Gå til innhold

"Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi ord." (Rom. 10)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visst du vil bli kristen, gå innpå her: www.bibelen.no og begynn å lese Johannes evangeliet i det nye testamente. Be til Gud i Jesu navn at Han må åpenbare Seg for deg. Bli kjent med bibelen. Visst du for alvor har tenkt å bli en ekte, sann kristen. Det er to muligheter, ikke 3, altså himmelen eller helvete. Møteopptak kan du også høre på innpå her: https://dybde.org/ARKIVET/Person/OeAndersen . 

Anonymkode: 3caa5...68d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hva innebærer det? Å være ekte og sann kristen? 

Anonymkode: b0c72...1b0

Å bli født på ny ved Jesu fullbragte verk på Golgata kors (Joh. kap. 3). Og at en hører Guds Ord (bibelen) og gjør etter det. (Matt. 7)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Jeg mener KONKRET. Hvordan er hverdagen? Har man lov å stemme Høyre eller FrP som kristen? Velger man side i en krig? Hvordan behandler man massemordere? Er man imot kapitalismen? Er man veganer og fotgjenger (for ikke å ødelegge skaperverket)? 

Og hvilket ord? Fra det gamle eller fra det nye? Gud sa jo så mangt igjennom tidene.. 

Hvis du skal peke ut en person som virkelig lever som en sann kristen; hvordan er han/hun? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

nei. Jeg mener KONKRET. Hvordan er hverdagen? Har man lov å stemme Høyre eller FrP som kristen? Velger man side i en krig? Hvordan behandler man massemordere? Er man imot kapitalismen? Er man veganer og fotgjenger (for ikke å ødelegge skaperverket)? 

Og hvilket ord? Fra det gamle eller fra det nye? Gud sa jo så mangt igjennom tidene.. 

Hvis du skal peke ut en person som virkelig lever som en sann kristen; hvordan er han/hun? 

En vandrer i et nytt liv, bokstavelig talt. En blir født på ny ved Jesu fullbragte verk gjennom Guds Ord som er ånd og er liv og er levende, når en tar imot Jesus som Herre og Frelser. Som Jesu etterfølger er en ikke under loven, men under nåden. Men en blir forvandlet gjennom Ordet. Summen av Guds Ord er sannhet. Og Jesus er veien, sannheten og livet. Kjennetegn på sanne kristne er at de hører Guds Ord og gjør etter det. Og bærer Åndens frukter: kjærlighet, glede, fred, osv. Er et nytt liv som hersker når en er en sann kristen. Konklusjon: Guds Ord som er levende vinner skikkelse i en sann kristen. 2 grunnleggende ord i Skriften (gamle testamente + nye testamente) er HØR og SE.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon og tilbudet. Etter å ha vurdert innholdet på nettsiden du viser til, så velger jeg imidlertid å takke nei.

Anonymkode: fbcaa...f63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korinterene;

Jeg har lov til alt, men ikke alt gagner; jeg har lov til alt, men ikke alt opbygger. Ingen søke sitt eget, men enhver søke den annens beste! Alt det som selges i slakterboden, kan I ete uten at I for samvittighetens skyld spør mere efter det; for jorden og alt det som fyller den, hører Herren til. Og dersom nogen av de vantro ber eder til gjest, og I vil gå dit, da kan I ete alt som settes frem for eder, uten at I for samvittighetens skyld spør mere efter det. Men dersom nogen sier til eder: Dette er avguds-offer, da la være å ete det, for hans skyld som sa eder det, og for samvittighetens skyld! Jeg mener ikke ens egen samvittighet, men næstens. For hvorfor skal min frihet dømmes av en annens samvittighet? Dersom jeg nyter det med takk, hvorfor skal jeg da spottes for det som jeg takker for?

Enten I altså eter eller drikker, eller hvad I gjør, så gjør alt til Guds ære! Vær uten anstøt både for jøder og for grekere og for Guds menighet, likesom også jeg i alt streber å tekkes alle og ikke tenker på mitt eget gagn, men på de manges, at de må bli frelst.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, døm ikke, så du ikke selv skal dømmes. Ta deg i akt, kanskje er du ikke selv på den smale sti...

Anonymkode: 7705b...ade

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS, døm ikke, så du ikke selv skal dømmes. Ta deg i akt, kanskje er du ikke selv på den smale sti...

Anonymkode: 7705b...ade

Jeg dømmer ingen! :-) Er Gud som er dommeren! Han kjenner hjertene!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle kommer til samme sted uavhengig av hva vi tror på. Åndeverdnen er for alle. Det er så synd det finnes religioner som skal skremme folk til å tro for å liksom ikke havne i helvete. Den frykten gjør også at man har lave vibrasjoner, noe som bestemmer litt hvor i åndeverdnen man havner når man dør (men man kan heve vibrasjonene i åndeverdnen og så ingenting er heldigvis fastsatt).

Anonymkode: b6776...807

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi alle kommer til samme sted uavhengig av hva vi tror på. Åndeverdnen er for alle. Det er så synd det finnes religioner som skal skremme folk til å tro for å liksom ikke havne i helvete. Den frykten gjør også at man har lave vibrasjoner, noe som bestemmer litt hvor i åndeverdnen man havner når man dør (men man kan heve vibrasjonene i åndeverdnen og så ingenting er heldigvis fastsatt).

Du glemmer noe, fordi du ikke har den og ikke kjenner den. Vi kristne har fått den. Det er mange ånder, men Den Hellige Ånd er forbeholdt kristne, og når man har fått den blir vi opplært og forklart ting slik at f.eks troen vokser f.eks ting i Bibelen som er 'skjult' for den ikke-troende og den er med oss hele tiden og gir kraft. Vi får en ny ånd enn den vi har, den blir fornyet, når vi er frelst! Ikke-kristne og andre religiøse har en felles ånd, men kan også få endel flere, men ikke Den Hellige Ånd; før de evt vender om. Det er noe ikke-kristne nok har hørt om, men må altså oppleves.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (12 timer siden):

Du glemmer noe, fordi du ikke har den og ikke kjenner den. Vi kristne har fått den. Det er mange ånder, men Den Hellige Ånd er forbeholdt kristne, og når man har fått den blir vi opplært og forklart ting slik at f.eks troen vokser f.eks ting i Bibelen som er 'skjult' for den ikke-troende og den er med oss hele tiden og gir kraft. Vi får en ny ånd enn den vi har, den blir fornyet, når vi er frelst! Ikke-kristne og andre religiøse har en felles ånd, men kan også få endel flere, men ikke Den Hellige Ånd; før de evt vender om. Det er noe ikke-kristne nok har hørt om, men må altså oppleves.

Når du har en så sterk tro på den kristne Gud så skaper du denne energien selv som gir deg den følelsen du har av den hellige ånd. Hvis du tror du møter Jesus når du dør, så er det det bildet som vil bli vist for deg. Jeg synes dog det er litt synd for din del, fordi man går glipp av mye når man låser seg fast i en slik tro. Men det er nok i din sjelskontrakt at du skal være kristen i dette livet, så har du nok et annet liv en annen gang der du virkelig får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du har en så sterk tro på den kristne Gud så skaper du denne energien selv som gir deg den følelsen du har av den hellige ånd. Hvis du tror du møter Jesus når du dør, så er det det bildet som vil bli vist for deg. Jeg synes dog det er litt synd for din del, fordi man går glipp av mye når man låser seg fast i en slik tro. Men det er nok i din sjelskontrakt at du skal være kristen i dette livet, så har du nok et annet liv en annen gang der du virkelig får se :)

Oida, nå må du nesten fortelle oss både hva jeg går glipp av og hva jeg har gått glipp av da hittil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Visst du vil bli kristen, gå innpå her: www.bibelen.no og begynn å lese Johannes evangeliet i det nye testamente. Be til Gud i Jesu navn at Han må åpenbare Seg for deg. Bli kjent med bibelen. Visst du for alvor har tenkt å bli en ekte, sann kristen. Det er to muligheter, ikke 3, altså himmelen eller helvete. Møteopptak kan du også høre på innpå her: https://dybde.org/ARKIVET/Person/OeAndersen . 

Anonymkode: 3caa5...68

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2024 at 12:12 AM, Lawyam said:

Du glemmer noe. At det bare er noe du. T R O R. Det er ingen fasit, ingen viten. 

Anonymkode: 42e66...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du glemmer noe. At det bare er noe du. T R O R. Det er ingen fasit, ingen viten. 

Anonymkode: 42e66...f79

Godt poeng. Er kristen selv, med ganske laidback. Er jeg med ateister eller muslimer preker jeg ikke. Jeg tror også at Jesus elsker alle. Vi er alle syndere. Det virker som noen kristne miljøer er usunne og griske.

Anonymkode: d75be...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...