AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Har fått en stor rød kvise i panna litt på venstre side (jeg tror iallefall det er en kvise). Hele denne siden er huden sår og øm. Helt opp til panna. Når jeg blunker med øynene kjenner jeg også smerter på denne siden. I tillegg har jeg en hoven lymfeknute ved siden av kinnbeinet. Var ikke dette litt mange vondter bare pga en kvise? Kan det være noe annet? Hypokonderet i meg sier lymfekreft bare fordi jeg har en hoven lymfekjertel. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Kan det være hudkreft? Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Lymfekjertelen din blir hoven pga. infeksjon, det er normalt. Du bør imidlertid ringe legevakten i kveld og be dem vurdere om de må se deg i kveld, for en slik betennelse som du har nå kan være bakterier som bør behandles. De har lavere terskel for å se på slikt når det er i hodet enn om det var annet sted på kroppen. (Snakker av erfaring, da jeg måtte på legevakten en natt for å få starte på antibiotika med det samme.) Anonymkode: 3fcc8...7e3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lymfekjertelen din blir hoven pga. infeksjon, det er normalt. Du bør imidlertid ringe legevakten i kveld og be dem vurdere om de må se deg i kveld, for en slik betennelse som du har nå kan være bakterier som bør behandles. De har lavere terskel for å se på slikt når det er i hodet enn om det var annet sted på kroppen. (Snakker av erfaring, da jeg måtte på legevakten en natt for å få starte på antibiotika med det samme.) Anonymkode: 3fcc8...7e3 Det var vel litt overdrevent vel? Anonymkode: 19d2d...14f 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var vel litt overdrevent vel? Anonymkode: 19d2d...14f Nei, faktisk ikke. Naboen her ble innlagt med det som han trodde var en kvise. Det var en kraftig infeksjon der til slutt halve hodet hovnet opp. Anonymkode: 5e3b5...746
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Høres ut som helvetesild. Gir utslett og smerte på kun én side av kroppen. Anonymkode: b659b...ace 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som helvetesild. Gir utslett og smerte på kun én side av kroppen. Anonymkode: b659b...ace En får vel ikke en stor rød kvise av helvetesild? Dette høres mer ut som en infeksjon, spesielt siden lymfen også er hovnet opp. Det er et tegn på at lymfene har noe de jobber med. Det er bedre å ta kontakt med legevakt en gang for mye enn for lite. Be om videokonsultasjon hvis det er mulig. Anonymkode: 5e3b5...746
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Høres ut som helvetesild. Gir utslett og smerte på kun én side av kroppen. Anonymkode: b659b...ace AnonymBruker skrev (16 timer siden): En får vel ikke en stor rød kvise av helvetesild? Dette høres mer ut som en infeksjon, spesielt siden lymfen også er hovnet opp. Det er et tegn på at lymfene har noe de jobber med. Det er bedre å ta kontakt med legevakt en gang for mye enn for lite. Be om videokonsultasjon hvis det er mulig. Anonymkode: 5e3b5...746 Den røde kvisa er i dag mindre, men er fremdeles veldig sår når jeg tar på huden på venstre halvdel av hodet. Spesielt issen. Jeg vet ikke om kvisa er opphavet til de andre plagene, men kjente ikke noe før den kom. Samtidig oppdaget jeg at den kulen man har bak øret (brusk eller lymfe eller hva det er) er hoven og veldig øm på denne siden. I tillegg til den hovne lymfen ved kinnbeinet jeg nevnte som er rett nedenfor der igjen. Håper det er noe harmløst som går over av seg selv. Må se det an noen dager til. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 For øvrig så høres det ikke ut som helvetesild utfifra sykdomsforløp og symptomene jeg har. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 Det er vel best å sjekke hos legen? Anonymkode: 3ee61...fe4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel best å sjekke hos legen? Anonymkode: 3ee61...fe4 Ja, om det ikke snart gir seg. Fremdeles vondt og ømt, med såre lymfeknuter og nå stikkende og lynende smerter fra øret eller litt under. I tillegg fått ømme lymfeknuter på halsen på samme side. Smertene forsvinner nesten helt når jeg tar paracet/ibux. Men dukker alltid opp igjen etter noen timer. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, om det ikke snart gir seg. Fremdeles vondt og ømt, med såre lymfeknuter og nå stikkende og lynende smerter fra øret eller litt under. I tillegg fått ømme lymfeknuter på halsen på samme side. Smertene forsvinner nesten helt når jeg tar paracet/ibux. Men dukker alltid opp igjen etter noen timer. Anonymkode: 19d2d...14f Har du feber? Anonymkode: 7b499...241
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du feber? Anonymkode: 7b499...241 Ingen feber. Normal allmenntilstand. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 0.21): En får vel ikke en stor rød kvise av helvetesild? Dette høres mer ut som en infeksjon, spesielt siden lymfen også er hovnet opp. Det er et tegn på at lymfene har noe de jobber med. Det er bedre å ta kontakt med legevakt en gang for mye enn for lite. Be om videokonsultasjon hvis det er mulig. Anonymkode: 5e3b5...746 Hovne lymfer er veldig vanlig med utbrudd av helvetesild. Helvetesild er en reaktivering av en virusinfeksjon, altså det er en infeksjon. Mine utbrudd starter alltid med noe som ser ut som 2-3 kviser. Eller, de starter med kriblende og sviende følelse i området 1-2 dager, før det dukker opp hevelse og 2-3 blemmer som kan se ut som kviser. Men, jeg er enig i at TS burde sjekke med lege. Det er umulig si noe om hva det kan være uten bilder, og selv om det skulle vise seg være noe så uskyldig som en kvise eller lignende, så er det greit å få det konstatert og tips til behandling. Anonymkode: 1280b...58b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 Dette er helvetesild Anonymkode: 32f72...7ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er helvetesild Anonymkode: 32f72...7ef Jeg har kun to små utslett og sår. Og de er ømme men ikke direkte smertefulle. Trodde helvetesild var verre. Anonymkode: 19d2d...14f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Skrevet 24. februar 2024 Forresten; er det greit å bruke Voltarol gel på skalpen/bak øret/halsen? Anonymkode: 19d2d...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå