AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har ikke så mye penger for tiden, men jeg har så lyst på noen fine tulipaner for å pynte opp litt. Er det alltid billigst å kjøpe de i matbutikk, f.eks. Rema eller Kiwi? Noen som har sett en bra deal et sted? Jeg kjøpte en gang på Ikea og de var av elendig kvalitet. Så de må være rimelige men også holde en stund Anonymkode: ad22d...31b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Rema 1000 og Coop. Takk! Har ikke Coop her men jeg skal sjekke Rema. Har du kjøpt tulipaner der? Tidligere har jeg kjøpt på Mester Grønn men det er et stykke fra her jeg bor. Anonymkode: ad22d...31b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Jeg hadde flaks og fikk kjøpt noen i "datovare-disken" på Rema. De hang litt med hodet i butikken. Tok dem med hjem, satte dem i vann som anvist på pakken, og hadde nydelige tulipaner i en uke etterpå. Billig og bra! Anonymkode: 68eed...3ed 1
Rødstrupa Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk! Har ikke Coop her men jeg skal sjekke Rema. Har du kjøpt tulipaner der? Tidligere har jeg kjøpt på Mester Grønn men det er et stykke fra her jeg bor. Anonymkode: ad22d...31b Ja, kjøpte i forrige uke. Rimelig og super kvalitet! Ring og spør da vel! Under kr 30,- for en bukett(7stk.) Endret 20. februar 2024 av Rødstrupa 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Billige tulipaner åpner seg ofte ikke 😔. Men pass på at du gjør det rett 🙂. Snitt stilkene Sett buketten med plasten på i en vase med kaldt vann en halvtime. Ta av plasten. Ta ca 5 cm vann i vasen, og gjerne noen isbiter. Om du har mye vann i vasen, så blir de høye og viltre, og varer kort. Tulipaner drikker med hele stilken, så de trekker til seg for mye vann. Pass på at det alltid er ca 5 cm vann i vasen. Anonymkode: 797b1...856 2
Rødstrupa Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Billige tulipaner åpner seg ofte ikke 😔. Men pass på at du gjør det rett 🙂. Snitt stilkene Sett buketten med plasten på i en vase med kaldt vann en halvtime. Ta av plasten. Ta ca 5 cm vann i vasen, og gjerne noen isbiter. Om du har mye vann i vasen, så blir de høye og viltre, og varer kort. Tulipaner drikker med hele stilken, så de trekker til seg for mye vann. Pass på at det alltid er ca 5 cm vann i vasen. Anonymkode: 797b1...856 Hva med litt bakepulver i vannet? Har hørt at det hindrer stilkene å vokse så fort…?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Billige tulipaner åpner seg ofte ikke 😔. Men pass på at du gjør det rett 🙂. Snitt stilkene Sett buketten med plasten på i en vase med kaldt vann en halvtime. Ta av plasten. Ta ca 5 cm vann i vasen, og gjerne noen isbiter. Om du har mye vann i vasen, så blir de høye og viltre, og varer kort. Tulipaner drikker med hele stilken, så de trekker til seg for mye vann. Pass på at det alltid er ca 5 cm vann i vasen. Anonymkode: 797b1...856 Takk for tips! Jeg har hatt veldig fine tulipaner tidligere, de trives her. Har også hørt trikset med isbiter, det er lurt! Tulipaner er så fine og koselige blomster, syns det pynter opp så fint nå Anonymkode: ad22d...31b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Lurer på hvor dere skal bestille brudebukett og krans til begravelse når dere undergraver faghandelen på denne måten? Blomster bør handles i en blomsterbutikk, ikke i en dagligvare. Blir sikkert flott den dagen dere vil gifte dere og bestille brudebukett på Rema 1000. Eller krans til bestefar på Coop. Jeg forstår det er billigere, men det er dårlig gjort, spesielt mot lokale blomsterhandlere. Ræva gjort av senterledelsen å tillate blomstersalg på dagligvarebutikken når blomsterbutikken ligger vegg i vegg også. Dagligvaren har også full retur på blomstene de selger, er enkelt å selge billig da. Mens en stakkars blomsterhandler må tenke på svinn hele tiden. Og dyr husleie og lønn til ansatte. FY til blomster i dagligvare!! Anonymkode: 5f05a...b48
lurker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Om du skal kjøpe billige tulipaner, er det viktig å se ordentlig på dem. Er de antydning til slappe, kjøper jeg ikke. Men de billige de har på Kiwi for eksempel, står fint om man får kjøpt dem helt ferske.
lurker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Lurer på hvor dere skal bestille brudebukett og krans til begravelse når dere undergraver faghandelen på denne måten? Blomster bør handles i en blomsterbutikk, ikke i en dagligvare. Blir sikkert flott den dagen dere vil gifte dere og bestille brudebukett på Rema 1000. Eller krans til bestefar på Coop. Jeg forstår det er billigere, men det er dårlig gjort, spesielt mot lokale blomsterhandlere. Ræva gjort av senterledelsen å tillate blomstersalg på dagligvarebutikken når blomsterbutikken ligger vegg i vegg også. Dagligvaren har også full retur på blomstene de selger, er enkelt å selge billig da. Mens en stakkars blomsterhandler må tenke på svinn hele tiden. Og dyr husleie og lønn til ansatte. FY til blomster i dagligvare!! Anonymkode: 5f05a...b48 Jeg tenker man kan gjøre begge deler, det gjør i hvertfall jeg. Tipper at pengene jeg bruker på blomster i løpet av et år, er 10 % matbutikk og 90 % faghandel. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer på hvor dere skal bestille brudebukett og krans til begravelse når dere undergraver faghandelen på denne måten? Blomster bør handles i en blomsterbutikk, ikke i en dagligvare. Blir sikkert flott den dagen dere vil gifte dere og bestille brudebukett på Rema 1000. Eller krans til bestefar på Coop. Jeg forstår det er billigere, men det er dårlig gjort, spesielt mot lokale blomsterhandlere. Ræva gjort av senterledelsen å tillate blomstersalg på dagligvarebutikken når blomsterbutikken ligger vegg i vegg også. Dagligvaren har også full retur på blomstene de selger, er enkelt å selge billig da. Mens en stakkars blomsterhandler må tenke på svinn hele tiden. Og dyr husleie og lønn til ansatte. FY til blomster i dagligvare!! Anonymkode: 5f05a...b48 Du skjønner at det er forskjell på å ha en enkel tulipanbukett i stua og en oppsats til bryllup etc eller? Da ville jeg jo kjøpt fra en blomsterbutikk. Jeg legger igjen en del penger ellers i blomsterbutikker, men akkurat nå kan jeg ikke bruke hundrevis av kroner på blomster dsv. Da er det smart å kjøpe i en dagligvarebutikk. Anonymkode: ad22d...31b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå