Gå til innhold

H or mange tjener 1 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd på 88,- pr dag i førstegangstjeneste (rett nok med mat og losji dekket) og jeg har levd mange år som student. Jeg vet at det er mulig å leve billig. Som noen sa over, man tilpasser seg mulighetene.

Jeg (vi) har grei lønn nå og har disponert dette til å bo romslig og solrikt med hage og relativt kort vei til jobb i storbyen. Jeg forstår at dette er luksus og at ting kan endre seg ved f.eks samlivsbrudd, men dette er hva vi ønsker oss akkurat nå.

Anonymkode: 026f5...237

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at vi som tjener 500.000 også skatter? Trodde ikke man skattet oppimot 70% når man tjener en million. For jeg sitter igjen med ca 330 i året etter skatt. Så å si at du ikke har mer å rutte med enn meg er vel bare tull. Da hadde jeg iallfall justert skattetrekket mitt om du betaler så mye som opptil 70%

Anonymkode: 63c08...b97

Jeg vet, personen snakker bare piss.

Går man til skatteetatens skattekalkulator og taster inn én million inn uten NOEN fradrag så blir det 675 000 etter skatt.

Med 500 000 blir det 380 000 etter skatt.

Netto inn på konto 56 000 vs 31 000 per måned der altså. Det var jo veldig likt. Personen som får 56 000 har helt klart like lite å rutte med som personen som får 31 000 🙄

Anonymkode: aa9b8...d0d

• Liker 4
Skrevet

Tjener ca 650.000 som lærer og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 13a0d...b82

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor mange her på KG tjener over en mill i året? Hva gjør dere isåfall med alle pengene?

Anonymkode: 8a35e...3a3

Jeg tjener 1 mill,dvs ca 89000 pr mnd, men med slik lønn betaler de fleste av oss 46% skatt,så det blir ikke igjen mer enn ca 45 i lønningsposen.  Jeg klager ikke men de fleste andre tjener langt mindre i året og har vel ikke så mye mindre utbetalt.....så slik sett så er det ikke slik at jeg kan sløse noe mer enn andre.

Anonymkode: 7e33a...92e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere med milionlønn sitter nesten alltid på ræva inne på ett kontor å drikker kaffe, mens vi lavtlønnede som løper rundt hele dagen, stabler varer i hyllene og faktisk sørger for at samfunnet går rundt tjener nesten ingen ting! Det er urettferdig! Vi jobber faktisk mye hardere enn dere!

Men dersom det er så lett kan du vel bare gjøre det samme selv? Så slipper du å klage over at du tjener så lite.

Anonymkode: 4d05d...9b4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Dere med milionlønn sitter nesten alltid på ræva inne på ett kontor å drikker kaffe, mens vi lavtlønnede som løper rundt hele dagen, stabler varer i hyllene og faktisk sørger for at samfunnet går rundt tjener nesten ingen ting! Det er urettferdig! Vi jobber faktisk mye hardere enn dere!

Trist men sant. Dere har mer mening i jobben i det minste, du får trøste deg med det.

Anonymkode: aa9b8...d0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tjener 1 mill,dvs ca 89000 pr mnd, men med slik lønn betaler de fleste av oss 46% skatt,så det blir ikke igjen mer enn ca 45 i lønningsposen.  Jeg klager ikke men de fleste andre tjener langt mindre i året og har vel ikke så mye mindre utbetalt.....så slik sett så er det ikke slik at jeg kan sløse noe mer enn andre.

Anonymkode: 7e33a...92e

Det regnestykket så litt rart ut. Jeg har ca 1,2, før bonus. Så en normalmåned får jeg utbetalt 57t. 

Anonymkode: 13645...30c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det regnestykket så litt rart ut. Jeg har ca 1,2, før bonus. Så en normalmåned får jeg utbetalt 57t. 

Anonymkode: 13645...30c

Jeg har det ganske likt som forrige taler, 1 mill og 45' utbetalt i mnd. Trekker skatt av tlf, pensjon etc. Så det virker normalt.

Anonymkode: 846cb...eb1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er tilgjengelig 24/7, blir koblet inn i alle store saker og sitter med et stort ansvar. Har aldri 3 uker ferie hvor jeg kan koble helt av fra jobb, mange av arbeidsoppgavene mine er det ingen som gjør når jeg er borte.

Drømmer ofte om et yrke hvor jeg kan bruke kroppen min og glemme jobb i det jeg går ut døra fra arbeidsplassen min. Det er pluss og minus med alt😉

Anonymkode: 7580f...b25

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det var veldig slitsomt å gå på skole. Det burde jeg ikke straffes for :( Men burde kunne velge hva man vil gjøre selv å tjene det samme :( 

Så du mener noen som har mye mer ansvar og kanskje jobber 7 dager i uken skal tjene like mye som en med 37,5 timers uke? Husk at en millionlønn sjelden innebærer noen form for overtid eller kompensasjon.

• Liker 2
Skrevet
Tobias001 skrev (18 timer siden):

1 million er ikke mye, det er nok stort sett bare snyltere på trygd som har mindre!

Haha, nei. (At du kaller trygdede for snyltere skal jeg late som jeg ikke fikk med meg).

Jeg er lærer (med 11 år høyere utdannelse) og ligger på rett over 700 000 i året. Vi kan ikke bo i Oslo, bor et sted med lavere boligpriser.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er tilgjengelig 24/7, blir koblet inn i alle store saker og sitter med et stort ansvar. Har aldri 3 uker ferie hvor jeg kan koble helt av fra jobb, mange av arbeidsoppgavene mine er det ingen som gjør når jeg er borte.

Drømmer ofte om et yrke hvor jeg kan bruke kroppen min og glemme jobb i det jeg går ut døra fra arbeidsplassen min. Det er pluss og minus med alt😉

Samme her! Tjener 550.000

Anonymkode: 63c08...b97

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Betale for å bo i Oslo med barn, hage, kort reisevei.

Foreldrene mine hadde kortere reisevei, større hage og betalte ned huslånet langt tidligere enn meg i bygde-norge

Anonymkode: 026f5...237

Og til gjengjeld var prisstigningen på deres bolig sannsynligvis meget lav. Så mens du bygger formue bare gjennom å bo, betaler vi i bygde-Norge for å bo fordi utgiftene ved bolig (nødvendig vedlikehold, eiendomsskatt etc) er høyere enn prisstigningen. 

Anonymkode: 0e9ee...62c

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bor i Oslo, det koster flesk, men er jo veldig verd det. 

Anonymkode: 89df6...270

Ér det det nå virkelig?

Solgte hus i Oslo for noen titalls mill og flyttet til en mindre by. Har et digert hus på passelig stor eiendom. Ønsker meg ikke tilbake til alt bråket. 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så urettferdig at noen skal tjene mange millioner, mens vi andre knapt 300k i året! Jeg skulle sånn ønske at regjeringen jobbet for mere likhet for alle :(

Det er ikke sånn verden er. Hvis du vil tjene flere penger må du utdanne deg til det som kan gi den lønnen. 
Russland du ser til? Høres nemlig ut som du ønsker at Norge skal bli stalinistisk. 

Anonymkode: 2c9d0...c0f

• Nyttig 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

🤦🏼‍♀️ Jammen så skift jobb og ta utdanning slik at du kan tjene bedre da. Slutt å syt. Dette har du selv valgt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

jeg har jobber beinhardt på skole og jobbet utallige timer ved siden av studiet for å få erfaring, slik at jeg enklere kunne komme foran i køen intervjurunder. I jobbene mine har jeg også stått på og jobbet mye for å komme meg opp og frem.  Det har ikke komt dalende i fanget mitt 🙄

Jeg er ikke den du siterte, men det er ganske spesielt å tro at alle vi som ikke tjener fett ikke har jobbet beinhardt. 

Jeg har en mastergrad som jeg tok ved siden av 100% jobb, har alltid jobbet kjempehardt og alltid vært "flink pike" på både godt og vondt til tross for medfødt sykdom som har gjort ting vanskelig. Hadde et godt rykte i fagmiljøet allerede før jeg begynte i jobben min, og jeg får ikke annet enn skryt. MEN jeg lever og ånder for å hjelpe andre, og man tjener ikke fett på det. Det er ikke slik at jo hardere man jobber, jo bedre tjener man. 

Anonymkode: ab812...a63

• Liker 1
Skrevet

Mannen tjener rundt millionen og jeg ca. 650. Likevel har vi ikke råd til huslån på enebolig med den størrelsen vi ønsker oss her i området (Akershus). Skal spare i fond noen år + nedbetale lån på leiligheten og studielån så kanskje vi får råd en vakker dag 🙏🏻

Eneboliger her med størrelsen vi ønsker oss kommer lett opp i 9-10 millioner. Men sånn er det når man ikke vil flytte langt vekk fra familie, venner, fritidsinteressene eller jobben.

Anonymkode: 225c9...bf0

Skrevet
21 hours ago, Tobias001 said:

1 million er ikke mye, det er nok stort sett bare snyltere på trygd som har mindre!

Veeeldig mange som ikke tjener så mye, og de er verken snyltere eller trygdede. Du kan jo prøve å være en vekter for eksempel, de tjener vel rundt +/- 300000 eller noe utenom tillegg. De gjør jo en viktig jobb de og. 

Skrevet
Tobias001 skrev (21 timer siden):

Jeg er "snylter"  på trygd, og har mer.  Hørt om kapitalinntekt ? 

Anonymkode: 872d6...f86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er så urettferdig at noen skal tjene mange millioner, mens vi andre knapt 300k i året! Jeg skulle sånn ønske at regjeringen jobbet for mere likhet for alle :(

Tror du at mennesker med høy lønn ikke har jobbet for det? 

Jeg selv tjener mellom 700 og 800 000, og ikke skyhøy lønn, men  har jobbet for en utdannelse for å få den jobbet jeg har. At du sitter og føler på urettferdighet er veldig smålig av deg.

Anonymkode: 706e6...8b9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...