AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Er det noen her med erfaringer omkring dette? Min mann og jeg har vært sammen I 20 år og de siste 10 årene så har jeg mer eller mindre tvunget meg selv til å initiere og ha sex, da jeg vet at dette er et enormt savn for mannen min. Han er en snill og tålmodig mann, men jeg har dessverre ikke hatt lyst på ham på mange, mange år. Vi er i midten av 40-årene, og jeg klarer ikke å forestille meg å ha det slik de neste 30 årene. Jeg blir rett og slett kvalm av å tenke på sex. Samtidig så er vi knyttet ekstremt tett sammen pga 3 barn, økonomi og tidsklemme. Noen som har opplevd det samme? Endte det alltid med brudd? 😞 Jeg tenker på å tilby ham å ha sex utenfor ekteskapet, samtidig så vet jeg ikke hva slags tilbud han vil kunne få når han samtidig er låst med meg, i tillegg til at han er en veldig snill og stolt mann 😕 Anonymkode: ebb26...46e 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Det er leit å høre om sånt. Og det skjer i veldig mange forhold. Jeg vet ikke hva løsningen er. Men hvis du er glad i ham så synes jeg at du skylder ham å være ærlig. På en skånsom måte. «Jeg har mistet lysten. Jeg har ikke hatt den på lenge. Jeg har latt som fordi jeg er glad i deg og ikke vil miste deg. Hva gjør vi nå?» Jeg er en mann som etter alt å dømme er i samme situasjon som mannen din. Det er ganske fortvilende. Og jeg kan bli både lei meg og sint over at kvinnen jeg har valgt å bygge livet sammen med ikke har lyst på meg. Anonymkode: 37774...f5a 2 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er leit å høre om sånt. Og det skjer i veldig mange forhold. Jeg vet ikke hva løsningen er. Men hvis du er glad i ham så synes jeg at du skylder ham å være ærlig. På en skånsom måte. «Jeg har mistet lysten. Jeg har ikke hatt den på lenge. Jeg har latt som fordi jeg er glad i deg og ikke vil miste deg. Hva gjør vi nå?» Jeg er en mann som etter alt å dømme er i samme situasjon som mannen din. Det er ganske fortvilende. Og jeg kan bli både lei meg og sint over at kvinnen jeg har valgt å bygge livet sammen med ikke har lyst på meg. Anonymkode: 37774...f5a Ja det føles blodig urettferdig. Og jeg har ingen ønsker om å finne en annen mann, aldri. Det er så vondt og leit. Mitt eneste håp er å få mer lyst når barna har flyttet ut. Per nå er tidspresset helt sykt og eldstemann er våken lenger på kveldene enn hva jeg er. TS Anonymkode: ebb26...46e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det føles blodig urettferdig. Og jeg har ingen ønsker om å finne en annen mann, aldri. Det er så vondt og leit. Mitt eneste håp er å få mer lyst når barna har flyttet ut. Per nå er tidspresset helt sykt og eldstemann er våken lenger på kveldene enn hva jeg er. TS Det er muligens underbevisstheten din som gar gått lei mannen din og savner begjær og dominans fra hans side. Dette er jo en ganske vanlig stillstand å komme i etter mange år sammen. Håper dere klarer å knekke koden. Anonymkode: d6534...b54 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Hadde gått uten tvil. For meg er ikke forhold uten god sex noe jeg er interessert i å kaste bort livet på, og jeg tvinger meg ikke til å ha sex med noen jeg ikke tenner på. Anonymkode: 3d70b...a99
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hadde gått uten tvil. For meg er ikke forhold uten god sex noe jeg er interessert i å kaste bort livet på, og jeg tvinger meg ikke til å ha sex med noen jeg ikke tenner på. Anonymkode: 3d70b...a99 Når man har nær 20 års samliv sammen, inkludert 3 barn som man daglig er 100 % avhengig av å være to om både logistikk- og oppdragelsesmessig, samt en bolig som man vil tape mye penger på å selge i dagens marked slik at man må bytte skole- og vennekrets for barna, så er dessverre ikke livet svart hvitt lenger. Anonymkode: ebb26...46e 16 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Det bør ende med brudd. Ikke noe å kaste bort livet sitt på. Anonymkode: dd2ee...dd3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde gått uten tvil. For meg er ikke forhold uten god sex noe jeg er interessert i å kaste bort livet på, og jeg tvinger meg ikke til å ha sex med noen jeg ikke tenner på. Anonymkode: 3d70b...a99 Så du mener TS kaster bort livet ved å elske mannen sin, være der for barna sine og forsøke å finne en løsning på problemet. du snakker som en ekte Gen-Z ... megmegmegmeg... Anonymkode: 89409...57d 14 2 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Har du sjekket deg selv i og med at sexlysten har kommet bort? Det er ikke uvanlig å få helt avsmak på sex når en kommer i overgangsalderen, og den kan komme allerede i 30-årene. Kanskje er det ikke noe galt i forholdet, men at hormonene dine spiller deg et puss? Har det slik selv, etter å ha vært gift i 25 år, men her er det hormonene mine som ikke spiller på lag. Håper på en bedring når jeg får "skikk på meg selv", for jeg elsker idioten jeg er gift med. 😂 Anonymkode: e5181...c01 1 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Det kan være at din avmakt på mannen kommer av årevis med pliktsex. Det som kanskje startet som en periode med lavere sexlyst kan ha satt seg. Dette er et krevende mønster å komme ut av. Anonymkode: 03695...6ec 1 2
Pippi Lotta Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Det er jo veldig naturlig at du mister lysten når du tvinger kroppen din til plikt sex. Du lærer på en måtte kroppen at sex med mannen er noe vondt og fælt noe. Så første steg er å respektere kroppens signaler og ikke forvære situasjonen mer. Jeg forstår det er vanskelig å avise mannen din, du vill jo ikke såre han, men i det lange løpet er ærlighet det eneste som hjelper tror jeg. Har du snaket med mannen din om problemet? Forsøkt å ta en lang pause og se om du begynner å savne sex igjen? Har dere prøvd å bruke mer tid sammen uten for soverommet? Dater, langhelg sammen eller bare kvelder hvor dere tilbringer tid sammen? Om det virker vanskelig å finne ut av allene kan du jo prøve parteraput eller sexolog. Der kan dere gå sammen, ellers så kam du gå allene for først å sortere dine egne tanker. Det er en vanskelig situasjon som mange par ender opp i, men det høres jo ut som om dere har kjærligheten i bånd. Så jeg tror dere har et godt utganspunkt til å orøve og ordne opp. Mannen din ønsker sikkert å være med å jobbe for forholdet om han får muligheten! 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 En ødelegger ikke en familie pga sex. Sex kan en ha med hvem som helst, en familie er et privilegie. Anonymkode: 71a75...1d5 2 1
Gammelsmurfen Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det noen her med erfaringer omkring dette? Min mann og jeg har vært sammen I 20 år og de siste 10 årene så har jeg mer eller mindre tvunget meg selv til å initiere og ha sex, da jeg vet at dette er et enormt savn for mannen min. Han er en snill og tålmodig mann, men jeg har dessverre ikke hatt lyst på ham på mange, mange år. Vi er i midten av 40-årene, og jeg klarer ikke å forestille meg å ha det slik de neste 30 årene. Jeg blir rett og slett kvalm av å tenke på sex. Samtidig så er vi knyttet ekstremt tett sammen pga 3 barn, økonomi og tidsklemme. Noen som har opplevd det samme? Endte det alltid med brudd? 😞 Jeg tenker på å tilby ham å ha sex utenfor ekteskapet, samtidig så vet jeg ikke hva slags tilbud han vil kunne få når han samtidig er låst med meg, i tillegg til at han er en veldig snill og stolt mann 😕 Anonymkode: ebb26...46e Du har ikke lyst på sex generelt, eller er det kun mannen din du ikke har lyst på? Hsr du oppsøkt hjelp dersom du har nedsatt lyst? 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 Er litt i samme situasjon og i samme aldersgruppe. Elsker mannen min, men har ikke lyst på sex. Vanskelig å forklare mannen at det å avvise sex ikke er å avvise han. For elsker han virkelig og vi har så mye som binder oss sammen med barn, hus, økonomi, familierelasjoner etc. Og vi fungerer veldig bra som team. Her har det hjulpet litt at barna er eldre og at jeg prioriterer egentid og trening og klarer å få litt overskudd. Har prioritert familieliv og jobb høyt men funnet ut det er lov å være litt egoistisk og prioritere egne behov slik at en får overskudd til å få lyst. Så det er noe å jobbe med for min del. Et glass vin hjelper også på lysten for meg 🙈 Det er mulig å få lysten igjen selv om det ikke føles sånn. Prøver også å være kjærester i blant og prioritere hverandre, f.eks. gå ut og spise og/eller overnatte på hotell uten barn. Dette er også lettere å få til når jeg ikke føler meg utslitt som en oppvridd vaskefille. Anonymkode: 672d8...b4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 Har det akkurat som deg ts. Null lyst på han, og sånn har det egentlig vært de siste ti årene. De siste åtte har jeg tvunget meg til det likevel, men de siste to har vi ikke gjort noe. Det er deilig og trist på samme måte. Jeg bare klarer ikke. Anonymkode: 52c9f...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 Dere som foreslår å søke hjelp, mener dere fastlegen liksom? Og hva slags hjelp finnes det? Anonymkode: 62356...0d9
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 TS, hva har han, du og dere gjort så langt for å få en endring i dynamikken i kjæresteforhold et deres? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde gått uten tvil. For meg er ikke forhold uten god sex noe jeg er interessert i å kaste bort livet på, og jeg tvinger meg ikke til å ha sex med noen jeg ikke tenner på. Anonymkode: 3d70b...a99 Du er vel singel, ung, og uten barn du har ansvar for? Anonymkode: a296d...760 4
Flintis Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det noen her med erfaringer omkring dette? Min mann og jeg har vært sammen I 20 år og de siste 10 årene så har jeg mer eller mindre tvunget meg selv til å initiere og ha sex, da jeg vet at dette er et enormt savn for mannen min. Han er en snill og tålmodig mann, men jeg har dessverre ikke hatt lyst på ham på mange, mange år. Vi er i midten av 40-årene, og jeg klarer ikke å forestille meg å ha det slik de neste 30 årene. Jeg blir rett og slett kvalm av å tenke på sex. Samtidig så er vi knyttet ekstremt tett sammen pga 3 barn, økonomi og tidsklemme. Noen som har opplevd det samme? Endte det alltid med brudd? 😞 Jeg tenker på å tilby ham å ha sex utenfor ekteskapet, samtidig så vet jeg ikke hva slags tilbud han vil kunne få når han samtidig er låst med meg, i tillegg til at han er en veldig snill og stolt mann 😕 Anonymkode: ebb26...46e Jeg har vel opplevd at lysten på meg dabbet av, da fant hun en annen og forholdet ble åpnet. Jeg hadde nok vært mer komfortabel med at forholdet ble åpnet før hun fant en annen. Kanskje det kan gjøre at du kan finne tilbake til egen sexlyst også med en annen. Nå gikk vårt forhold over, selvom vi fikk noen år ekstra sammen som familie. Det vil jo kanskje kunne være muligheter innen swingersmiljø og partnerbytte også om dette kunne være noe for deg? 1
Gammelsmurfen Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som foreslår å søke hjelp, mener dere fastlegen liksom? Og hva slags hjelp finnes det? Anonymkode: 62356...0d9 Fastlegen er et sted å begynne. Eventuelt en sexolog med utdannelse og erfaring i faget. Dette er viktig fordi sexolog ikke er en beskyttet tittel. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå