Gå til innhold

Far vil tvinge barn med angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er tenåring og går til behandling på bup. Det er tidkrevende og blir lang behandlingstid. Far begynner nå å miste tålmodigheten og vil tvinge barnet til å være sosial, og til situasjoner barnet får angst av. Dette kom frem nå, så jeg må ringe bup i morgen. Far kan risikere å ødelegge mer for barnet. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Jeg kan ikke la han gjøre dette, og hva kan bup gjøre? Far og jeg bor ikke sammen. 

Anonymkode: c962b...d71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenåringer kan egentlig velge selv hvor de vil bo. Hun får bare la vær å dra til han så lenge han ikke kan respektere sykdommen hennes, da? Eller si at hvis han går over streken kan hun dra hjem til deg?

Anonymkode: 8c097...f92

Skrevet

Snakk med BUP. 

Har du bedre peiling enn far på hva som er best for barnet?

Anonymkode: 21750...373

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakk med BUP. 

Jeg forholder meg til behandling og trinnene til bup. Far er lite empatisk, kjefter mye på de rundt seg, og alle skal gjøre som han sier. Grunnen til at jeg gikk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk med BUP. 

Enig med denne. Er ikke sikkert fars syn er dummere en ts sitt.... eksponering er jo veldig viktig for å komme seg ut av angst og depresjon, men viktig å gjøre det riktig, i samarbeid med hjelpeapparatet. 

Anonymkode: d04df...acc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forholder meg til behandling og trinnene til bup. Far er lite empatisk, kjefter mye på de rundt seg, og alle skal gjøre som han sier. Grunnen til at jeg gikk.

Mon tro om du har grunnen til datters problemer også der…. 

Anonymkode: 1de90...f92

Skrevet

Kommer ikke bup noen vei med behandlingen? Er det noe framgang å spore? Bør man tenke nytt? 

Hilsen en som har slitt med sosial angst gjennom oppveksten og har måttet fikse problemet sjøl, og selv eksponere meg for vanskelige situasjoner.

Anonymkode: c342a...62f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenåringer kan egentlig velge selv hvor de vil bo. Hun får bare la vær å dra til han så lenge han ikke kan respektere sykdommen hennes, da? Eller si at hvis han går over streken kan hun dra hjem til deg?

Anonymkode: 8c097...f92

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mon tro om du har grunnen til datters problemer også der…. 

Anonymkode: 1de90...f92

Mon tro om du har lest og forstått tråden. Det står ingen steder at det er ei jente det er snakk om. Dessuten så er ditt siste innlegg en stygg spekulasjon.

Anonymkode: 2ccc3...3b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...