Gå til innhold

Er menn opptatt av interiør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada alle menn er forskjellige osv, men jeg har inntrykk av at de fleste menn ikke bryr seg så mye om å ha det koselig som oss damer ;) 

Jeg kjenner mange menn som har veldig fine leiligheter, men det er litt sterilt kanskje. Så de er kanskje ikke så opptatt av å tenne lys og ha matchende puter, fine bilder på veggene etc som vi damer er. Han ene kompisen min bor et sted med bad fra 80-tallet, grønn dass og badekar. Han kunne ikke brydd seg mindre. 

Det kan bli for mye dill og pynt også, som i dette huset her:

3 bedroom semi-detached house for sale in Thomas Drive, Prescot, L35 5EQ (purplebricks.co.uk) 

Anonymkode: f442b...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen menn er sikkert det.

Personlig kunne jeg bodd i en svart boks og hvert like lykkelig som i et pent innredet hjem. Hva som er rundt meg går ikke ut over mitt humør. Jeg tenker kun på hva som er praktisk.

Anonymkode: 20a77...e7e

Skrevet

Eneste interiøret jeg bryr meg noe særlig om er planter, ellers lite stæsj for å være ærlig. Liker minimalistisk stil 😁

Skrevet

Jeg bryr meg om interiør. Jeg liker å ha det fint - i mine smaker og farger. 

Men en viss nonchalanthet har jeg. Det trenger ikke være perfekt, dyrt eller "moderne pent". Interiørtrender gir jeg fullstendig blaffen i. Jeg kjøper det jeg liker. Mulig det er litt 2010 over ting, og mulig at det blir litt for ensformig, men folk sier at jeg har det "så koselig" og "så fint", som også er følelser jeg sitter igjen med hjemme, så da antar jeg at jeg er OK opptatt av interiør. 

At andre ikke liker interiørstilen min gir jeg også blaffen i.

Jeg har sesongbaserte gardiner, putetrekk og duker. 

Jeg kjører full jul, og har nok pyntet mer enn folk flest. 

Jeg har også flere grønne planter, samt noen kunstige planter med farger litt her og der. 

Jeg har 20 LED-lys (kube, staker) som brenner hver kveld. Blir mye batteribruk, men såpass må det være :D 
Særlig fornøyd er jeg med min nye kandelaber i sølv som vises gjennom hele huset, samt vises utenifra. 

Men jeg skulle ønske jeg hadde et kvinnelig pust som kunne gitt meg inspirasjon på endringer. Selv om jeg liker ting som det er så er det alltids godt å få input fra noen som har mer innblikk i hvordan ting henger sammen eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Siden de bryr seg så mye om det visuelle, skulle man tro det.

Anonymkode: 23ad6...f3e

• Liker 1
Skrevet

De fleste menn jeg kjenner, fra 35 år og oppover, er interessert i interiør, og ønsker ha det fint rundt seg. 

Men det er ikke alle som synes det er så fint eller koselig med matchende puter og tente lys...
Noen hater dill og dall, og liker heller ha det rent og minimalistisk. 
Definisjonen av fine bilder er også ganske bred... 

Jeg synes mange kvinner er for opptatt av å følge trender fremfor personlighet og funksjonalitet, og dermed ender mange slike leiligheter opp med å bli mindre koselig nettopp fordi de ikke er personlig. 

Anonymkode: 412ad...5e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min er nok langt mer interessert enn meg, men mye går nok på funksjon. Jeg melder meg helt ut bortsett fra fargevalg og kunst på veggene. Er helt likegyldig til kos, sofaputer og levende lys. Jeg vil ha minst mulig nips og pynt.

Anonymkode: a1867...39c

Skrevet

Jeg er nok litt mann i hodet. For jeg er mest opptatt av at det skal være behagelig, og jeg lar meg ikke "lure" av speil og "lyse farger". "Store vindusflater som slipper inn mye lys" er et uttrykk jeg virkelig har oppe i halsen. Mange farger kan passe omtrent hvorsomhelst. Det som er viktig for meg, er at rommene er godt definert, og at møbler er solide og stødige. Færrest mulig ting tiltaler meg enormt, og spesielt minst mulig nips og dill.

Skrevet

Mann her: Bryr meg absolutt. Har foto og kunst (maleri etc) på veggene og opptatt sofa bord og fine stoler som er gode å sitte i. Men bryr meg lite om levende lys (kanskje i jula) og puter. Trender bryr jeg meg ikke om. Det viktigste er at jeg liker det. Har vel hatt det uforandret i 10 år,

Anonymkode: 35678...d88

Skrevet

Første halvdelen av vårt ekteskap lengtet jeg etter at han skulle være mer engasjert i interiøret hjemme hos oss. Siste halvdelen begynte han mer og mer å bli smittet av min interesse for slikt, og nå må jeg si at jeg tidvis lengter tilbake til at han ikke var opptatt av dette, for nå har han veldig sterke meninger det jeg før fikk ture frem. 😅 Som regel blir vi enige til slutt, men det blir en del diskusjoner nå. 

Skrevet

Både mannen min og sønnen min er interessert i interiør. Mannen min tenner også lys og er veldig flink til å dekke bord. Han liker at ting har en funksjon, og gjerne at det har farge. Heldigvis har han en ganske samstemt fargesmak. 

Jeg og sønnen min er nok mer opptatt av design, og kan spare i flere år for å kjøpe designklassikere. Han har nok et mer bevisst syn på hvorfor han liker ting enn mannen min, og er totalt uinteressert i typisk hygge-ting.

Anonymkode: b156d...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...