Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er straks i andre trimester, skal på UL senere i uken. De siste ukene, ca fra uke 10, har jeg begynt å kjenne på smerter nederst i korsryggen, nær halebeinet. De siste dagene har det vert ekstra ille, og jeg sliter med å finne en god liggestilling. Smertene kommer i forbindelse med jobben, jobber 100% på sykehjem, med mye bøying og tøying, samt tunge tøft. Kjenner jeg gruer meg til å hjelpe å ta på støttestrømper, eller å hjelpe å knyte noen sko. Alle desse bevegelsene gjør at jeg begynner å kjenne smertene allerede før vakta på jobb er halvveis. Smertene har som regel avtatt når jeg har fått hvilt meg, men da må jeg hvile i mange timer. Dersom jeg jobber sein - tidlig, kan smertene vedvare begge dagene, fra morgen til kveld.

Noen tips eller råd? Vil aller helst unngå sykemelding så langt det lar seg gjøre, da jeg trivest på jobb og det gjør at dagene går litt fortere! 

Anonymkode: 42574...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bekkenet ditt som begynner å krangle. Få deg en time hos fysio kanskje`? Ellers skal jo trening være bra, men da hadde jeg satt meg litt inn i hvilke øvelser man bør gjøre osv. Ble selv overrasket hvor tidlig man begynner å kjenne det i bekkenet. 

Anonymkode: 83f13...d0d

• Hjerte 1
Skrevet

Har du gravidpute? Har du pute mellom beina når du ligger? Går du lett og ledig når du får vondt? All stivhet kan gjøre ting verre også, prøv å vrikk på hoftene. Gå til fysio og få forebyggende øvelser!  

Anonymkode: bd9fb...d8e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er nok bekkenet ditt som begynner å krangle. Få deg en time hos fysio kanskje`? Ellers skal jo trening være bra, men da hadde jeg satt meg litt inn i hvilke øvelser man bør gjøre osv. Ble selv overrasket hvor tidlig man begynner å kjenne det i bekkenet. 

Anonymkode: 83f13...d0d

Skal se om det er noe fysio i nærheten som har ledig plass!

- ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du gravidpute? Har du pute mellom beina når du ligger? Går du lett og ledig når du får vondt? All stivhet kan gjøre ting verre også, prøv å vrikk på hoftene. Gå til fysio og få forebyggende øvelser!  

Anonymkode: bd9fb...d8e

Jeg ligger med halve dyna mellom beina, det har jeg alltid gjort. Ja, jeg føler jeg går lett og ledig, til tross for smertene.

Idag kjenner jeg at det dunker i korsryggen bare jeg sitter i ro, har pause på jobben nå. Har gått i ett sett siden kl.7 i dag tidlig, så det er nok ikke helt gunstig..

- ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...