Becky89 Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har vært heldig med min baby, hun har sovet godt om nettene de siste par månedene. Men nå har åpenbart søvnregresjonen slått til. Hun våknet hver eneste time i hele natt - og etter nattmåltidet fikk hun absolutt ikke sove, og var våken i over 3 timer før hun slokna under amming. Det var etter et massivt raserianfall. Aldri sett babyen min så sinna og ute av seg… Dere som har vært igjennom dette: hvor lenge varte det før baby hadde normale netter igjen? Og hvis dere som meg hadde en megatrøtt baby på dagtid, lot dere babyen få sove ubegrenset?
Gjest Chicchi Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Uff, det er hardt å stå i! Jeg gjorde den store feilen at jeg prøvde å begrense dagsøvn i håp om at det skulle gi meg bedre netter. Men niks, ingenting hjalp. Babyen min var også illsint. Helsestasjonen sa at jeg bare skulle la henne sove når hun ville og at søvn avler søvn. Jeg skulle ønske at jeg hadde hørt på dem. Babyen min kunne sove 4-5 timer på ettermiddagen, og da følte jeg at det mest logiske var å vekke henne, for å spare noe av den trøttheten til natten. Men i de fleste tilfellene ble det bare kjipere netter. Så etter min erfaring, hjalp det ingenting å vekke. Om du er som meg, som ikke klarer å sove på dagen, prøv heller å hvile og gjøre noe for deg selv og lad opp til natten. Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Jeg husker ikke nøyaktig, men kanskje en uke maks. Alle disse fasene går i surr😅 men de går fort over og man glemmer hvor slitsomt det var når man stod i det. Min våknet hver natt mellom 0030 og 0130 og var våken i minst 2 timer før han sovna igjen. Min sover aldri lengre enn maks en time per lur på dagtid, så om han vil sove lengre så tenker jeg at han har behov for det pga søvnmangel. Anonymkode: f9b05...ad0
Becky89 Skrevet 20. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2024 Chicchi skrev (12 minutter siden): Uff, det er hardt å stå i! Jeg gjorde den store feilen at jeg prøvde å begrense dagsøvn i håp om at det skulle gi meg bedre netter. Men niks, ingenting hjalp. Babyen min var også illsint. Helsestasjonen sa at jeg bare skulle la henne sove når hun ville og at søvn avler søvn. Jeg skulle ønske at jeg hadde hørt på dem. Babyen min kunne sove 4-5 timer på ettermiddagen, og da følte jeg at det mest logiske var å vekke henne, for å spare noe av den trøttheten til natten. Men i de fleste tilfellene ble det bare kjipere netter. Så etter min erfaring, hjalp det ingenting å vekke. Om du er som meg, som ikke klarer å sove på dagen, prøv heller å hvile og gjøre noe for deg selv og lad opp til natten. Lykke til ❤️ Skjønner, tenkte meg kanskje det ja. Husker du hvor lenge det varte? Dager eller uker? Jeg takler søvnmangel ekstremt dårlig, så jeg har gått og gruet meg til dette. Men heldigvis går det over tilslutt. Takk!❤️
Becky89 Skrevet 20. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg husker ikke nøyaktig, men kanskje en uke maks. Alle disse fasene går i surr😅 men de går fort over og man glemmer hvor slitsomt det var når man stod i det. Min våknet hver natt mellom 0030 og 0130 og var våken i minst 2 timer før han sovna igjen. Min sover aldri lengre enn maks en time per lur på dagtid, så om han vil sove lengre så tenker jeg at han har behov for det pga søvnmangel. Anonymkode: f9b05...ad0 Ok, en uke er jo ikke så verst! Krysser fingrene for at det blir noe liknende her🤞Takk for svar!😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå