Gå til innhold

Avbestiller du av og til legetimer ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lege har jeg ikke vært hos på 20 år, med. unntak av celleprøver.

Men sist jeg skulle til rutinekontroll hos tannlegen måtte jeg utsette 5 ganger, da var den siste telefonen litt flau. 

Anonymkode: ffd8f...e0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender at jeg må ringe og endre på timer. Både hos lege og tannlege. Er kronisk syk, så ikke alltid jeg klarer å komme meg avgårde. Står vel alltid noen klar til å overta timen, så ser ikke på det som et problem. Helt greit å avbestille om problemet går over også. Noen vil nok gjerne ha timen. Men avbestill et døgn før, slik at lege/tannlege får gitt timen til noen andre.

Anonymkode: 2185f...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du misbruker helsevesenets ressurser. Nei, jeg avbestiller aldri legetimer, og går nesten aldri til legen heller. Har en 1 måneds-regel på alle småplager som oppstår. Går de ikke over ila måneden så er det noe alvorlig og må undersøkes. Alt har alltid gått over. 

Men jeg tar celleprøve når jeg skal. Viktig å ikke sluntre unna med den!

Anonymkode: dacd2...4a7

Misbruk faktisk 🙄 det er vel det det IKKE er når ts velger å ikke benytte seg av en time h*n ikke trenger og dermed frigjør tiden så andre pasienter som faktisk har et behov får komme inn. Man står fritt til å bestille seg legetime, om så for «småting» 

Anonymkode: 88935...8bc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nærmest umulig og bestille legetime mere en et par dager før, så da skal det mye til at man ikke trenger legetimen likevel. 

Anonymkode: aea83...9c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Misbruk faktisk 🙄 det er vel det det IKKE er når ts velger å ikke benytte seg av en time h*n ikke trenger og dermed frigjør tiden så andre pasienter som faktisk har et behov får komme inn. Man står fritt til å bestille seg legetime, om så for «småting» 

Får alltid brukt for timen hos noen andre, så det er jo ikke misbruk. Enig med deg der, verre med alle som faktisk ikke tar seg bryet om og ikke avbestille, på sykehuset rundt om er dette et stort problem

Anonymkode: aea83...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du blir bedre, så skal du bare være glad for at alle plagene dine kan ha blitt journalført. Det kan ha noe å si for evt fremtidige diagnoser. Som du kanskje har fått vage symptomer på noen år i forkant. 

Anonymkode: 5779e...a6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Problemet mitt virket ikke lite. Det var et veldig ubehagelig problem.  Mye smerter jeg valgte å bestille time men fikk ikke før om 4 uker på helsenorge sin side. Jeg kunne gått på legevakten men jeg regnet med at problemet ikke var akutt. Jeg avbestilte over et døgn før timen for jeg er bra nå. Men jeg vet ikke om smerten kommer tilbake. Men jeg tror jeg vet årsaken til smerten og vil se om det endrer seg hvis jeg unngår visse ting som jeg tror forårsaket smerten. 

Enig med deg 😊. Dette kan vel ikke være missbruk. Og om jeg var et hypokonder så hadde det vært en sykdom i seg selv. Men dette har vært reele smerter som jeg ble bekymret for. 

Anonymkode: 168d5...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...