Gå til innhold

Overnatte på hytte på fjellet alene, noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min har en hytte på fjellet. Hytta ligger like ved veien, med noen hytter rundt. Jeg kunne tenkt meg å reist dit alene, 1 natt eller 2. Men jeg gruer meg veldig for å overnatte der alene. Redd jeg vil føle meg veldig utrygg. 

Noen som har gjort det? Hvordan syns du det var?

Anonymkode: 00ada...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ganger. Ikke er det ved noen veg, det er to kilometer å gå. Ingen hytter i nærheten heller. Hverken vann eller strøm der. 
Det er ikke noe problem. Det eneste som er kjedelig på vinterstid er at det er så veldig kaldt på utedoen.

Anonymkode: 8aea1...861

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange ganger. Ikke er det ved noen veg, det er to kilometer å gå. Ingen hytter i nærheten heller. Hverken vann eller strøm der. 
Det er ikke noe problem. Det eneste som er kjedelig på vinterstid er at det er så veldig kaldt på utedoen.

Anonymkode: 8aea1...861

Det høres jo bra ut. Kjedelig med kald do så klart, det er jeg enig i..

Skrevet

Elsker å være alene på fjellet. Det er hærlig å få være helt i fred. 

Anonymkode: e8d90...141

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at dette går veldig fint! Jeg var godt voksen før jeg overnattet alene på hytte. Er fortsatt litt mørkredd. Det er alltid en rar lyd hvis man ligger og lytter men alt har en naturlig forklaring. En gang banket det hardt på ruta i 1 etg kl 5 om morgenen, flere ganger etter hverandre. Dette var i hytte mange kliometer fra folk og uten vei. Bank-bank-bank. Flere ganger. Mannet meg opp og det viste seg å være en fugl som som prøvde å slåss med seg selv 😅

Man blir mer og mer vant, og mer og mer trygg. Og så gir det god medtringsfølelse. Lykke til. Det går bra 😃

Anonymkode: e4d5e...f21

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor tenker du det er farligere å være alene på ei hytte, enn sammen med andre?

Anonymkode: d1bb5...e3d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tenker du det er farligere å være alene på ei hytte, enn sammen med andre?

Hvis det skulle skje noe så er man litt mer sårbar? 

Anonymkode: e986f...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det skulle skje noe så er man litt mer sårbar? 

Anonymkode: e986f...db5

Hva er sannsynlighet for at det skjer noe? Og hva skulle evt skje?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gjorde det i 2 måneder sammenhengende, midtvinters. (Av ulike andre grunner). Jeg ble husredd, og så for meg alle likene under alle sengene. Det gikk over etter 2 uker. Trodde aldri jeg skulle bli så husredd! 

Men prøv! Hva er det verste som skjer, at du blir skremt og drar hjem etter 1 natt. Tror det blir fint jeg! ❤️ 

Anonymkode: 28247...2c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Familien min har en hytte på fjellet. Hytta ligger like ved veien, med noen hytter rundt. Jeg kunne tenkt meg å reist dit alene, 1 natt eller 2. Men jeg gruer meg veldig for å overnatte der alene. Redd jeg vil føle meg veldig utrygg. 

Noen som har gjort det? Hvordan syns du det var?

Det er fint å være alene i fjellet. Man kan planlegge å ta turer der det er folk og løyper. Man er ikke mer sårbar enn hva man selv ønsker. Føler du deg mest sårbar ute på tur? Da kan du lese værmeldingene og planlegge turer. Om natten når du er alene i hytta? Ha en kniv under sengen, så kan du hoppe fram med den, om noen prøver å bryte seg inn til deg :D

Skrevet

Ja, siden jeg var 13/14 år. På en stølshytte uten innlagt vann og strøm. 

Herlig!

• Nyttig 1
Skrevet

Null stress det, det har jeg gjort mange ganger gjennom livet. Ta med deg noen koslige hobby ting. En radio eller powerbank til mobilen er jo også kjekt ☺️

Eller ta med en hund? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...