AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Her sitter jeg og min kompis og skal søke jobber. Han med en master i reiseliv, og jeg med bachelorgrad i barnevern. Ingen av oss føler egentlig at vi er kvalifisert til jobbene som vi er utdannet til, og føler oss litt dumme når vi skal overbevise potensielle arbeidsgivere om at dette er fagfelt vi peiling på. Er dette noe "alle" kjenner seg igjen i? Er det andre her som har søkt jobber som de egentlig ikke har tenkt at de er kvalifisert til, men som har fått jobben og mestret den likevel? Anonymkode: ed4b4...82b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 De spør ofte ikke spesifikt om ting man lærte på studiet kan hende dere får en case eller noe hvor du kan dra inn teorier eller vise at du har studert, men stort sett veier personlighet og erfaring (bruk eksempler fra praksis om du ikke har jobberfaring fra feltet!) mest. Hvis dere søker hos seriøse og gode ledere så har de jo forståelse for at dere er nyutdannet, det er ikke eksamen dere skal på lykke til! Anonymkode: f6610...6cc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Ærlighet varer lengst. Skryt av det du er god på (feks relasjonelle ferdigheter) og vær ydmyk over alt du ikke enda kan (feks faglig sett). Lykke til! Anonymkode: 9a9a5...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Ingen kommer ferdig utlært fra høyskolen/universitet. Det vet også arbeidsgiveren. Alle må lære jobben mens de jobber. Så er det selvsagt noen som har lært mer yrkesrelevante ferdigheter på høyskolen enn andre og noen som lærer raskere enn andre. Anonymkode: 6b4a4...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå