sjokoladeelskeren Skrevet 20. februar 2024 #1 Del Skrevet 20. februar 2024 Hei!:-) Tenkte det hadde vært fint med en tråd der man kan komme med smarte økonomi-tips til hverandre. Trenger ikke å være noe stort. Jeg kan starte: - leie ut leiligheten på Airbnb når man er bortreist - se alltid på Finn hvis du trenger noe, før du kjøper noe nytt - lei ut ting du har som andre kan ha glede av (etc kajakk, sofarens-maskin, sportsutstyr, verktøy) - selg ting du ikke har bruk for lenger - se etter gode tilbud i tilbudsavisene - spar i aksjer/fond 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Del Skrevet 20. februar 2024 - sjekk «dårlig holdbarhet» kassene i butikken - kjøp inn gaver o.l på black friday eller andre tilbudsdager Anonymkode: 45b47...b55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Del Skrevet 20. februar 2024 I tillegg til det dere over her skriver, er jeg med i diverse kundeklubber ved byens kjøpesentre osv. Kjøper ikke ting jeg ikke trenger, men prøver å sjekke klubbtilbud når jeg skal ha noe. Og så er jeg medlem i Coop, Trumf, cashpoints på Norwegian. Prøver å ta med vannflaske på farten og niste på jobb. Anonymkode: 0f4d5...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Del Skrevet 20. februar 2024 Selg bolig. Selg bil. Det er de store postene du må gjøre noe med hvis du ønsker sparing Anonymkode: 79208...aec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 20. februar 2024 #5 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) Flyselsskapene og mange hoteller har salg når familier samles som ferier og merkedager. Da planlegger folk ferier sammen. Vet du at du skal ut og reise så sjekk billetter i juleferien, påsken, valentinsdagen etc. Endret 20. februar 2024 av Gekko Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 20. februar 2024 #6 Del Skrevet 20. februar 2024 Bak brød og lag gammeldags husmannskost i store gryter fra bunnen. Frys ned i porsjoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 20. februar 2024 #7 Del Skrevet 20. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selg bolig. Selg bil. Det er de store postene du må gjøre noe med hvis du ønsker sparing Anonymkode: 79208...aec Legger til: - ikke få barn - ikke skaff deg kjæledyr - sørg for å alltid inngå forhold med personer som har samme økonomisk sans og fremtidsplaner som deg - aldri akseptér å forsørge noen, verken partner (ufør, student, ubetalt permisjon) eller annen slekt (gamle foreldre og sånt) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 20. februar 2024 #8 Del Skrevet 20. februar 2024 Tenk etter om du faktisk trenger noe nytt, eller bare "har lyst på". Planlegg måltider basert på det du har i skapet, annonserte tilbud, og overraskende kupp i butikken. Oppbevar maten forsvarlig, og spis opp alt før det blir ødelagt. Bruk gjenbruksstasjonen. Bruk biblioteket om det ikke er en bok du trenger å eie. Bruk en annonseblokker og sett et nei til reklame-merke på postkassa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Selg bolig. Selg bil. Det er de store postene du må gjøre noe med hvis du ønsker sparing Anonymkode: 79208...aec Sparer om jeg har både hus og bil jeg. Må ha tak over hodet og bil til jobb. Anonymkode: cc6bc...271 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 20. februar 2024 #10 Del Skrevet 20. februar 2024 Ikke kjør over fartsgrensa! Jeg fikk min aller første fartsbot i går på litt over 3000 kr. Sure penger, men jeg får ta det som en lærepenge. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg har lagt ut boligen min på Airbnb ganske dyrt. Får ikke så ofte folk som er interessert, men har ved noen anledninger leid ut boligen i 1-2 uker og har da selv dratt til utlandet og leid en billig Airbnb. Har da fått meg en gratis «ferie» og tjent en liten sum på det. Krever dog at man har en fleksibel jobb. Anonymkode: 45b47...b55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #12 Del Skrevet 23. februar 2024 Kjøp et dyrt hus og en billig bil. Anonymkode: 45b47...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 23. februar 2024 #13 Del Skrevet 23. februar 2024 -Spis deg mett før du går i butikken. -Trenger du full kasko på bilen, og bruker du opp avtalt kjørelengde? -Trenger du den forsikringen på El-butikken, eller holder det med reiseforsikringen og innboforsikringen? -Trenger du ubegrenset mengde data på telefonabonnementet ditt? -Si opp T-We-pakken hvis bindingstiden er ute og du har Telenor som fiberleverandør (og få det gratis). -Jobb mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Del Skrevet 23. februar 2024 Kniv & gaffel skrev (På 20.2.2024 den 18.57): Ikke kjør over fartsgrensa! Jeg fikk min aller første fartsbot i går på litt over 3000 kr. Sure penger, men jeg får ta det som en lærepenge. Godt tips, det samme skjedde nemlig meg for et par dager siden. Ble derfor 3150 kr fattigere🙃 Anonymkode: 7016f...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #15 Del Skrevet 23. februar 2024 Om du handler hos Norgesgruppen og ikke har fått rotet deg til å skaffe deg Trumf-kort: Gjør det! Blir du i tillegg Kiwi Pluss-kunde, kan det bli endel Trumf i løpet av året. Anonymkode: d32b0...864 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #16 Del Skrevet 23. februar 2024 Forstå prishistorikken på ulike varegrupper og typer. Dette har spart meg for mange mange mange penger de siste årene. Til og med nå med prisøkninger, så merker jeg det ikke fordi jeg handler smart. Dette vil omtrent ingen fortelle deg, fordi dem har ikke den kunnskapen. Anonymkode: e0480...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Del Skrevet 24. februar 2024 - Det jeg tjener mest på er å prioritere å spare i fond - fast trekk etter lønn hver måned. - Rabattordninger kombinert med kredittkort. Æ+Iikano, trumf+ikano, etc. - Går gjennom tilbudsaviser hver søndag, og planlegger ukeshandel. Er det ting det går en del av på tilbud så kjøper jeg bulk. I går handlet jeg for eksempel en del santa-maria taco 2 for 1 på Obs, scanner så coop-kortet mitt, og betaler deretter med Iikano som gir 2% rabatt. Uka før det kjøpte jeg blant annet toalettpapir for et år. Rundt høytider er det sesongvarer på tilbud, for eksempel lagde jeg opp mengder lunsjkjøtt og pålegg da de dumpet prisene på kalkun. - Observant på priser, og hvilke kort som benyttes. I går var diesel 18 kroner da jeg kjørte forbi, som igjen betales med DnB Saga. - Har nå lån via Handelsbanken (Akademikernes avtale), så slipper å følge med på renta. Men før det ringte jeg banken en gang i kvartalet, og fikk da alltid den lånerenta litt. Anonymkode: 5ab36...ce5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #18 Del Skrevet 24. februar 2024 Kniv & gaffel skrev (På 20.2.2024 den 18.57): Ikke kjør over fartsgrensa! Jeg fikk min aller første fartsbot i går på litt over 3000 kr. Sure penger, men jeg får ta det som en lærepenge. Ja, plukker man opp mobiltelefonen i bilen kan man liksågodt kaste 10.000kr i do. Anonymkode: 6eda0...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 24. februar 2024 #19 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Godt tips, det samme skjedde nemlig meg for et par dager siden. Ble derfor 3150 kr fattigere🙃 Anonymkode: 7016f...c8c Jeg måtte også ut med samme sum. Sure penger, men nå har jeg betalt og prøve å ikke tenke mer på det. I tillegg har jeg nylig betalt ca. 10.000 i forbindelse med at jeg hadde bilen på service og ca. 5000 for veterinærbehandling av katten, så pengene flyr for tida Det beste økonomitipset i hverdagen, er for meg å ikke kjøpe mat på farten. Det er lett å bli fristet og lett å tenke at det ikke er så mye penger der og da, men gjør man det ofte går det mye penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #20 Del Skrevet 24. februar 2024 Ikke ha dyr. Anonymkode: 914d9...8d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå