AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Veggen ser ut til å være sponplater med hvit tapet utenpå. Det er luftbobler, avtrykk av spiker og platene gjennom tapeten. Jeg prøvde å legge over renoveringstapet, men synes ikke det ble så bra. Hvordan kan jeg få det til å se best mulig ut, uten å leie inn noen og uten kompetanse på oppussing? Kan jeg feks male over med en mørk, matt farge eller legge over en mørk mønstrete tapet? Andre tips? Anonymkode: 6bd89...cac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Boblene burde du vel punktert før du la på nytt. Sparkle før du gjør noe mer! Anonymkode: e82f7...c81
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Boblene burde du vel punktert før du la på nytt. Sparkle før du gjør noe mer! Anonymkode: e82f7...c81 Sparkle før renoveringstapet? Anonymkode: 6bd89...cac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Om du ikke har satt opp renoveringstapeten, ja. Skjær hull i boblene. Det beste er å fjerne den gamle tapeten. Er du lat, plater du bare over. Jeg er overhodet ingen oppussingsekspert altså 😃 Renoveringstapet klarer vel ikke skjule alt… Anonymkode: e82f7...c81
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du ikke har satt opp renoveringstapeten, ja. Skjær hull i boblene. Det beste er å fjerne den gamle tapeten. Er du lat, plater du bare over. Jeg er overhodet ingen oppussingsekspert altså 😃 Renoveringstapet klarer vel ikke skjule alt… Anonymkode: e82f7...c81 Den gamle tapeten lar seg ikke fjerne, ikke boblene heller, det er malt over veldig mange ganger så det er helt fast. Anonymkode: 6bd89...cac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Fjern de gamle sponplatene og sett opp nye veggplater. Anonymkode: 7e51d...ee1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fjern de gamle sponplatene og sett opp nye veggplater. Anonymkode: 7e51d...ee1 Det er over min kompetanse. Anonymkode: 6bd89...cac
Goodtimes Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Har du vurdert helsparkling av vegg? Det er en god del jobb, men når man først finner flyten så går det relativt kjapt. Har nylig gjort dette selv og ble veldig fornøyd med resultatet. 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Goodtimes skrev (2 timer siden): Har du vurdert helsparkling av vegg? Det er en god del jobb, men når man først finner flyten så går det relativt kjapt. Har nylig gjort dette selv og ble veldig fornøyd med resultatet. 🙂 Jeg trodde poenget med renoveringsduk var at det skulle erstatte helsparkling og at resultatet blir tilsvarende. Anonymkode: 6bd89...cac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er over min kompetanse. Anonymkode: 6bd89...cac google hjelper deg. Det er lett da. Anonymkode: 7e51d...ee1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): google hjelper deg. Det er lett da. Anonymkode: 7e51d...ee1 Nei, jeg synes ikke det. Anonymkode: 6bd89...cac
Goodtimes Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 Har prøvd renoveringsduk, men foretrekker helsparkling.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 Jeg la tapet med mønster oppå renoveringstapeten, og nå kan man ikke se at det er ujevnt lenger. Litt bråkete tapet, men bedre enn det som var der fra før. Anonymkode: 6bd89...cac
newman01 Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg la tapet med mønster oppå renoveringstapeten, og nå kan man ikke se at det er ujevnt lenger. Litt bråkete tapet, men bedre enn det som var der fra før. Anonymkode: 6bd89...cac On 2/20/2024 at 12:33 PM, AnonymBruker said: Den gamle tapeten lar seg ikke fjerne, ikke boblene heller, det er malt over veldig mange ganger så det er helt fast. Anonymkode: 6bd89...cac 23 hours ago, AnonymBruker said: Det er over min kompetanse. Anonymkode: 6bd89...cac Du klarer ikke å fjerne gammel tapet? Hvor mye har du egentlig prøvd? Det er papir med lim under. Alt går. Bobler i gammel tapet må kuttes ut, og gropene fylles med sparkel. Det er fordelaktig å fjerne gammel tapet, men stort sett går det greit å droppe det om man aksepterer sluttresultat litt nedenfor "perfekt". Men veggen må være jevn før man starter med rehabiliteringsstria. Siden det er noe som fremstår som litt ujevn sponplate, dårlig lagt tapet med bobler og spikerhoder fremstår det som om du bør vurdere å rullesparkle veggen og pusse den ned slik at den blir jevn før du legger på rehabstrie. De fleste klarer det med litt videotitting, prøving og feiling på første vegg. Det er litt lettere enn å fjerne blindtarmer, og gjør man feil er det enkelt å fikse med litt mer sparkel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå