Gå til innhold

"Tromsø kommune ber om penger" vipps, aldri vært i Tromsø, svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig melding på vipps at Tromsø kommune ber om 170,- 

Hvorfor? Jeg bor 1733 km unna og har aldri vært der før, dette må da være svindel? Snapchat-550294861.thumb.jpg.8e747e11dccee698bcb872b9ceedf143.jpg

Anonymkode: efe16...9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det samme fra et bakeri jeg i Oslo jeg aldri har vært på, så den overså jeg glatt.

Da jeg senere logget inn på Vipps på vanlig måte, var kravet ikke å finne, så tipper det er en ny svindel metode.

Anonymkode: 49461...59b

• Liker 1
Skrevet

Er ikke nødvendigvis svindel. Kan være at noen har bommet på telefonnr de skrev inn.

Ignorer...............

Anonymkode: 7250f...89b

• Liker 5
Skrevet

Det kan være tastet feil telefonnummer, ikke verre enn det. Alt er ikke svindel.

Anonymkode: 87333...9f4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk det samme fra et bakeri jeg i Oslo jeg aldri har vært på, så den overså jeg glatt.

Da jeg senere logget inn på Vipps på vanlig måte, var kravet ikke å finne, så tipper det er en ny svindel metode.

Anonymkode: 49461...59b

Logget inn på vipps, kravet lå der men betalte ikke og da ble det borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Logget inn på vipps, kravet lå der men betalte ikke og da ble det borte. 

Som andre sier, sannsynligvis noen som har trykket feil nr ifb med betaling. Du kan trygt ignorere dette om du ikke har kjennskap til kravet.

Anonymkode: e4ba5...100

Skrevet

Jeg ville ringt til Tromsø Kommune for å forhøre meg hva dette er, samt gjøre de bevisst på feilen eller den potensielle svindelen. 

Men hvis det er slik at det faktisk er Tromsø Kommune som har sendt vippskravet, så kan det umulig være svindel. Tromsø Kommune bedriver da ikke med svindel...

Skrevet

Kjære vene, alt er ikke svindel fordi noen har tastet et feil siffer!!! 

«Hei, katten Deres er ferdig operert og klar for henting, hilsen Åndalsnes Dyreklinikk» fikk jeg en gang på sms. 
Skrev jeg innlegg på Facebook eller Kvinneguiden? Nei. 
Jeg ringte klinikken og sa de nok hadde tastet et siffer feil. 
Takk for beskjed, sa de! 

Hadde det vært noe mindre viktig, hadde jeg ignorert. Jeg er imponert over hvor jævli paranoide folk er blitt, samtidig som de uhemmet kjøper ting fra nettsider som billigehokaskonorge.com og lurer på hvorfor kortet deres er tappet eller skoene ser rare ut…!! 

Anonymkode: 26ace...524

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...