Gå til innhold

H or mange tjener 1 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tobias001 skrev (6 timer siden):

1 million er ikke mye, det er nok stort sett bare snyltere på trygd som har mindre!

Signerer denne. Èn million er vel en ganske "normal" lønn i Norge i dag....Så, ja...Trygdere er fortsatt taperne i et velsmurt samfunnsmaskineri. 

Skrevet

Betaler lån. Vi var ferdig med huslånet i fjor og betaler nå på nybygd hytte. Neste blir leilighet når ungene skal studere. Bruker ikke mye penger i det daglige.

Anonymkode: e8d41...070

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 1,5-2, litt avhengig av bonus.

Bruker en stor del av det hver måned på å realisere ungpikedørmmen om å ha egen spranghest. Ellers er det selvfølgelig nedbetaling av boliglån, litt investeringer og endel reise/shopping. Kreves en viss innsats for å kle seg og se ut som det er forventet i bransjen. Hadde jeg vært mann hadde jeg tjent det dobbelte, minst.

Koser meg med hesten, det er prisen for å ha prioritert studie og lange arbeidsuker i årevis isteden for å ha brukt tiden på finne meg en mann og få barn… 

Anonymkode: 76a9c...5eb

• Liker 4
Skrevet

Jeg tjener litt over en mill, og jeg jobber meg ihjel med to stk (ok) lønna jobber, ca 120 %. Bruker penga på å nedbetale mitt lille hus, aksjesparing og reising, som et min store lidenskap. Lever superenkelt ellers.

Anonymkode: 38bfb...ad9

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

At du har sittet mer på skolebenken enn meg burde ikke ha noe å si på hva vi tjener! Du festet og gikk på skole, mens jeg startet å jobbe tidlig. Jeg burde tjent mer enn deg! Det er så utrolig urettferdig!!!!

Anonymkode: 8a35e...3a3

Men dette viste du jo. Da jeg gikk i tredje på videregående søkte jeg på en av de utdannelsene som ga høyest startlønn. Sjekket med rådgiveren. Jeg har jobbet bevist for høyere lønn da penger og lønn er viktig for meg. Jeg giftet meg også med en som tjener bra. Det at du kanskje ikke hadde samme fokuset er jo ikke mitt problem. Du vet jo hvordan samfunnet fungerer. Skulle si at du bør flytte til en kommuniststat, men nei, de har jo alle gått nedenom og hjem av en grunn. Kanskje nord-Korea er det nærmeste du finner. 

Anonymkode: 41f67...e2c

• Liker 5
Skrevet

Tjener rett over millionen. Er i trettiårene, evig singel og har nedbetalt huslånet allerede. Jeg driver og gjør et nytt prosjekt hjemme når jeg har nok penger spart opp. Litt etter at jeg hadde betalt ned huslånet, så bygget jeg dobbeltgarasje med loft. Så to år etter det bygget jeg på 40 kvm på huset. Neste prosjekt blir å fikse hagen skikkelig, tror jeg.

Ja, og så reiser jeg en del. :) 

Anonymkode: 487ec...415

Skrevet

Vi er to som tjener over, ca 3mill totalt. Vi kom oss inn på boligmarkedet tidlig og har ikke så mye lån igjen. I begynnelsen gikk mye til å betale ned ekstra, og kjøpe oss opp.

Nå har vi det ganske romslig. Det går store trekk til fond hver måned da vi ønsker å ha fleksibilitet i hvor mye vi ønsker å jobbe fra fylte 60. Vi reiser en del, og spiser en del ute. Har også mulighet til å betale ny bil, oppussing og slikt, kontant, så slipper dyre smålån. Ellers har vi moderat forbruk, følger med på tilbud, og så videre. 

Anonymkode: 13645...30c

Skrevet

Mannen min har ca 1 mill brutto. Mye går i skatt. Men vi har feks råd til at jeg kan studere 5 år, selv med 3 barn, enebolig og hytte, fordi vi har tatt gode økonomiske valg tidligere i livet. 

Anonymkode: b9bf1...af1

Skrevet

Jeg tjener såvidt over en million i skattbar lønn.

Mesteparten forsvinner i skatt, jeg har ikke veldig mye mer å rutte med enn hva en person som tjener 500` har. 

Jeg har dyr bolig og dyr bil som jeg betaler på. Lite penger igjen etter at alt er betalt. 

1 mill er ikke spesielt høy lønn lenger, det var nok det for noen få år siden før inflasjonen og strømregningene. 

Anonymkode: 6e610...fba

• Liker 2
Skrevet
Tobias001 skrev (17 timer siden):

1 million er ikke mye, det er nok stort sett bare snyltere på trygd som har mindre!

Uvitendenheten din avslører deg. Les deg opp på temaet andre steder enn Tik Tok.

Anonymkode: 06c65...2db

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og sykepleiere, lærere, håndverkere, butikkansatte, barnevernsansatte, yrkessjåfører, renholdere… altså de som virkelig trengs for å få samfunnet til å gå rundt. 

Anonymkode: 63c08...b97

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Sorry men du er på villspor,totalt! Snittlønna i Norge er vesentlig mye lavere! Les deg opp.

Anonymkode: b550a...149

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fin runkering for folk med god lønn dette ...

Anonymkode: aa9b8...d0d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Mesteparten forsvinner i skatt, jeg har ikke veldig mye mer å rutte med enn hva en person som tjener 500` har. 

Haha, dagens kvalmeste utspill. 

Selvsagt har du det!!

Anonymkode: aa9b8...d0d

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg er en sånn snylter som du henviser til. Pga en svært alvorlig hjertestans og påfølgende forsøk på å jobbe videre og med andre smekk, så ble jeg uføretrygdet dessverre. Vi kan gjerne bytte!!! Fra en relativt god lønn som gjorde livet bra til å jobbe til å gå ned i lønn da jeg ønsket å jobbe før smekk nr to inntraff, som medførte nedgang i inntekt som igjen gir meg en inntekt på 25.000 minus skatt pr mnd. Denne kan du tygge litt på, ja jeg har lån ca 1,5 , men betaler pr dags dato bare renter. ( har ikke barn)

• Hjerte 2
Skrevet

"Mye vil ha mer" er veldig tydelig i denne tråden iallefall 😂 å ha samlet lønn på 3 mill i husholdningen ville jo for de av oss som lever på betraktelig mindre ført til helt sjukt romslig økonomi. Det er jo fordi man tilpasser livsstilen sin etter hva man har. Hadde vi fått det i vår husholdning sånn over natta, ville vi kunnet spare nesten 450K i året og levd rimelig luksuriøst. Men det er fordi vi har tilpasset livet vårt 1,2 inn per år. 

Anonymkode: 29e26...fa2

Skrevet

Akkurat tippet over 1 mill. Alene med 2 barn, leilighet til ca 5 mill i rimelig strøk i Oslo og ca 3 mill i lån. Bil uten lån.

Jeg prioriterer opplevelser med barna og ferie (Reiser ikke  utenlands hvert år! Prøver å dra på tur på firmahytter, besøke familie)

Har tidligere levd på svært stramt budsjett, så vet jeg kan være flink økonomisk. Men det ligger ikke lett for meg.

Nå går jeg i null hver måned  (sparer til pensjon og betaler ned på lån de fleste måneder.) Men har lite spareglede, elsker å handle uten å tenke meg for mye om så jobber med å bli flinkere til å spare og tenke hverdagsøkonomi. Målet er å bygge en større buffer og betale ned mer i lån.

Anonymkode: babdd...efb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vet at vi som tjener 500.000 også skatter? Trodde ikke man skattet oppimot 70% når man tjener en million. For jeg sitter igjen med ca 330 i året etter skatt. Så å si at du ikke har mer å rutte med enn meg er vel bare tull. Da hadde jeg iallfall justert skattetrekket mitt om du betaler så mye som opptil 70%

Anonymkode: 63c08...b97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Mye vil ha mer" er veldig tydelig i denne tråden iallefall 😂 å ha samlet lønn på 3 mill i husholdningen ville jo for de av oss som lever på betraktelig mindre ført til helt sjukt romslig økonomi. Det er jo fordi man tilpasser livsstilen sin etter hva man har. Hadde vi fått det i vår husholdning sånn over natta, ville vi kunnet spare nesten 450K i året og levd rimelig luksuriøst. Men det er fordi vi har tilpasset livet vårt 1,2 inn per år. 

Anonymkode: 29e26...fa2

Jeg har ikke sagt annet.

Vi traff hverandre da vi var studenter. Fikk vel samlet utbetalt 14 000 i måneden. Delte en 120 seng på en ettroms, og sparte på alt. 

Det var forsåvidt slik vi sparte til første bolig, selv om vi tjente godt etter studiene. Vi fortsatte å leve som studenter til vi hadde nok egenkapital. 

Vi trenger egentlig ikke pengene nå. Men vi har de. Og vi liker reiser og god mat, så da finner man jo noe å bruke de på. Kommer det dårligere tider så skal vi stå helt fint i det og. 

Anonymkode: 13645...30c

Skrevet

Beviset😚

IMG_5511.jpeg

Anonymkode: b550a...149

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...