Gå til innhold

To bursdagsfester samme dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med å komme, da er det nesten spikret, men man kan bli syk, plutselig ligger en av foreldrene mine for døden etc.

Anonymkode: 70aae...46d

Det er forskjell på å regne med å komme og å si "ja, jeg kommer"... 

Jeg har sagt til en jeg er invitert til, at jeg regner med å komme, men hun vet at vi må ha barnevakt for å si et sikkert ja. 

Anonymkode: 8981d...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Regner med å komme, da er det nesten spikret, men man kan bli syk, plutselig ligger en av foreldrene mine for døden etc.

Regner med å komme = kommer hvis ting ordner seg. Av type ikke må jobbe, får barnevakt, eller lignende.

Man sier at man kommer, hvis eventuelle avlysningsårsaker handler om liv og helse...

Hvis du sier "regner med å komme" fordi det kan hende en av foreldrene dine plutselig ligger for døden, da kan du jo aldri si "jeg kommer"... Absolutt alle skjønner jo om man avlyser fordi foreldre ligger for døden, eller man selv blir syk...  Det er ikke noe man må ta forbehold om når man takker ja til invitasjoner...

Anonymkode: 09840...d07

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten går du litt i begge eller så går du i den du sa ja til først. 

Anonymkode: 8e29e...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 11.33):

Det er helt utenkelig å tilbringe tid med vedkommende på tomannshånd, som virker rart. Vedkommende er samboeren til en person som jeg har blitt kjent med via felles venner, og jeg ville heller ikke vært med denne samboeren på tomannshånd. Likevel inviteres jeg til festene og over flere år har jeg bare droppet å komme én gang tidligere. Det er ikke utenkelig at de føler at de må invitere meg, og at mitt fravær har svært liten betydning.

Altså, du er invitert i bursdagen til "Samboeren til en venn av noen felles venner". Og du er bekymret for om personen blir skuffet over deg om du velger å ikke komme i bursdagen. 

For meg hadde denne bursdagen vært så lite viktig og så lite prioritert, at jeg bare hadde sagt ifra at det ikke passet, uten videre begrunnelse. 

Anonymkode: 2339a...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min tolvåring prøvd seg med noe sånt, å avlyse en avtale hun hadde takket ja til fordi noe bedre dukket opp ville hun fått nei av meg. Ser ikke hvorfor vi voksne burde gjøre det noe annerledes. Jeg hadde blitt ordentlig lei meg, som vert, om jeg skjønte at noen hadde avlyst fordi jeg ikke er like stas som noen andre.

Anonymkode: 3632c...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde min tolvåring prøvd seg med noe sånt, å avlyse en avtale hun hadde takket ja til fordi noe bedre dukket opp ville hun fått nei av meg. Ser ikke hvorfor vi voksne burde gjøre det noe annerledes. Jeg hadde blitt ordentlig lei meg, som vert, om jeg skjønte at noen hadde avlyst fordi jeg ikke er like stas som noen andre.

Anonymkode: 3632c...83a

Jeg ble invitert, uten fastsatt dato, for et par måneder siden, sånn sett var det den jeg vil prioritere jeg ble invitert til først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...