Gå til innhold

Vekke barnet for tannpuss når barn er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en som har sovnet på sofaen her, men jeg vet rimelig godt at hun er så sliten at hun sover nok til i morgen. Er det ok og bære inn i senga og ikke ta tannpuss når det er sånne ting? 

Anonymkode: 11c61...31e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det en som har sovnet på sofaen her, men jeg vet rimelig godt at hun er så sliten at hun sover nok til i morgen. Er det ok og bære inn i senga og ikke ta tannpuss når det er sånne ting? 

Ja

Anonymkode: f23c8...b74

• Liker 15
Skrevet

Absolutt!

Anonymkode: 55692...6a6

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar, som førstegangs mamma er det aldri godt å vite hva som er rett og galt 😅

• Hjerte 6
Skrevet

Det er helt greit. 

Anonymkode: eee84...8ca

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint i sånne tilfeller. Man ser gjennom fingrene med mye når barna er syke. 

Anonymkode: 70646...47d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Of course! Tennene faller ikke pga en dag uten tannpuss!

• Liker 2
Skrevet

Ja❤️ Blir sikkert godt med en tannpuss imorgen. God bedring til din lille❤️ 

Anonymkode: 05c03...f1f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ønsker at tennene skal råtne så er det en grei løsning. Ungen burde lære seg at tannpuss er ikke noe man sluntrer unna, uansett hvor sliten man er! Hvis du allerede nå lærer ungen at det er greit å sluntre unna, så har hun mest sannsynlig gebiss før fylte 30.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja.. vekker ikke barna for tannpuss.. 

Anonymkode: df1ff...3c1

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

La barnet hvile, som andre sier, tennene faller ikke ut om man hopper over én enkelt tannpuss. ❤️

Anonymkode: c01e0...15b

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Tobias001 said:

Hvis du ønsker at tennene skal råtne så er det en grei løsning. Ungen burde lære seg at tannpuss er ikke noe man sluntrer unna, uansett hvor sliten man er! Hvis du allerede nå lærer ungen at det er greit å sluntre unna, så har hun mest sannsynlig gebiss før fylte 30.

Trenger ikke å skremme en mor til å tro at barnas tenner faller ut, fordi hun lar barnet få hvile når det er sykt 🙄

Jeg ble ikke vekket for tannpuss om jeg var syk som barn. Jeg har også sovnet etter fyllefester i min ungdom, uten at jeg fikk pusset tennene først. Én gang i ny og ne er ikke det som utgjør den store forskjellen, om man pusser tennene grundig og ordentlig ellers. 

Jeg er nå litt over 30, aldri hatt et eneste hull. Sist sjekket hos tannlegen for 2 uker siden 😁

Anonymkode: c01e0...15b

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Tobias001 skrev (29 minutter siden):

Du kommer bare for å lage kvalme du? På tide at du skaffer deg et liv, kanskje?

Anonymkode: 45715...32f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar, som førstegangs mamma er det aldri godt å vite hva som er rett og galt 😅

Husk at det ikke alltid ER noe rett eller galt, 
Akkurat det med tannpuss - har det aldri skjedd at du har hoppet over en tannpuss selv, fordi du var trøtt, noe skjedde, du var på tur og hadde glemt tannbørste? Fikk du varig mèn? Nei, neppe :) Da lærer du av den erfaringen at det går helt fint for ungen også. Stol på din egen sunne fornuft!

Anonymkode: 13197...41d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tobias001 skrev (2 timer siden):

Fy fader, er du her også å sprer eder og galle? TS, ikke bry deg om denne brukeren. Han er innom mange tråder, og driver med skremsel, virker som han har glede av å være slem mot andre. Tror han har en syk form for humor🙄

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenner får ikke hull eller blir råtne av å droppe tannpuss en gang i blant. Jeg har aldri vekket barna mine i slike situasjoner du beskriver og ingen av dem har noen gang hatt hull. Innimellom er det ting som er viktigere enn tannpuss. Det er tydelig at Tobias001 er på KG utelukkende for å provosere så der er det bedre å ignorere enn å svare.

• Liker 2
Skrevet
Tobias001 skrev (4 timer siden):

😂Årets!!

Anonymkode: 140d8...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men kjære vene, stå støtt i foreldreskapet ditt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...