AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har kjøpt en vare på finn.no med "trygt kjøp". Varen kostet i underkant av 3000 kroner. Nå ser det ut som Helthjem har rotet bort pakka. Er det slik at jeg rett og slett har mistet pengene? Eller er det selger som bærer risiko for dette, og pengene blir tilbakeført meg? Da posten har mistet en pakke jeg sendte for en stund siden, ble erstatningen utbetalt til meg som avsender. Regner med at det samme skjer med Helthjem? Har noen vært i samme situasjon? Anonymkode: 4584a...0bc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Varer kjøpt via fiks ferdig er forsikret opp til en viss sum. Så lenge pakken er registrert som hentet så skal helthjem dekke tapet. Anonymkode: 82c7c...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Varer kjøpt via fiks ferdig er forsikret opp til en viss sum. Så lenge pakken er registrert som hentet så skal helthjem dekke tapet. Anonymkode: 82c7c...a4b Pakken er ikke registrert som hentet, den ble rotet bort på veien. Den kom aldri til utleveringsstedet, siste oppdatering er ved sorteringsterminalen sørpå. Anonymkode: 4584a...0bc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pakken er ikke registrert som hentet, den ble rotet bort på veien. Den kom aldri til utleveringsstedet, siste oppdatering er ved sorteringsterminalen sørpå. Anonymkode: 4584a...0bc Da er den jo hentet? Anonymkode: c7a45...693 4 1
KatteLatte Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Dere snakker forbi hverandre. Den ene mener hentet av bud, den andre mener hentet av kjøper. 3
katties Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 (endret) Varene er forsikret opp til en viss sum gjennom HeltHjem. Hvis de kostet mer er dette noe man må snakke med selger om. Dere taper jo BEGGE på det, så ofte er det greit å dele resten mellom dere. MEN litt usikker på hvordan det med TrygtKjøp fungerer - der må man lese reglene: om den dekker tap av varer under forsendelse/at selger får ikke penger før kjøper har mottatt vare og sagt at alt er greit. Endret 20. februar 2024 av katties
Sveija Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Din transaksjon blir stoppet, og du får tilbake pengene dine fra Finn ,og selger får penger av helthjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå