Gå til innhold

Retro-omgivelser er veldig merkelig fint når det blir gjort slik som dette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver sin smak, og godt er det :) Hvis du liker det, kjør på. For min del liker jeg ikke gardinene mot tapeten, synes både tapeten og gardinene ser billige ut. Men liker teak møblene da!

Anonymkode: 53b5c...5a1

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke bodd der mot betaling engang 😳

Anonymkode: 52780...dc7

• Liker 1
Skrevet

Åh, det der gir skikkelig feriefølelse for meg!

Anonymkode: 6d07d...2c3

• Liker 1
Skrevet

Syns det ser halvhjerta ut. 

Skrevet

Huset mitt er nok Originalt retro 1978 Standard 😉

• Liker 2
Skrevet

Joda, det så koselig ut helt til jeg fikk øye på ham - demonen til høyre. Vi hadde to slike varmeovner i barndomshjemmet. Termostat? Aldri hørt om, si 🥵 Jeg husker jeg en gang glemte å skru ned på laveste nivå før jeg la meg. Våknet, gjennomvåt, av at mamma ristet hardt i meg, og soverommet var som en badstu. Hun hadde holdt på lenge før jeg reagerte. Det kunne endt riktig ille om hun ikke tilfeldigvis hadde bestemt seg for å titte innom før hun la seg.

Har også hvite striper på innsiden av leggene, etter å ha forsøkt å varme meg opp raskere ved å stå med en fot på hver side av ovnen. Det aller verste var når lillebror klarte å sette seg på den naken, etter et bad, og endte opp på sykehuset med alvorlig forbrenning. Glemmer aldri synet og lukten av den svidde huden 😱 Han går rundt med et hvitt avtrykk av toppgrillen på rumpa den dag i dag.

Takk for denne uventede muligheten til å bearbeide barndomstraumene mine 😅

PS: Veldig fin tapet, da!

Anonymkode: b46ee...350

• Liker 6
Skrevet
Maskinfører skrev (42 minutter siden):

Ikke bli boende i et museum, men skap ditt eget.

Forstår du må ha litt tid på det.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker 50talls diner type retro. Har min egen lille diner i spisestua 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hver sin smak, og godt er det :) Hvis du liker det, kjør på. For min del liker jeg ikke gardinene mot tapeten, synes både tapeten og gardinene ser billige ut. Men liker teak møblene da!

Jeg er skikkelig treg. Studerte bildet flere ganger for jeg så ingen teakmøbler. 

Var en link også ja! På tide å gå i seng! 😆

• Liker 1
Skrevet

Der var det mye kjent gitt :ler:

Jeg fikk ordentlig flashback til barndommen med disse bildene.

Anonymkode: ddbb0...525

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Joda, det så koselig ut helt til jeg fikk øye på ham - demonen til høyre. Vi hadde to slike varmeovner i barndomshjemmet. Termostat? Aldri hørt om, si 🥵 Jeg husker jeg en gang glemte å skru ned på laveste nivå før jeg la meg. Våknet, gjennomvåt, av at mamma ristet hardt i meg, og soverommet var som en badstu. Hun hadde holdt på lenge før jeg reagerte. Det kunne endt riktig ille om hun ikke tilfeldigvis hadde bestemt seg for å titte innom før hun la seg.

Har også hvite striper på innsiden av leggene, etter å ha forsøkt å varme meg opp raskere ved å stå med en fot på hver side av ovnen. Det aller verste var når lillebror klarte å sette seg på den naken, etter et bad, og endte opp på sykehuset med alvorlig forbrenning. Glemmer aldri synet og lukten av den svidde huden 😱 Han går rundt med et hvitt avtrykk av toppgrillen på rumpa den dag i dag.

Takk for denne uventede muligheten til å bearbeide barndomstraumene mine 😅

PS: Veldig fin tapet, da!

Anonymkode: b46ee...350

Jeg tror jeg gikk i klasse med lillebroren din!

De ovnene var livsfarlige, men «alle» hadde minst en. Min bestemor tørket klær oppå sin! At det aldri ble brann er et under. 

Anonymkode: 77936...30e

• Liker 2
Skrevet
Capazitet skrev (7 timer siden):

Tenker jeg og. Finnes bedre eksempler. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Før i tiden så gikk man ikke i "retrobutikken" og kjøpte alle møbler og ting en og samme stil; man kjøpte litt hist og pist og det var stilen. Det skulle ikke være fint slik vi kjenner det i dag. Glorete mønstre, farger, bomber og granatinntrykk var slikt folk var vant til og kan forklare så mangt om hvordan folk ble i ettertid. :fnise: 

Den leiligheten er pusset opp og innredet spesielt for formålet (airbnb-utleie). Det er ikke hjemmet til noen. De som eier den bor i naboleiligheten.

https://www.fvn.no/aktuelt/i/l3Brj3/mannen-var-foerst-litt-skeptisk-naa-faar-han-og-elin-10-000-kroner-i-maaneden

Anonymkode: 035e7...fe3

Ja, det stemmer det, men de har brukt litt tid på å samle ting og jeg ser et og annet som kanskje er nyere, men i tilnærmet samme stilen. Å finne så mye gammelt uten innbarket gammellukt er godt gjort syns jeg. :) 

Ville ikke bodd der mot betaling engang 😳

Anonymkode: 52780...dc7

Det er notert. Du får tre ukers krus i karibien heller. ;) 

Capazitet skrev (7 timer siden):

Ok. Det er lov det også. :) 

Maskinfører skrev (7 timer siden):

Gratulerer, @Maskinfører:D 

Flintis skrev (6 timer siden):

Hvorfor, hvis mannen liker seg i sitt hjem slik det er? :) 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Makan te bordet jeg har på Kjøkkenet man drar ut 2 plater så har man større bord :D huset er jo som sagt  fra 1978 som pappa støpte mureren til selv og satte bort mesteparten av trejobben mener fast og bestemt og ha sett en slik ovn i Kjeller,n hvorfor den står der aner jeg ikke mulig den er defekt skal sjekke den opp til sommer,n ;) 

• Liker 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Før i tiden så gikk man ikke i "retrobutikken" og kjøpte alle møbler og ting en og samme stil; man kjøpte litt hist og pist og det var stilen. Det skulle ikke være fint slik vi kjenner det i dag. Glorete mønstre, farger, bomber og granatinntrykk var slikt folk var vant til og kan forklare så mangt om hvordan folk ble i ettertid. :fnise: 

Ja, det stemmer det, men de har brukt litt tid på å samle ting og jeg ser et og annet som kanskje er nyere, men i tilnærmet samme stilen. Å finne så mye gammelt uten innbarket gammellukt er godt gjort syns jeg. :) 

Det er notert. Du får tre ukers krus i karibien heller. ;) 

Ok. Det er lov det også. :) 

Gratulerer, @Maskinfører:D 

Hvorfor, hvis mannen liker seg i sitt hjem slik det er? :) 

Tusen takk @Hoppetaujenta som sagt pappa var ikke så nøye å¨det :D stua tapetserte han for ca tja noen og 20 år siden samt malte stuetaket :) hehe ser du svarte Flintis  :) ett sånt prosjekt blir for mye for en mann tiden strekker ikke til   man vil jo ha litt fritid også å sette det bort er uaktuelt hadde jeg hatt en samboer/kone så ja da ville det blitt mulig ;) 

• Liker 2
Skrevet

Ville heller bodd i et slik hus enn i det som for meg er et kaldt moderne hus. Minimalt med gardiner, duker, filleryer på gulvet osv. Og kjedelige farger i grått og hvitt. 

Anonymkode: 3f8a4...4a7

• Liker 3
Skrevet
Flintis skrev (7 timer siden):

Hehe ja nei er ungkar så jeg får ha det som det er ville blitt en alt for stor jobb for ett menneskene og sette bort jobben er uaktuelt selv om jeg har en stor konto ett slikt prosjekt hadde vært koselig og dele med noen men jeg er ungkar så kommer det en kvinne så kan det jo bli aktuelt nå sitter jeg og gruer meg til å skifte 15 vinduer alene samt ytterdør verre blir det om ett par år når jeg skal skifte kledning (Demidekk skandale) og ennå mere til jeg skal lekte taket og legge Decra kullsorte takpanner ;) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror jeg gikk i klasse med lillebroren din!

De ovnene var livsfarlige, men «alle» hadde minst en. Min bestemor tørket klær oppå sin! At det aldri ble brann er et under. 

Anonymkode: 77936...30e

Det sto en slik ovn i en leilighet vi leide da vi var unge og nygifte, som var eneste medfølgende oppvarmingskilde. Jeg slapp unna uten varige men, men fikk blemmer på leggen etter å ha vært uforsiktig og stryke borti den. 

Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Makan te bordet jeg har på Kjøkkenet man drar ut 2 plater så har man større bord :D huset er jo som sagt  fra 1978 som pappa støpte mureren til selv og satte bort mesteparten av trejobben mener fast og bestemt og ha sett en slik ovn i Kjeller,n hvorfor den står der aner jeg ikke mulig den er defekt skal sjekke den opp til sommer,n ;) 

Hvis du har en slik ovn kan du pusse den opp og ha den til pynt, siden den ser ganske kul ut. :)  Jeg anbefaler ikke under noen omstendigheter å ta den i bruk, den er som andre har sagt livsfarlig. 

Anonymkode: b306f...300

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...