Gå til innhold

Ung mann forelsket i kollega: fikk sparken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp denne artikkelen: https://frifagbevegelse.no/nyheter/han-ville-date-en-kollega-men-fikk-nei-saken-endte-i-retten-6.158.1026633.1.8853af9321

Anbefaler alle å lese denne. Stakkars fyr. Han var forelska i kollega, spurte om hun ble med ut på date. Kollegaen følte ikke det samme og avviste han. Hun snakket ikke med han over lengre tid og kontaktet sjefen når han forsøkte å skvære opp. Alt endte med at han fikk sparken. Heldigvis vant han i retten og fikk erstatning.

Hva tenker dere om dette? Er alt for mange kvinner i dag så hysteriske at de ikke tåler å bli bedt med ut på date uten at relasjonen blir helt ødelagt? 

Anonymkode: dc2fd...ef5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dumt og rart at han fikk sparken om det ikke var en alvorlig sak, men kvinner må få lov til å ha grensene sine og respondere med ubehag om de føler på det.  Arbeidsplassen har ansvar for å løse konflikt. 

Det er mye uheldig i samfunnet, på hrunn av det skal jeg ærlig inrømme at jeg er veldig redd for menn. Dagene er tyngre enn de trenger å være på grun  av frykten. 

Anonymkode: 5fed5...c79

• Liker 11
Skrevet

Han trakasserte henne jo etter avslaget, det var derfor han ble sparket. Slik oppførsel hører ikke noe sted hjemme. 

Anonymkode: 0bc95...445

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Han vant fordi arbeidsgiver håndterte saken særdeles på en inkompetent måte, ikke fordi det er greit å ikke ta et nei for et nei.

Hun skyldte han ikke noe som helst, og denne stadige trangen til å ikke respektere hennes grenser er på ingen måte akseptabel.

Håper han ikke tar dette som em bekreftelse på at han kan holde på som han gjorde. 

Anonymkode: 918bf...d4b

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror ikke at det kan være mulig å tolke dette som trakkasering. Å skvære opp og bli venner igjen var nok viktig for "Morten". Det var nok ikke vond vilje. Noe retten med all sannsynlighet har lagt vekt på i sin vurdering.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det må være rom for å kunne spørre en kollega ut på date selv om best practice er å ikke gjøre slik hvor du jobber. De må også være voksne nok til å både respektere et avslag og komme med en saklig begrunnelse. Her har nok en fjær blitt til 100 høns og det hadde eskalert til uante høyder. Hun kunne lett ha forklart han grunnen og unngått dette glatt i stedet for å hause det opp med kollegaer, kjæreste etc. Ikke rart i at menn ikke tør å ta kontakt, smile, klemme eller spørre damer ut på date. 
For de av dere som ikke har jobbet slike steder så tilbringer de gjerne 12-14 timer per dag på jobb + gjerne litt i helger. Legg til pendlevei og søvn og da er det ikke igjen mange timer i døgnet på å finne en date. Lars jobbet jo på samme sted og han fikk jo en date med den dama. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vant fordi arbeidsgiver håndterte saken særdeles på en inkompetent måte, ikke fordi det er greit å ikke ta et nei for et nei.

Hun skyldte han ikke noe som helst, og denne stadige trangen til å ikke respektere hennes grenser er på ingen måte akseptabel.

Håper han ikke tar dette som em bekreftelse på at han kan holde på som han gjorde. 

Jeg mener både arbeidsgiver og denne kvinnen oppførte seg uakseptabelt. Hun kunne bare tatt komplimentet og lagt det bak seg. Behandlet han som en vanlig kollega og fortsatt forholdet med Lars. Jeg ser ingen tegn i teksten om at han ikke aksepterte et nei.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste nettopp denne artikkelen: https://frifagbevegelse.no/nyheter/han-ville-date-en-kollega-men-fikk-nei-saken-endte-i-retten-6.158.1026633.1.8853af9321

Anbefaler alle å lese denne. Stakkars fyr. Han var forelska i kollega, spurte om hun ble med ut på date. Kollegaen følte ikke det samme og avviste han. Hun snakket ikke med han over lengre tid og kontaktet sjefen når han forsøkte å skvære opp. Alt endte med at han fikk sparken. Heldigvis vant han i retten og fikk erstatning.

Hva tenker dere om dette? Er alt for mange kvinner i dag så hysteriske at de ikke tåler å bli bedt med ut på date uten at relasjonen blir helt ødelagt? 

Her høres det ut som han har trakassert henne over lengere tid. Jeg skjønner godt at de måtte la han gå. Man skal ikke bli trakassert på arbeidsplassen!

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Og det var ikke at han bad henne ut som var problemet, han feiltolket og det er ikke i seg selv klanderverdig. Det var hans mangel på evne til å respektere svaret.

Det er klart at hun ønsker å minimere kontakt mellom dem når de ikke på noen måte snakket samme språk, hun ble nok redd for at han på nytt skulle misforstå relasjonen mellom dem.

Og når han gjentatte ganger trosser hennes ønske om å ikke ha kontakt utover det nødvendige, viser han seg som en man man bør ha en viss frykt for. Kvinner er fysisk underlegne, og kan ikke koste på seg å ignorere slike faretegn.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Sunshade83 skrev (1 minutt siden):

Det må være rom for å kunne spørre en kollega ut på date selv om best practice er å ikke gjøre slik hvor du jobber. De må også være voksne nok til å både respektere et avslag og komme med en saklig begrunnelse. Her har nok en fjær blitt til 100 høns og det hadde eskalert til uante høyder. Hun kunne lett ha forklart han grunnen og unngått dette glatt i stedet for å hause det opp med kollegaer, kjæreste etc. Ikke rart i at menn ikke tør å ta kontakt, smile, klemme eller spørre damer ut på date. 
For de av dere som ikke har jobbet slike steder så tilbringer de gjerne 12-14 timer per dag på jobb + gjerne litt i helger. Legg til pendlevei og søvn og da er det ikke igjen mange timer i døgnet på å finne en date. Lars jobbet jo på samme sted og han fikk jo en date med den dama. 

Hvorfor i all verden skal man måtte begrunne et avslag?

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener både arbeidsgiver og denne kvinnen oppførte seg uakseptabelt. Hun kunne bare tatt komplimentet og lagt det bak seg. Behandlet han som en vanlig kollega og fortsatt forholdet med Lars. Jeg ser ingen tegn i teksten om at han ikke aksepterte et nei.

Når han kontakter henne flere ganger etter at hun har gitt beskjed om at det er uønsket har han ikke akseptert et nei.

• Liker 9
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når han kontakter henne flere ganger etter at hun har gitt beskjed om at det er uønsket har han ikke akseptert et nei.

Jeg forstår han godt. Å ville skvære opp og at alt skulle bli normalt igjen er menneskelig. Det betyr ikke at du ikke har akseptert svaret du har fått. Jeg kan ofte tenke meg å ha en relasjon videre med kvinner som har gitt meg et nei. Det betyr som skrevet ikke at jeg ikke aksepterer et nei til en kjærlighetsrelasjon.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

"Morten" ville bare ha en konklusjon, men burde tatt hintet selvfølgelig

Anonymkode: cd588...810

Skrevet

Jeg tolker det som at han har godtatt nei, men virkelig ikke visst hvordan han skal håndtere situasjonen i etterkant. Dette kunne alle håndtert bedre

Anonymkode: 5cedd...a57

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår han godt. Å ville skvære opp og at alt skulle bli normalt igjen er menneskelig. Det betyr ikke at du ikke har akseptert svaret du har fått. Jeg kan ofte tenke meg å ha en relasjon videre med kvinner som har gitt meg et nei. Det betyr som skrevet ikke at jeg ikke aksepterer et nei til en kjærlighetsrelasjon.

Men hun ville jo åpenbart ikke ha kontakt med ham. 

Anonymkode: 4412a...241

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Stakkars fyr?!?! Leste vi samme sak? Stakkars Marit! 

Anonymkode: 49c6e...11e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når hun jobber samme sted har hun ikke mulighet til å unngå han helt, og da blir denne stadige overskridingen av grenser ekstra problematisk.

Man kan ønske seg både regnbuer og enhjørninger, ingen kan nekte han å ønske en oppskværing. Men når hun gir beskjed om at det ikke er nødvendig eller ønskelig for henne, går man videre.

Hun sa ikke bare nei til en kjærlighetsrelasjon, men til enhver ikke jobbrelatert kontakt.

• Liker 7
Skrevet

Den historien er ikke sann. Det er fantasi og svært dårlig skrevet.

Anonymkode: 213b8...9eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den historien er ikke sann. Det er fantasi og svært dårlig skrevet.

Anonymkode: 213b8...9eb

Det stemmer ikke. Jeg har lagt ved link til dommen lenger oppe. 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...