Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden sluttet jeg på p-piller og det trigget begynnelsen på hårtap. Fikk konstantert fra hudlege at dette var alopecia androgenetica, og at det generelt lite å gjøre med det, bortsett fra minoxidil og å prøve å holde meg frisk🙃. Håret mitt har sakte men sikkert blitt tynnere og jeg har fått dårligere tekstur. Det har vært svært tøft til tider, og jeg begynner å innse at jeg trolig må gå for hårdel eller andre alternativer om noen år. Selv om jeg håper jeg slipper det, er det veldig godt å tenke på at det finnes alternativer der ute som en erstatning til det håret jeg holder på å miste.

Jeg lurer derfor på om noen har erfaringer fra Apollo hårsenter?

Eventuelt hvilken løsning har du gått for? Vet at det finnes muligheter for å lime på hårdeler, men også hårdeler som flettes inn i eget hår. Resultatene fra Apollo sine nettsider ser ok, men synes alltid skillet ser falskt ut, og er redd at alle kan se at det er en hårdel.

Har sett folk skrevet om priser tidligere, men dette er noen år siden, og ønsker gjerne å høre hva prisen ligger på nå!

Anonymkode: c860a...719

• Hjerte 2
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper denne da jeg lurer på det samme!

Anonymkode: 70b3b...805

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal ha ekte hår er det ganske dyrt, jeg betalte i overkant av 30000 sist jeg bestilte to stk hårdelee (man bør ha to å bytte på, da holder de gjerne et år også). 

Synes det ser veldig naturlig ut, folk blir overrasket når de hører ar håret er fake!

Jeg syntes det hørtes forferdelig ut å barbere av mitt eget hår da jeg begynte med hårdel, og brukte hårdel med nett som man drar eget hår gjennom og knyter det første året. Det ser mye mer fake ut enn med lim, når eget hår vokser sitter det jo ikke så stramt og hårdelen «dras» bakover og hit og dit. 

Husk at hudlege kan ordne støtte fra nav til parykk/hodeplagg! Da får man en årlig sum.

Anonymkode: 1ef5f...f6a

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Ser det er en stund siden denne tråden ble opprettet, men svarer uansett. Jeg er kvinne, med generelt tynt hår. Kjøpte to hårdeler, som var meningen å bytte på annen hver gang. De viste seg å være i elendig kvalitet; veldig brusete, luggen var nesten umulig å få til å ligge, og etter to gangers bruk (per enkelt hårdel), var luggen bare noen fjoner. Begynte å grine, for det koster mye penger. Grunnen til at det er krusete, fikk jeg vite at er fordi håret er fra Kina, så fordi det er sort, blekes det, før det så farges igjen. Fikk så informasjon om at man kunne kjøpe hårdel med norsk donorhår, som er mer som mitt eget, nordiske og glatte. Den ene hårdelen jeg fikk var superfin! Tykt, glansfullt, mykt hår. Så var den den andre.. Som ikke bestod av tykt hår, men 1/3 av tykkelsen til den første (riktignok var det mykt, blankt, med fin farge). Begynte å grine da jeg gikk hjem og kjente i hestehalen, at det var like tynt som de to første jeg kjøpte. Apollo produserer sine hårdeler i Kina, så det er ikke det samme produktet man får hver gang, for det er ikke samme personen som lager hver hårdel, så hva én synes er tykt hår, synes kanskje en annen noe annet om. 

En ting til er at etter et par uker, har det for min del begynt å klø. Spurte på min lokale Apollo-klinikk (Kristiansand), om det var vanlig. Nei, det var ikke vanlig, sa de.

Når sommeren (2025) kom, begynte det plutselig å lukte også. Og i juli, da jeg skulle på ferie til utlandet, måtte vi ta ned bilvinduet på vei til flyplassen; jeg hadde vasket håret noen timer før, og når det begynte å tørke, dampet sur lukt fra fukten som ligger under hårdelen, altså i hodebunnen. Spurte om det skal lukte. Nei, det er ikke vanlig, sa de igjen.. Følte det måtte være meg det var noe feil med, men ble forvirret, for jeg pleier ikke være en vanskelig kunde. Etter et par måneder til, ringte jeg til Apollo i Oslo. Der sa de at det er vanlig med kløe og lukt, spesielt når det er varmt, og for folk med feit hodebunn, folk som trener og svetter mye.  Den med norsk donorhår lukter for så vidt nå også (altså også når det er kaldt ute; året rundt), fordi det er tykkere bunn. Og da jeg til slutt bestemte meg for å ta en pause, og dro den av hjemme, luktet det forferdelig, altså veldig ille!

Jeg har sprayet hodet med parfyme, gjennom sommeren, og i uke 3, har det luktet som en sur vaskeklut/infisert, og jeg har vært stressa for om andre merker det. Det var en fyr som snufsa ved siden av meg, da jeg ventet på flyet, og da hvisket jeg til hun jeg reiste med "Lukter jeg fortsatt?". Det føltes ut som å gå med en sykdom på hodet. Jeg ble informert om at det er fordi jeg kanskje burde bytte oftere om sommeren, men i sommer har det begynt å lukte etter 2 uker, med tiltagende styrke, og er vondt å ta den av etter 2-3 uker, da limet sitter godt (i tillegg til dyrt!). For øyeblikket har jeg hårdelen av, og sparer til langt. Er nydelig å ikke klø! 

Er også trist, for den ene hårdelen som er fin, er kjempefin! Men det er et usikkert prosjekt. 

Adam og Eva i Oslo gjør det også. Ringte dit, fordi jeg følte meg desperat og lurte på om jeg var helt på vidda ift kløe, lukt, osv. Hun jeg pratet med anbefalte tape, og ikke poly, som jeg har. Altså poly, for min del, har vært ekstremt uhygienisk, det sier seg jo egentlig selv. Flere uker uten hverken luft eller vask av hodebunnen.

Hun sa også at de der alltid lærer kunden hvordan å ta den av og på selv, og vedlikehold, som jo blir billigere, i tillegg til at man er friere, om man f.eks. vil reise bort i en lengre periode. Man er også tryggere på resultat, fordi de produserer hårdelene sine i Norge, som jo er mye nærmere enn Kina. Bor ikke i Oslo selv, men vurderer å dra dit etter hvert, for man føler seg fin med tykt hår og pannelugg, når resultatet er bra.

Vil gi denne infoen, for hadde satt veldig pris på å få den selv, før jeg brukte mange titalls-tusen, på noe som aldri ble helt bra.

Endret av Fiolett
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Fiolett skrev (11 minutter siden):

Oi, begynte å svare på min egen post, når jeg egentlig skulle redigere. Sorry.

Endret av Fiolett
AnonymBruker
Skrevet

SA salons på Majorstuen er eksepsjonelt gode på å tilpasse hårdeler. De tilpasser farge og små detaljer på svært høyt nivå.

Om ditt behov er en liten hårdel eller full parykk spiller ingen rolle, de meget dyktige og håret er av svært høy kvalitet. 

De tilbyr ikke behandling for hårtap slik Apollo men viss det er kun snakk om hårdeler ville jeg dratt på en konsultasjon på SS salons.

Anonymkode: e1385...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde klippet meg kort, så lenge du har hår. 
Jeg har fått tilbake håret, men det er ikke skikkelig. Mister mye, så det er stedvis svært tynt, og det blir aldri langt. 

Har vært på Apollo, de anbefalte meg å klare meg med det håret jeg har. Jeg fikk se på hårsekkene som lå under huden. 

Det blir annerledes for deg, om du vet du stadig vil få mindre, og særlig om det blir med måne og viker. Du har min fulle sympati.

Høres greit ut med det Adam og Eva hvor du kan klare deg selv, og at du får vasket både deg og håret. 

Jeg var egentlig veldig fornøyd med rådet om å klare meg med mitt eget hår.  
Jef har alltid hatt tykt fint hår, men kommer fra en skikkelig alopeci familie. 
Jeg trodde jeg kom til å slippe unna. 
Det har vært relativt bra lenge nå, men nå holder det på å bli verre gjen. 

Anonymkode: bf8de...bee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...