Gå til innhold

Vurdere å kjøpe BMW i3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe BMW i3 120 Ah, ca 2020 modell

Dere som har i3, hvor fornøyd er dere på en skala fra 1 til 10?

Jeg har prøvekjørt et par stk og de er jo veldig lettkjørte og kjekke å kjøre. Forstår det slik at det er mye dekkslitasje på elbiler, ca 12 000 for 4 nye dekk sa bilselgeren, men ellers lik pris på servicer som bensinbiler. Forsikring dyrere? 

Er det en bil dere vil anbefale? Jeg kjører ca 5000 km pr år, for det meste bykjøring på milde vestlandet. 

Anonymkode: 13119...f2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en 2014 i3 som nummer to bil. Er ekstremt fornøyd, må si oppmot 9 av 10 med tanke på lav innkjøpspris og lave driftskostnader. En drøm til småkjøring, kvikk og artig. Det eneste vi har gjort på 5 år og 60k km er nye skiver og klosser, nye tårnlager og et nytt sett med sommerdekk. Ellers har det bare vært å lade og kjøre. 

Den er ikke spesielt god på motorvei kjøring, og bakdørene er dumme når det er trangt til bil ved siden an og med barn som skal ut. Appen til bmw er også sørgelige greier.

Er også gjennomgående høy kvalitet på materialer som tåler mye bruk. Gleder meg også over at bilen er av plast så den vil ikke ruste.

Anonymkode: f507d...73e

Skrevet

Digger min i3, men så har vi ikke små barn lenger. Dette er en kone/bybil. 

Kan vere en noe dårlig vinterbil, men da er det bare til å ta det med ro.

Er kanskje heller ikke den tryggeste bilen om en skulle vere uheldig å kræsje. Jeg bruker en annen bil på huset ved lengre kjøring. 

Anonymkode: 18987...6e2

Skrevet
On 2/20/2024 at 3:05 PM, AnonymBruker said:

Vurderer å kjøpe BMW i3 120 Ah, ca 2020 modell

Dere som har i3, hvor fornøyd er dere på en skala fra 1 til 10?

Jeg har prøvekjørt et par stk og de er jo veldig lettkjørte og kjekke å kjøre. Forstår det slik at det er mye dekkslitasje på elbiler, ca 12 000 for 4 nye dekk sa bilselgeren, men ellers lik pris på servicer som bensinbiler. Forsikring dyrere? 

Er det en bil dere vil anbefale? Jeg kjører ca 5000 km pr år, for det meste bykjøring på milde vestlandet. 

Anonymkode: 13119...f2d

Merkelig forhandler. Service på en elbil består av å sparke litt på dekkene og bytte filter på aircondition, ellers er det lite å pille på. At de fakturerer en 10 minuttersjobb som om det var fossilbil høres ut som røveri. 

Min erfaring er at dekk ikke slites fortere, men det kan nok ha noe med kjørestil å gjøre. Dropper man å teste hvor fort bilen kommer opp i 100, og ikke vinner dragrace ut av lyskryss hver gang er det ikke særlig til slitasje på dekk. En i3 veier ikke mer enn 1200-1300kg heller

• Nyttig 2
Skrevet

De er gørrstygge, hvorfor ikke en Mini eller Honda E? De finner du igjen i mengden. 

Anonymkode: e3b55...7c5

• Liker 1
Skrevet

Har kjørt i3 i 6,5 år og er veldig fornøyd.

Ok rekkevidde til mitt bruk, og har vært overraskende feilfri. Kun byttet bremser, ett sett dekk og en låsekasse. 

Service er dyrt, så det rimeligste er å kjøpe serviceavtale dersom det er en mulighet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er gørrstygge, hvorfor ikke en Mini eller Honda E? De finner du igjen i mengden. 

Anonymkode: e3b55...7c5

Enig 😄 Skjønner ikke at folk kan være så blind for bil-design eller hvorfor de er blitt så populære 😄 Det er virkelig en av de styggeste elbilene på markedet 😝 

Skrevet
2 hours ago, C-girl said:

Har kjørt i3 i 6,5 år og er veldig fornøyd.

Ok rekkevidde til mitt bruk, og har vært overraskende feilfri. Kun byttet bremser, ett sett dekk og en låsekasse. 

Service er dyrt, så det rimeligste er å kjøpe serviceavtale dersom det er en mulighet. 

Men hvorfor er service så dyrt? Volvo/Polestar koster rundt 2300kr for 60kkm service etter hva jeg har sett

Skrevet

Ordentlig dårlig på vinterføre, bruker selv bilen i hjemmesykepleien på vinterføre og den er helt forferdelig. Veldig grei ellers når det er fine veier, men så fort det er vinterføre blir den ugrei. Vi kan stå fast på flatmark, på steder der andre biler ikke har noen problemer med å kjøre. 
Er det sporete i veien er det bare å holde seg fast, for den bilen går dit den selv vil 😅 

Anonymkode: 9365d...d22

Skrevet

Forferdelig høye blendende lys. Setter led baren midt i fleisen på de jeg møter. 
Dere som har slik bil bør få lysene justert! 
Fatter ikke med beste evne at denne bilen er godkjent for bruk i trafikken med slike alt for høye lys.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ordentlig dårlig på vinterføre, bruker selv bilen i hjemmesykepleien på vinterføre og den er helt forferdelig. Veldig grei ellers når det er fine veier, men så fort det er vinterføre blir den ugrei. Vi kan stå fast på flatmark, på steder der andre biler ikke har noen problemer med å kjøre. 
Er det sporete i veien er det bare å holde seg fast, for den bilen går dit den selv vil 😅 

Anonymkode: 9365d...d22

Du må inn og sette dtc til Traction når det er glatt og mye snø, samt sette den i ECO pro plus. Kombinert får du mindre gassrespons, pluss at bilen ikke vil redusere hastigheten som igjen gjør at du kommer deg opp bratte bakker. 

Har kun stått fast 3 ganger på 6 år, og da var det speilblank is. 

Endret av C-girl
Skrevet
newman01 skrev (8 timer siden):

Men hvorfor er service så dyrt? Volvo/Polestar koster rundt 2300kr for 60kkm service etter hva jeg har sett

Det vet jeg ikke, men en service uten serviceavtale koster det samme som to med avtale. Tipper de ønsker å ha en forutsigbar arbeidsmengde, for man binder seg jo til BMW verkstedene med den avtalen. 

Skrevet

Tror aldri jeg har hørt om noen som ikke er fornøyd med i3! 

Skrevet

Hvorfor skulle elbil slite mer dekk? Hadde trodd det var veldig likt på alle biler. Sikkert litt avhengig av vekt.

Og uansett er det ikke den største utgiften når du kjører relativt lite.

Skrevet
Dried Mangoliano skrev (23 timer siden):

Hvorfor skulle elbil slite mer dekk? Hadde trodd det var veldig likt på alle biler. Sikkert litt avhengig av vekt.

Og uansett er det ikke den største utgiften når du kjører relativt lite.

Nå er dekkdimensjonen på i3 relativt spesiell, så 4 dekk kommer fort på 8-10000,- 

Skrevet

Meld deg inn i gruppa på fb.

Jeg er veldig fornøyd med min. Helt fin på vinterføre. Eneste negative er litt ustabil ved mye vind. 

Har serviceavtale så har betalt som varer til bilen er 10 år. Kun service annethvert år. 

Anonymkode: 15c9d...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...