Gå til innhold

2,5 millioner i pensjonsbeholdning - Er det nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 49 år og har litt over 2,5 millioner i pensjonsbeholdning hos Nav.

Er det bra nok i forhold til min alder?

Anonymkode: 9159e...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok til hva da? Hvis du mener at det skal være nok til å leve bekymringsfritt i 30 år med den summen så er det mest sannsynlig ikke nok. Den summen er veldig avhengig av hva du kommer til å ha av verdier, om du kommer til å ha pensjon fra andre steder om boligen din er nedbetalt. Det kommer også an på hvordan du kommer til å ville leve. his du ønsker å reise mye eller sitte blant 4 vegger?

Jeg er 42 år og har 2,2mill i pesnjonsbeholdning hos Nav. Jeg har i flere år jobbet bevisst med å sikre meg økonomisk fra flere inntektskilder. Vi har investert i en utleieleilighet som skal være nedbetalt til pensjon, vi sparer i fond og har en god sum der allerede og har sørget for å ha en arbeidsgiver som betaler veldig god pensjon (ca 7000kr i mnd betaler arbeidsgiver på toppen av lønnen min). Det samme har mannen min. Hvis helsa vår holder og alt går etter planen så kommer vi til å kunne gjøre det vi ønsker når vi går av pensjon. Reise, dyrke hobbyer, etc. Arv kommer i tillegg og den regner vi ikke med.

Så du må se på hele den økonomiske situasjonen din for å kunne konkludere om den summen er nok for deg om 20 år.

Anonymkode: 63c7b...5e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...