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Det var bare omgangssyke. Jeg er som mannen din. Hadde glemt det i det jeg gikk ut døra, nettopp fordi det er bare omgangssyke, ikke noe big deal. Anonymkode: f94cf...094 5
Skogtusssa Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Du må fortelle han hva du har behov i forhold til kontakt når han er på jobbreise, uten å være anklagende. Si du feks. Ønsker at han skal gi lyd fra seg en gang i døgnet om han mulighet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Synes godt han kunne kostet på seg en mer personlig melding for å høre hvordan det gikk, men samtidig er det ikke akkurat uvanlig med sykdom flere ganger i året i barnefamilier. Han sendte snaps (om enn generiske), men hva sendte du? Fortalte du noe om hvordan det gikk hjemme, eller gikk du og ventet på at han skulle si noe først? Det er tydelig at det er krøll i kommunikasjonen her, og jeg synes det aller verste er at du har gått og ruget på dette i flere uker istedenfor å ta det opp mens det fortsatt var et aktuelt tema. Jeg skjønner at det kan bli sånn. Du føler deg bortprioritet og såret, kanskje på barnas vegne også, men synes du selv at dette var en hensiktsmessig måte å gjøre det på? Anonymkode: 66bcd...135 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Det er ikke for mye forlangt at han har dere litt i tankene. Men det er for mye forlangt at han skal drive å kommunisere med dere hjemme støtt og stadig mens han er på jobbreise. Omgangssyke er ikke verdens undergang. Jeg hører aldri fra min mann når han er på jobbreise. Helt greit. Anonymkode: 4d2db...997 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Reagerte mest på at han dro rett på reise med omgangssyke i bagasjen. Ellers ville alle menn jeg kjenner ha ringt hjem på kveldstid. Sykdom eller ei. Anonymkode: 61913...424 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Virker egentlig enda sprøere at du går å ruger på slikt i flere uker, synser og sanser om hva "årsaken" kan være og tenker på det mulige scenarioet så mange ganger helt til det føles "sant". Som nevnt kan omgangssyke være like vanlig som forkjølelse i disse vintermånedene, og han tenker kanskje du er mer robust enn dette. Og han bare fortsetter å leve som et vanlig menneske i møte med helt vanlige små raskt forbigående sykdommer Anonymkode: 9c9b4...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Enig med deg. Veldig usympatisk oppførsel. At han ikke hadde tid (eller interesse) for å høre hvordan det gikk med dere et pr ganger ila 24 timer. Jeg hadde også blitt skikkelig lei meg, og begynt å lure på hvor empatisk han egentlig var. Anonymkode: 7f168...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 Spysyke er helt spesielt, og jeg hadde ikke klart meg alene med ungene engang. Blir «dødssyk». Helt enig med deg ts. Hadde blitt lei meg om han ikke spurte hvordan det gikk i heimen. Anonymkode: 14dcf...46c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 Jeg hadde også blitt ekstremt skuffet, men jeg tror ikke måten du løste det på var den beste. Det beste hadde selvfølgelig vært å satt noen forventningsavklaringer på forhånd, men det er litt sent nå. Underveis kunne du enten fortalt litt om hvordan det gikk eller i det minste spurt han om hvordan han hadde det for å minne han på dere. Da hadde du forhåpentligvis fått litt oppmerksomhet tilbake. I etterkant hadde det vært bedre å komme med noen forventningsavklaringer for neste gang fordi du ble lei deg av å føle deg glemt og at han ikke var takknemlig for at han kunne reise selv om du egentlig var for syk til å ta ungene. En anklage vil bare føre til sure miner. Anonymkode: 79c47...5b4 1
Virrevirrevapp Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spysyke er helt spesielt, og jeg hadde ikke klart meg alene med ungene engang. Anonymkode: 14dcf...46c Nei, det er ikke spesielt i en barnefamilie. Og hvis man ikke klarer seg aleine med ungene, må man si "beklager, men du må bli hjemme. Jeg blir for dårlig til å klare alt aleine".
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 (endret) Dette skjønner jeg ikke. Om dere er så syk at du ikke kan ivareta deg selv og ungene så insisterer du ikke på at han skal dra på jobbtur for å så si at han ikke bryr seg fordi han ikke melder deg HVER TIME👀 Enten ber du han bli hjemme eller så får du stå i valget du tok om å fikse det alene. Ærlig talt. Endret 21. februar 2024 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #15 Skrevet 21. februar 2024 Hvis du klarer å ta vare på deg selv og to unger med omgangssyke i 4 dager, så er du jo ikke så veldig syk. Og hvis du løy og sa det gikk greit, så har du kun deg selv og takke. Sist gang jeg hadde omgangssyke så satt jeg på baderomsgulvet med baby på stellematten (på gulvet) og spydde, og hadde heldigvis med meg telefon på badet, så jeg fikk ringt til mannen. Jeg var så dårlig at han måtte hjelpe meg i seng med bøtte da han kom hjem. Anonymkode: d7f19...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #16 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var bare omgangssyke. Jeg er som mannen din. Hadde glemt det i det jeg gikk ut døra, nettopp fordi det er bare omgangssyke, ikke noe big deal. Anonymkode: f94cf...094 Og da regner jeg med at det er helt greit for deg at kjæresten går rundt og ikke bryr seg når du ligger med influensa, ikke sant? Du lager din egen mat, rydder etter deg selv og klarer deg 100 prosent selv når du er syk, mens mannen driver med egne greier uten engang å spørre hvordan det går? Anonymkode: 50db9...da6 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #17 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis du klarer å ta vare på deg selv og to unger med omgangssyke i 4 dager, så er du jo ikke så veldig syk. Og hvis du løy og sa det gikk greit, så har du kun deg selv og takke. Sist gang jeg hadde omgangssyke så satt jeg på baderomsgulvet med baby på stellematten (på gulvet) og spydde, og hadde heldigvis med meg telefon på badet, så jeg fikk ringt til mannen. Jeg var så dårlig at han måtte hjelpe meg i seng med bøtte da han kom hjem. Anonymkode: d7f19...3d4 Har hun noe valg enn å ta vare på seg selv og barna? Hvem ellers skulle ha gjort det? Anonymkode: 50db9...da6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #18 Skrevet 21. februar 2024 WhisperingWind skrev (1 time siden): Dette skjønner jeg ikke. Om dere er så syk at du ikke kan ivareta deg selv og ungene så insisterer du ikke på at han skal dra på jobbtur for å så si at han ikke bryr seg fordi han ikke melder deg HVER TIME👀 Enten ber du han bli hjemme eller så får du stå i valget du tok om å fikse det alene. Ærlig talt. Hun krever jo ikke at han melder henne hver time, men at han i det hele tatt spør hvordan det går. Anonymkode: 50db9...da6 1 1
Gjest T-AA Skrevet 21. februar 2024 #19 Skrevet 21. februar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette skjedde for noen uker siden, men jeg klarer ikke å legge det fra meg. Har skikkelig vondt inne i meg selv etter å ha blitt avvist etter at jeg tok det opp. Det startert med at han skulle bort på en jobbtur fra mandag til torsdag, i utgangspunktet ikke noe problem. Problemene startet da et våre barn fikk omgangssyke på fredag, og det andre på lørdag. Selvfølgelig gikk det som det gikk og jeg begynte å kaste opp på søndag kveld. Likevel insisterte jeg på at sambo skulle dra da det var både en viktig reise og noe han hadde sett fram til i lang tid. Mandagen kom og sambo reiste med oss liggende til sengs. Fikk flere meldinger og en telefonsamtale denne dagen som gjorde godt på moralen i hjemmet. Bortsett fra noen generiske "se hva jeg driver på med" snaps som sikkert var sendt til mange andre også var det det siste vi hørte fra han før han var hjemme sent torsdag kveld. Ikke noe "Hvordan går det", eller "god bedring" etter å ha forlatt tre stykker med oppkast og feber. Valgte å holde det inne noen uker før jeg tok det opp og sambo mener jeg overdriver og at han var "altfor opptatt" for å sjekke inn med oss hver time!!! Er det virkelig for mye forlangt at kan ha oss litt i tanktene når han er bortreist? Anonymkode: 18f5b...350 Hvem er Sambo?
Virrevirrevapp Skrevet 21. februar 2024 #20 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Og da regner jeg med at det er helt greit for deg at kjæresten går rundt og ikke bryr seg når du ligger med influensa, ikke sant? Du lager din egen mat, rydder etter deg selv og klarer deg 100 prosent selv når du er syk, mens mannen driver med egne greier uten engang å spørre hvordan det går? Anonymkode: 50db9...da6 Ts kunne også valgt å si at han ikke kunne dra pga syke barn, eller bestilt matlevering for å gjøre ting lettere. Eller selv ringt ham om kvelden for støtte. Det må de prate om i fredstid, hvordan deres familie skal gjøre det under sykdom og reiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå