Gå til innhold

Hadde du reist 4 timer for å møte han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en mann på Facebook dating for fire uker siden. Vi er i begynnelsen av 40-åra og ble single etter langvarig forhold for ca et år siden begge to. Han virker veldig hyggelig, men er ganske reservert, vanskelig å komme innpå han. Han har sendt meldinger hver kveld og virket veldig interessert de første ukene. Det ble flere dype samtaler og vi begge følte en stor tiltrekning til hverandre. Han er veldig aktiv på Facebook og man ser jo en del ut ifra det, både bilder og samhandling med venner, så jeg tenker ikke han er "fake". Han er alenefar til en liten gutt på 4 år og jeg er alenemor til en gutt på 7, derfor har vi ikke kunne treffes før nå. Vi har hatt heftige fredager og lørdagskvelder (hver helg) med sexting og han tenner meg enormt, tror jeg har samme innvirkning på han. 

De siste to ukene har jeg følt at han ikke er like "på", men når jeg spør sier han at han er det og at han gleder seg til å treffe meg. Han sier selv at han ikke er så god på å åpne seg og jeg føler jeg ofte må dra ting ut av han, men det sier han at han liker at jeg gjør. Jeg har en kriblemde følelse i kroppen konstant og har virkelig blitt betatt av han, men hva han føler for meg aner jeg jo egentlig ikke selv om han sier han tenker mye på meg (når jeg har sagt at jeg tenker på han først). Jeg hater å prate i telefonen og det gjør han også så det har ikke vært et tema. Men vi chatter i 4-5 timer i helgene. 

Nå har vi avtalt at jeg skal ligge på hotell ved hjembyen hans i helga, men jeg begynner å lure på om jeg skal droppe det. Siden han ikke er så på lenger, og siden han nå innimellom ikke svarer på meldinger jeg sender enda jeg ser han er logget inn på Facebook. Jeg er veldig "sensitiv" og blir alt for fort betatt når jeg faller for noen, MEN jeg faller veldig skjelden for noen, det har ikke skjedd på 15 år, faktisk. Jeg er litt redd for at det bare er sex han ønsker, men han sier (når jeg spør) at han ønsker en kjæreste og et langvarig forhold. Jeg er flyttbar på sikt så avstand spiller ingen rolle.

Tror dere han bare leker med meg? Burde jeg reise? Eller bare glemme han, siden jeg er så redd for å bli såret? Er det "vanlig" for en mann å chatte så mye og så lenge hvis de kun er ute etter sex? Jeg er av typen som kan gå glipp av noe bra bare fordi jeg er redd for å bli såret så nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er også redd for å spørre for direkte, da jeg er redd det kan skremme han bort....

Hjelp!

Anonymkode: 55d76...8d8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

bare hopp i det ! Når det gjelder kjærlighet så må man være villig til å risikere noe for å bli premiert...om du skjønner.  Alle er sikkert redd for å bli såret i en sånn situasjon, men når du treffer ham så vil du etterhvert forstå bedre hva slags person han er og om dere har en god kjemi.  Ja, man kan alltids spekulere i at en mann bare er ute etter sex (forsåvidt kan det gjelde noen kvinner også) men gjennom et treff en helg så vil man lære hverandre å kjenne bedre, og du kan sikkert etterpå stadfeste litt klarere om dette er en mann å satse på eller ikke.  Når dere har chattet i 4 uker så kan det godt hende at intensiteten i samtalene og hyppigheten daler litt, nettopp fordi et ønske om å treffes vil være det ultimate for å ta et eventuelt forhold videre....jeg har en respekt for magefølelsen til kvinner og kan forstå din usikkerhet, men når det gjelder kjærlighet så må man ta noen sjanser for å endelig kunne lykkes.....senere kan man faktisk angre også på at den rette forsvant eller ble borte for deg også.....du vinner ingenting uten risiko.....ta sjansen !

• Liker 5
Skrevet

Ville nok dratt om du kan, selv om han kanskje ikke har svart på alle meldinger. Like greit å finne ut om det er noe å satse på, og da må man nesten møte hverandre for å finne ut nettopp det. 

Anonymkode: 225fd...36d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har vi avtalt at jeg skal ligge på hotell ved hjembyen hans i helga, men jeg begynner å lure på om jeg skal droppe det. Siden han ikke er så på lenger, og siden han nå innimellom ikke svarer på meldinger jeg sender enda jeg ser han er logget inn på Facebook. Jeg er veldig "sensitiv" og blir alt for fort betatt når jeg faller for noen, MEN jeg faller veldig skjelden for noen, det har ikke skjedd på 15 år, faktisk. Jeg er litt redd for at det bare er sex han ønsker, men han sier (når jeg spør) at han ønsker en kjæreste og et langvarig forhold. Jeg er flyttbar på sikt så avstand spiller ingen rolle.

Anonymkode: 55d76...8d8

Fortell han dette, om usikkerheten din, og se hva han sier til det. Det er uansett lurt at han vet om det, for da er det lettere for han å forstå om du reagerer på noe han gjør eller sier.

Ellers er det alltid en stor risiko for at det ikke blir en match når man møtes, statistisk sett er det større sjanse for at dere finner ut at dere har null kjemi når dere møtes enn motsatt. Men det kan jo klaffe, og om du ikke prøver så får du aldri vite? Den som intet våger intet vinner... 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Fire timers reise er for stor avstand og dere kan bli fristet til å flytte sammen altfor tidlig.

Anonymkode: acdc8...b95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det du som skal reise i flere timer og ikke han? Hvorfor drar du ut ting ut av ham? Dette ser ut som en klassisk negativ dynamikk der han er "på" i noen uker, så blir han litt "av" og du øker innsatsen for å kjempe for å få ham "på" igjen. 

Når du har fått følelser og har "sextet" før du har møtt ham, bør du være litt forsiktig. Husk at du skal finne ut om dere passer sammen. Du skal ikke bare finne ut om han har følelser for deg og om han vil ha et forhold eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å møte ham, for det kan jo være vanskelig å holde gnisten oppe hvis det går for lang tid før man møtes. Men grunnen til at han er mindre på kan også være at han har møtt noen nærmere hjemstedet. Det er kanskje det som er mest sannsynlig.

Uansett, hvis du ikke møter ham, kan du lett bli gående og tenke på "hva hvis", så jeg synes du skal hoppe i det. Men kan dere møtes på halvveien kanskje? Slik at du slipper overnatting og lang reise? Med to timer kan du reise til og fra samme dag.

Skrevet

Hva har dere planlagt å gjøre når dere treffes? Skal du overnatte der? Jeg hadde heller møtt han en gang dere kan treffes på halvveien. For en kaffe/middag. Jeg kan tenke at det kan bli vondt for deg etterpå, om du investerer masse tid og krefter i å besøke han, dere har sex og han ikke vil mer.

Anonymkode: ed3fe...29a

• Nyttig 1
Skrevet

NEI!!!

Anonymkode: 3e80c...94a

Skrevet

Absolutt ikke. Fire timers reise er altfor stor innsats på så tynt grunnlag.

Anonymkode: cf277...4ef

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva ble det til?

jeg skjønner greia di, jeg er i stand til å gjøre noe sånt selv. Når man først har fått kjemi og seksuell tenning med noen så er det ganske langt ivertfall jeg er villig til å strekke meg. Har til og med tatt fly jeg, til et annet sted i landet for å treffe en 🙈
Det du må tenke på er om dette er noe du kunne tenke deg å satse på. Gjør det gjerne for en helgs «fun», men et avstandsforhold krever mye av partene…om du synes det er verdt det for eventyrets skyld så og ahead, men å holde avstandsforhold varmt krever somsagt mye tid og penger…

Anonymkode: 4d064...182

AnonymBruker
Skrevet

4 timers avstand når dere har barn på hver deres kant og det kanskje går årevis før dere kan møtes ukentlig, for ikke å snakke om å flytte sammen.. Dette høres rimelig dødfødt ut, for å være ærlig.

Jeg har selv reist til utlandet et par ganger for å møte folk jeg hadde flørtet med online, og i et av tilfellene flyttet dit også, men den store forskjellen er jo at jeg var barnløs. Dere er bundet til hvert deres sted. 

Anonymkode: 57f88...f34

• Liker 1
Skrevet

Bedre å angre på noe man har gjort, enn ikke gjort 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS hvordan gikk dette? Min erfaring er at menn som vil ha kvinner "levert på døra" nærmest mulig seg selv eller spleise på hotell bare vil ha litt kaninaktivitet før de går videre til neste blomst. 

Anonymkode: 32584...201

AnonymBruker
Skrevet

Avstandsforhold er vanskelig nok når man er relativt fri til å reise.

Men avstandsforhold når ingen liker prate i telefonen og begge er aleneforeldre på hver sin kant er jo dødfødt. Er noen av dere åpne for å flytte på dere og barnet deres?

Jeg hadde droppet noe som har så lite fremtidsutsikter...

Anonymkode: 6c21b...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...