Gå til innhold

H or mange tjener 1 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har erfart er at du nesten alltid tilpasser deg lønn og ubevisst øker forbruk. Vi tjener godt og bor ikke i oslo (annen større by på Østlandet), og særlig under pandemien krøp matbudsjettene opp voldsomt, småhandling på Meny, grilling og middager med venner, ferier, hus, biler, sekundærbolig, oppussing etc. man pådrar se utgifter langt enklere enn økning i inntekt. 

For å unngå den hedonistiske tredemøllen må man være veldig bevisst. Sette opp budsjett, ukeshandle, sette faste sparetrekk etc. Vi har nå etterhvert kommet tilbake til samme økonomi som før renteøkningene (sparer like mye), men det krevde en del jobb og tok nesten et år.

Det interessante er at vi har det like bra, selv om vi kuttet forbruket ganske mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Turnus er trist - og skadelig i lengden.

Anonymkode: 17b19...d3a

For meg er det perfekt. Ofte fri en uke, mye hjemme på hverdager. Jobber annenhver helg og liker heller å ha fri på hverdager. Kunne aldri tenkt meg en 8-4 jobb man-fre igjen (jobbet slik før). Bare stress å dra på hytta fra fredag til søndag.

Må presisere at det ikke er innen helsevesenet da. Så turnusen roterer "riktig" vei, aldri tidligvakt etter kveld osv. Og maks 2 netter på rad. 

Anonymkode: 230eb...ab4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fortell det til sykehuslegen som jobber 50 timer i uken i snitt, har 18-timers vakter uten noen form for pause, har gjennomført 6-årig utdanning og deretter 5-10 års spesialisering (som ofte innebærer obligatorisk rotasjon mellom ulike landsdeler).

Anonymkode: 73e35...d43

Eller til oss som jobber mye ekstra. Jeg hadde 7 dager fri forrige uke og jobbet 6 overtidsvakter. Da blir jo lønna deretter. 

Anonymkode: 230eb...ab4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...