Gå til innhold

To bursdagsfester samme dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev til den første jeg ble invitert til at jeg regner med å komme, det var et par dager etter at jeg hadde fått invitasjon i posten (jepp). Kanskje jeg burde ventet litt med å si noe, for i kveld har jeg blitt invitert til en annen bursdagsfest som frister mer.

Det er én annen som kjenner begge som har invitert og jeg vet ikke hvilken fest vedkommende skal på. Utover den ene personen er det ingen andre som er aktuelle for begge festene. På grunn av denne personen kan jeg nesten ikke skylde på sykdom etc.

Den første som inviterte er over 60, den andre bortimot ti år yngre enn førstnevnte og jeg er ikke 40 engang... Helt annen stemning og mer som skjer hos den som "bare" er i 50-årene. Jeg kjenner flere i den gjengen, praten går lettere og det er muligheter for å gå ut på byen på et tidspunkt siden den som har festen bor midt i sentrum rett ved flere utesteder.

Forslag til håndtering? 

Anonymkode: 70aae...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel gå i 60-års dagen først, også kan du eventuelt møte de andre på byen senere om 60-års dagen blir kjedelig? 

Anonymkode: 5562a...11a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal være sleip så sier du at du helt hadde glemt at du allerede hadde takket ja til en annen bursdagsfest, og dessverre ikke kan komme likevel. 

Anonymkode: 0f697...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan vel gå i 60-års dagen først, også kan du eventuelt møte de andre på byen senere om 60-års dagen blir kjedelig? 

Anonymkode: 5562a...11a

Dette er to vidt forskjellige steder og jeg vet ikke om den ene gjengen skal ut på byen. Da ville jeg også gått glipp av den festen. Kanskje jeg måtte dratt før 23 for å ikke dukke opp for sent der de andre er.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du skal være sleip så sier du at du helt hadde glemt at du allerede hadde takket ja til en annen bursdagsfest, og dessverre ikke kan komme likevel. 

Anonymkode: 0f697...d87

Problemet er bare den andre personen som er aktuell for begge festene trolig har fått greie på disse festene mer eller mindre samtidig som meg. Hvis vedkommende velger den litt kjedeligere festen, så vil det bli litt rart å si at jeg ble invitert til den andre festen for lenge siden og bare glemte det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er bare den andre personen som er aktuell for begge festene trolig har fått greie på disse festene mer eller mindre samtidig som meg. Hvis vedkommende velger den litt kjedeligere festen, så vil det bli litt rart å si at jeg ble invitert til den andre festen for lenge siden og bare glemte det.

Ikke nødvendigvis, du kunne jo blitt invitert før andre fikk invitasjon, og husket feil helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en uting å droppe noe fordi et bedre tilbud har kommet.

Nå har du svart at du «regner med å komme», så kanskje du kan argumentere med at du ikke egentlig har sagt helt ja. Men da må du si ifra fort. 

Anonymkode: b4bf1...5c9

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skrev til den første jeg ble invitert til at jeg regner med å komme, det var et par dager etter at jeg hadde fått invitasjon i posten (jepp). Kanskje jeg burde ventet litt med å si noe, for i kveld har jeg blitt invitert til en annen bursdagsfest som frister mer.

Det er én annen som kjenner begge som har invitert og jeg vet ikke hvilken fest vedkommende skal på. Utover den ene personen er det ingen andre som er aktuelle for begge festene. På grunn av denne personen kan jeg nesten ikke skylde på sykdom etc.

Den første som inviterte er over 60, den andre bortimot ti år yngre enn førstnevnte og jeg er ikke 40 engang... Helt annen stemning og mer som skjer hos den som "bare" er i 50-årene. Jeg kjenner flere i den gjengen, praten går lettere og det er muligheter for å gå ut på byen på et tidspunkt siden den som har festen bor midt i sentrum rett ved flere utesteder.

Forslag til håndtering? 

Jeg hadde håndtert det med å si til nr 2 invitasjon: Tusen takk for hyggelig invitasjon. Jeg hadde hatt veldig lyst til å komme, men jeg har allerede sagt ja til en annen invitasjon den dagen. Så synd at det kolliderte med dagene. Kos dere

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hadde dere vært 19 hadde jeg skjønt at dette kunne blitt et problem, men 50-60? Dere er jo voksne folk som burde ha forståelse for at ting kommer i veien. Det er bare å si til den du ikke vil dra til at det viser seg at du er bedt i to bursdager på samme dag, og drar i den andre. I min familie og vennekrets ville vi i alle fall hatt forståelse for slikt.  

Anonymkode: 6c895...6b4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder alltid en avtale. Det vil si at jeg stiller der jeg først har lovet meg bort.

Unntaket er hvis invitasjonen som kommer sist er en vesentlig viktigere begivenhet. For eksempel om min søster inviterer til barnedåp samme dag som jeg har lovet å komme i en 40-årsdag. Men da ringer jeg selvfølgelig sistnevnte og forklarer meg. 

Anonymkode: 2d26a...9e3

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kombinert hvis det var mulig. Ett par timer i 60- årsdag, ut på byen etterpå?

Anonymkode: 26fca...b2d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville kombinert hvis det var mulig. Ett par timer i 60- årsdag, ut på byen etterpå?

Anonymkode: 26fca...b2d

Og sagt hva til de som er på den første festen? Nå skal jeg videre for å treffe noen andre? Er forresten ingen av dem som fyller rundt år.

Heller mot å sende denne, som er sann:

"Det viser seg dessverre at jeg ikke kan komme likevel. Jeg sa ja til en invitasjon på nyttårsaften, med en dato i mars som ikke var satt ennå, og det er dessverre 2. mars" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at uansett hvilken fest du velger, så kommer det til å bli en kjedelig kveld. 

Anonymkode: ecc04...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at uansett hvilken fest du velger, så kommer det til å bli en kjedelig kveld. 

Anonymkode: ecc04...68c

Det er vel det en deprimert, ensom og bitter person ville gjettet på. Cheer up 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/20/2024 at 1:59 AM, AnonymBruker said:

Forslag til håndtering? 

Det aller værste her er at du til den første festen skrev at du "regne med å komme"   Hva er galt med å si ja eller nei. Virker som du har store problemer med å forplikte deg.  Og heller vil vente med å se om noe bedre dukker opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky_Jack skrev (9 timer siden):

Det aller værste her er at du til den første festen skrev at du "regne med å komme"   Hva er galt med å si ja eller nei. Virker som du har store problemer med å forplikte deg.  Og heller vil vente med å se om noe bedre dukker opp. 

Regner med å komme, da er det nesten spikret, men man kan bli syk, plutselig ligger en av foreldrene mine for døden etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lenge til disse festene? 

Om det er en stund frem i tid, hadde jeg bare gitt beskjed til den jeg ikke fikk kommet i, at jeg hadde blitt invitert et annet sted også, og selv om jeg gjerne skulle vært med på begge to, så var det dessverre ikke mulig. Og at jeg hadde valgt å gå i den andre. 
Mest sannsynlig er det jo ikke slik at de som drar på en fest, sitter og prater om hvem som ikke er der, og hvorfor de ikke kommer. 

Er det ikke så lenge til festene, så hadde jeg snakket med den som skulle ha feiring, og som jeg hadde sagt "jeg regner med å komme" til. Og spurt om det var en stor ulempe hvis jeg måtte takke nei likevel. 
Jeg ville også vurdert å begrunne med at jeg var invitert i en annen fest også, og at jeg der kjenner flere og folk er nærmere meg i alder.

Uansett så ville jeg foreslått å besøke den som hadde bursdagsfeiringen jeg ikke fikk gått i, en dag eller to etter selve feiringer. (Jeg kommer gjerne en dag eller to etter, og hjelper deg å spise rester, og tar en hyggelig prat. 
Om du er i 30-årene og er invitert i et 60+ selskap, høres det ut som familie. Og da tenker jeg dette familiemedlemmet setter større pris på om du kommer på besøk og har god tid en dag alene, enn at du kommer og kan "vises frem" i en bursdagsfeiring med mange andre. 

Anonymkode: 2339a...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til den jeg først har avtalt med. 

Jeg har opplevd selv at folk avlyser fordi de får "ett bedre tilbud" og det synes jeg er fryktelig sårt. 
Det er for meg en litt "du er grei nok å være med, så lenge det ikke er noe mer interessant som dukker opp... oj, der var det noe mer interessant enn deg, da gidder jeg ikke være med deg likevel". 

Anonymkode: 09840...d07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring, så tar 60 årsdager helt av. Når man er 60 gir man faen, slipper seg løs og danser på bordene til den beste 70 talls misikken. Har aldri hatt det så gøy som i 60 årsdager. Gamliser rocker!

Hilsen 40 åring.

Anonymkode: c596e...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det lenge til disse festene? 

Om det er en stund frem i tid, hadde jeg bare gitt beskjed til den jeg ikke fikk kommet i, at jeg hadde blitt invitert et annet sted også, og selv om jeg gjerne skulle vært med på begge to, så var det dessverre ikke mulig. Og at jeg hadde valgt å gå i den andre. 
Mest sannsynlig er det jo ikke slik at de som drar på en fest, sitter og prater om hvem som ikke er der, og hvorfor de ikke kommer. 

Er det ikke så lenge til festene, så hadde jeg snakket med den som skulle ha feiring, og som jeg hadde sagt "jeg regner med å komme" til. Og spurt om det var en stor ulempe hvis jeg måtte takke nei likevel. 
Jeg ville også vurdert å begrunne med at jeg var invitert i en annen fest også, og at jeg der kjenner flere og folk er nærmere meg i alder.

Uansett så ville jeg foreslått å besøke den som hadde bursdagsfeiringen jeg ikke fikk gått i, en dag eller to etter selve feiringer. (Jeg kommer gjerne en dag eller to etter, og hjelper deg å spise rester, og tar en hyggelig prat. 
Om du er i 30-årene og er invitert i et 60+ selskap, høres det ut som familie. Og da tenker jeg dette familiemedlemmet setter større pris på om du kommer på besøk og har god tid en dag alene, enn at du kommer og kan "vises frem" i en bursdagsfeiring med mange andre. 

Anonymkode: 2339a...659

Det er helt utenkelig å tilbringe tid med vedkommende på tomannshånd, som virker rart. Vedkommende er samboeren til en person som jeg har blitt kjent med via felles venner, og jeg ville heller ikke vært med denne samboeren på tomannshånd. Likevel inviteres jeg til festene og over flere år har jeg bare droppet å komme én gang tidligere. Det er ikke utenkelig at de føler at de må invitere meg, og at mitt fravær har svært liten betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...