Gå til innhold

Veninner sjalu etter at en mann foretrekker meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Trenger tips til hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Vi er 3 veninner som finner på mye sammen. Trening, jentekveld, kafe.. ja alt mulig. Vi er mellom 25 og 30 år. 

Jeg kan trygt si at de to veninnene mine er ett hakk penere enn meg. Mener jeg i allefall. De piffer seg gjerne opp med sminke til treningen, og ser vel bra ut. Typ instagram-jenter om dere skjønner.  Jeg er ikke stygg da, men ser mere ut som en vanlig jente i gata. 

I det siste har det dukket opp en mann som vi ser på treningen par ganga i uka. Vi tre har snakka oss imellom at han er kjekk og de to veninnene har prøvd å fiske om hans oppmerksomhet og kommet i prat med han. Oss jebtet immelom, så har de sagt at de kunne tenkt seg en date med han. 

Jeg synnes også han er pen og kjekk, men har satt meg på bakbeina. Har tenkt på han i det siste, nesten så man blir litt sånn småforelska. Men på treningene der han var, så turte jeg ingenting. Grunnen er egentlig at jeg føler jeg ikke har sjans mot de to veninnene mine, og frykten for å bli avvist. Så jeg har egentlig bare unngått hele greia og trent som vanlig. 

Plutselig en dag kommer denne mannen bort til meg og begynner å gjøre samme øvelse som meg. Vi kom litt i prat, men det var mest han som tok initiativ. Sånn gikk det par ganga uten at det skjedde noe mer. Men jeg tror veninnene mine merket dette og de var nesten litt sjalu tror jeg. 

På den tredje treningen kom han bort til meg igjen og vi kom i prat. Så plutselig spurte han meg om han kunne be meg på kino eller middag. gjerne begge deler 😃. Han sa direkte ut at han synnes jeg var pen, og at jeg sikker har merka at han har kastet noen blikk ekstra på meg i det siste. Han beklaget seg, ville ikke virke helt desperat, men han måtte bare prøve.. 

Jeg vart egentlig litt paff, og svarte litt sånn teit.. kanskje.. men har du merka at de to veninnene mine har kiket ekstra på deg kanskje? Veit.. helt teit... 

Han sa at han hadde merk det ja, men at det var meg han hadde i sikte. Var overhodet ikke interesert i dem. 

I grunn litt vanskelig å skjønne for meg, da jeg fortsatt synnes de to veninnene er penere en meg. Mannen må være blind tenker jeg.. 

Men vi utveksla nr og har snappa en del i det siste. Til helga skal vi altså ut på date og jeg både gleder og gruer meg. Gruer meg mest fordi jeg heile tiden tenker at han er aaaaltfor pen for meg. Jeg var så teit at jeg direkte spurte han hvorfor han valgte meg når han visste de to veninnene mine hadde prøvd å få hans oppmerksomhet. Han er veldig sånn direkte: "Om jeg var interessert i dem, så hadde jeg sikkert spurt dem istedenfor, men gjorde jeg det? Jeg har trent i årevis, og har aldri gjort enn øvelse på en gummimatte i mitt liv. Forteller vel litt om hvor mye jeg ville komme i kontakt meg deg når jeg plutselig skulle "gjøre sittups" tilfeldigvis.. 😀

Har fortalt veninnene mine om at vi skal på date, og de har bare vært kald mot meg. De tar ikke så mye kontakt lengre og avtaler gjerne ting uten meg.  Har jeg gjort noe galt? Veit de likte han også, men de har ikke pratet sammen og han er overhodet ikke interesert i dem.. skulle jeg holdt meg unna likevel? Blir bare mer og mer usikker på meg selv pga hele greia.. 

Anonymkode: b68d4...2af

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vel ikke så nære venner da. Drit i de. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

De ble bitre fordi de har forsøkt å få oppmerksomheten hans. De er vel vant til å få oppmerksomhet.

Han fyren liker ikke fjoller, men heller de som er mer naturlige og har en laidback stilling til livet som deg 🙂

Nyt det, og drit i "veninnene dine".

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er venninnene dine som er teite. De burde være glade på dine vegne! De trengte nok et lite tilbakeslag,  for det høres ut som om de tror de er bedre enn deg.

• Liker 5
Skrevet

De er ikke gode venninner hvis de ikke tåler/unner deg dette. Mange menn som sikkert liker bedre naturlig «girl next door» utseende og ikke Instagramjenter. Og han er sikkert opptatt av personlighet og har best inntrykk av deg. Tipper han er ute etter noe seriøst. Du får tro han på at det er deg han er interessert i, ellers hadde han jo forsøkt kontakt med venninnene dine. Kos deg på date, han virker ekte interessert i DEG! 

Anonymkode: 65af6...5e7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De er teite de venninne dine. Men, er han verdt vennskapet ditt til de to? 

Anonymkode: f25c1...614

Skrevet

Du er garantert mye penere enn du tror. Og så er du mer naturlig enn de to jålete venninnene, og det er jo noe som mange menn foretrekker. Og så har du kanskje en sjarmerende utstråling, et smil som varmer, hva vet jeg. 
Det er hele mennesket som gjør en perosn tiltrekkende, ikke bare noen jevne fysiske ansiktstrekk og pen kropp.

Du har ingen grunn til å være usikker selv om dette er en flott mann. Du er vel ei flott jente, og ikke dårligere enn hvem som helst annen.

Anonymkode: 21ed9...d11

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er teite de venninne dine. Men, er han verdt vennskapet ditt til de to? 

Ja 

Anonymkode: b9d6f...ca7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja 

Ha deg vekk fra min kommentar. Den var til ts. Og det visste du! 

Skrevet

Så gøy for deg! Kan det være du overtolker at venninnene dine er så interessert i denne karen? Jeg har også observert at yngre mennesker på treningssenter fjonger seg litt, har på sminke på trening etc. Trener rumper i to-tre timer og sånn. Kanskje de bare vil se bra ut og flørter i vilden sky. Du må ikke være så paranoid på at noen er ute etter det samme som deg. Kanskje de er helt tilfeldig at de ikke har svart. Og hvis det er misunnelse, så går det sikkert over. Du kan jo bare se om du liker karen, uten å tenke på dem? For meg er det så komisk at noen treffer noen på treningssenteret, det er det stedet jeg er mest rød i toppen, ser ikke ut, så ville ikke falt meg inn å treffe noen der, men ser at det er en del yngre som stæsjer seg opp, komisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ha deg vekk fra min kommentar. Den var til ts. Og det visste du! 

Ha deg vekk fra min kommentar??  😅 Fornøyelig.  Noen andre hardtslående trusler når du først er i gang 

• Nyttig 1
Skrevet

Om venninnene dine ikke klarer å være glad på dine vegne så er de ikke venninner det er verdt å samle på uansett. Det hadde vært noe annet hvis en av dem hadde datet han først, men her er det ingen grunn til at de skal være sur på deg. Du har ikke engang prøvd å få oppmerksomheten hans. De er bare misunnelige. Og jeg er glad dere alle nå erfarer at det er en god del menn som ikke foretrekker "sminkedokker". Menn foretrekker ofte det naturlige framfor det kunstige.

Og du, lykke til med daten! Kos deg!❤️

Anonymkode: cf080...09a

Skrevet

ja det er helt vanlig å føle seg litt fornærmet og sjalu og lei seg hvis noen en liker liker venninnen din i stedet. Helt menneskelig. Men det går over med tiden. Og når de får seg andre kjærester så er det tilgitt og glemt. Det er mest stoltheten og troen på at de er penest og mest attraktiv som fikk seg en knekk og som tar litt tid å fordøye. Er de ordentlige venner så går den fornærmelsen over etter hvert og de kan da glede seg med deg om du blir kjæreste med ham. Og så kan du glede deg med dem når de finner en gutt som de får som kjæreste.

Anonymkode: ca4dd...14f

Skrevet

Kanskje de ikke er så interessert? En kan ikke gå ut fra at alle andre er interessert i det en vil ha selv, ikke legge til deg slike trekk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du er garantert mye penere enn du tror. Og så er du mer naturlig enn de to jålete venninnene, og det er jo noe som mange menn foretrekker. Og så har du kanskje en sjarmerende utstråling, et smil som varmer, hva vet jeg. 
Det er hele mennesket som gjør en perosn tiltrekkende, ikke bare noen jevne fysiske ansiktstrekk og pen kropp.

Du har ingen grunn til å være usikker selv om dette er en flott mann. Du er vel ei flott jente, og ikke dårligere enn hvem som helst annen.

Anonymkode: 21ed9...d11

Tusen takk. 😀. Vi får se hvor dette bærer hen. Men det virker som at han er interessert i meg også. I allefall det lille vi har snakket/chattet sammen. 

Skrevet

Herregud, få deg litt selvtillit! 

Anonymkode: 14d86...bd4

• Liker 1
Skrevet

Egoet deres fikk seg en liten smell. Det er vondt. Drit i det! Kos deg på date!

Anonymkode: 6968f...f4c

Skrevet

Du får gjøre et valg, it fra hvor viktig vennskapet er.

Var borti noe lignende. En venninne var avstandsforelsket i en kamerat av oss. Han inviterte meg ut, og var tydelig interessert. Jeg avslo. Venninna var viktigere for meg enn en mulig flørt med ham.

Anonymkode: aaf1d...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egoet deres fikk seg en liten smell. Det er vondt. Drit i det! Kos deg på date!

Anonymkode: 6968f...f4c

Tusen takk. Skal gjøre det ja. Gleder meg veldig. Treffer han nok igjen på treninga før helga. 😀 Nesten så jeg får mer.motivasjon for treninga nå.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Trenger tips til hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Vi er 3 veninner som finner på mye sammen. Trening, jentekveld, kafe.. ja alt mulig. Vi er mellom 25 og 30 år. 

Jeg kan trygt si at de to veninnene mine er ett hakk penere enn meg. Mener jeg i allefall. De piffer seg gjerne opp med sminke til treningen, og ser vel bra ut. Typ instagram-jenter om dere skjønner.  Jeg er ikke stygg da, men ser mere ut som en vanlig jente i gata. 

I det siste har det dukket opp en mann som vi ser på treningen par ganga i uka. Vi tre har snakka oss imellom at han er kjekk og de to veninnene har prøvd å fiske om hans oppmerksomhet og kommet i prat med han. Oss jebtet immelom, så har de sagt at de kunne tenkt seg en date med han. 

Jeg synnes også han er pen og kjekk, men har satt meg på bakbeina. Har tenkt på han i det siste, nesten så man blir litt sånn småforelska. Men på treningene der han var, så turte jeg ingenting. Grunnen er egentlig at jeg føler jeg ikke har sjans mot de to veninnene mine, og frykten for å bli avvist. Så jeg har egentlig bare unngått hele greia og trent som vanlig. 

Plutselig en dag kommer denne mannen bort til meg og begynner å gjøre samme øvelse som meg. Vi kom litt i prat, men det var mest han som tok initiativ. Sånn gikk det par ganga uten at det skjedde noe mer. Men jeg tror veninnene mine merket dette og de var nesten litt sjalu tror jeg. 

På den tredje treningen kom han bort til meg igjen og vi kom i prat. Så plutselig spurte han meg om han kunne be meg på kino eller middag. gjerne begge deler 😃. Han sa direkte ut at han synnes jeg var pen, og at jeg sikker har merka at han har kastet noen blikk ekstra på meg i det siste. Han beklaget seg, ville ikke virke helt desperat, men han måtte bare prøve.. 

Jeg vart egentlig litt paff, og svarte litt sånn teit.. kanskje.. men har du merka at de to veninnene mine har kiket ekstra på deg kanskje? Veit.. helt teit... 

Han sa at han hadde merk det ja, men at det var meg han hadde i sikte. Var overhodet ikke interesert i dem. 

I grunn litt vanskelig å skjønne for meg, da jeg fortsatt synnes de to veninnene er penere en meg. Mannen må være blind tenker jeg.. 

Men vi utveksla nr og har snappa en del i det siste. Til helga skal vi altså ut på date og jeg både gleder og gruer meg. Gruer meg mest fordi jeg heile tiden tenker at han er aaaaltfor pen for meg. Jeg var så teit at jeg direkte spurte han hvorfor han valgte meg når han visste de to veninnene mine hadde prøvd å få hans oppmerksomhet. Han er veldig sånn direkte: "Om jeg var interessert i dem, så hadde jeg sikkert spurt dem istedenfor, men gjorde jeg det? Jeg har trent i årevis, og har aldri gjort enn øvelse på en gummimatte i mitt liv. Forteller vel litt om hvor mye jeg ville komme i kontakt meg deg når jeg plutselig skulle "gjøre sittups" tilfeldigvis.. 😀

Har fortalt veninnene mine om at vi skal på date, og de har bare vært kald mot meg. De tar ikke så mye kontakt lengre og avtaler gjerne ting uten meg.  Har jeg gjort noe galt? Veit de likte han også, men de har ikke pratet sammen og han er overhodet ikke interesert i dem.. skulle jeg holdt meg unna likevel? Blir bare mer og mer usikker på meg selv pga hele greia.. 

Mitt råd er at du ikke sier noen ting ang denne fyren til dem. Dine venner er ikke dine venner i medgang. Og at du vant over dem , det kommer de ikke til å ta pent.  Vennskapet her kan faktisk være over, men du kommer nok til Å innse at det ikke er så dumt alikevel.

Jeg har mang en gang vært i samme situasjon som deg, og mistet venner fordi de føler seg bedre enn meg. Men samtidig så Ender det opp med at de har holdt meg tilbake iht kjærlighetsliv. Fordi de ikke tåler at jeg får slik oppmerksomhet.  

Jeg har til og med opplevd at agendaen for at ei veninde flyttet inn til meg en periode var pga en fyr som viste meg interesse , som hun var interessert i. Og brukte tiden på å spre stygge rykter osv for å prøve å få han uinteresert i meg og legge fokus på henne.

Heldigvis innså jeg hvor dårlig venn hun er, og kastet henne på dør. Og giftet meg etterhvert med denne mannen. 

Etter jeg kastet henne ut, ringte hun han flere ganger og ville ligge over bla. Når det ikke fungerte, da ringte hun midt på natten og sa broren hennes lå for døden.  Og var hysterisk. Så jeg kjørte selvsagt.  Da kom det frem at han hadde falt i fylla, og brekt armen. Og langt fra å ligge ved dødsleie. Då vi kjørte henne til en annen veninde.

Så mitt råd, ikke snakk om denne fyren til dine to venner.  Det kan du gjøre når dere har etablert et forhold evnt. 

Og slutt å se på deg dom mindre verdig pga utseede til dine to venner. Jeg er heller ingen sminkedukke. Og de som har vist meg interesse har sagt de liker at jeg er naturlig pen,  uten en maske på. Så ikke alle går etter oppdollede fjes.

Min bror er en veldig kjekk fyr, som har mange interesserte.  Men har ikke en gang valgt de med mye sminke. Han sa også nei til date med bygdas vakreste. Som han sa, hennes væremåte og verdier er ikke passelig for det jeg vil ha. Han liker damer som er litt nedpå og opptatt av litt andre ting. 

Så at denne fyren går til deg, er fordi du er en dame som han tenker å passe med det han ønsker og liker.

Så ikke snakk om dem til han, og ikke snakk om han til dem. Litt gøy å ha det hemlig også. 

Anonymkode: fcc6d...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...