AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Når man møter noe f.eks en gang i året eller månder i mellom. Hva er poenget da? Forståelig om det er stor avstand og bor på andre siden av landet. Ellers skjønner jeg ikke poenget med venner om man ikke vil tilbring tid med dem, Anonymkode: 83f66...d4a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Vennene mine involverer meg ikke i livene sine utenom når vi treffes, og vi treffes ikke så ofte. Det går gjerne uker og måneder. Hadde vært hyggelig om de ønsket å oppdatere meg innimellom med stort og smått, men sånn er det ikke. Har tenkt på om jeg kanskje ikke er en så god eller interessant venn. Eller om jeg bare ikke er et sånt menneske man blir ordentlig glad i. Jeg er glad i vennene mine. Jeg foretrekker å ha det sånn som det er nå, framfor å vite at jeg er helt uten noen. Anonymkode: ca2d7...f44 1
Trolltunge Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Fordi den ene gangen i året, eller de få gangene i året, også betyr enormt mye. Jeg har venner jeg ser så sjeldent, og jeg er inderlig glad i dem. Hver gang vi treffes er det som vi aldri har vært fra hverandre. Livet er travelt, og ikke alle har anledning til å møte venner ofte av ulike årsaker. Spør du meg om hva jeg skal med mine venninner, selv om jeg ser dem sjeldent, så er det at de betyr veldig mye for meg, jeg er veldig glad i dem, og veldig glad for de stundene vi har sammen, selv om de ikke er så hyppige. Det gjør absolutt ikke de møtene verdiløse, men veldig verdifulle. 11 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Ikke undervurder verdien i å ha livsvitner. Mennesker en har delt sin historie med over årtier. Ikke alle vennskap har samme form. Dype vennskap trenger ikke å gå i beina på hverandre i tanketomt hverdagspjatt. Veldig trist med dagens tendens, der mange har en fryktelig snever boks for hva en venn skal være, krav til hva en venn må gi osv - ellers så dropper en folk fra livet sitt. Helt merkelig tankegang. Anonymkode: bef58...e7b 13 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 Ikke vær så snurt, TS. Kanskje du er for needy, og derfor vennene dine ikke orker å møtes så ofte? Anonymkode: 9827b...e16 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke vær så snurt, TS. Kanskje du er for needy, og derfor vennene dine ikke orker å møtes så ofte? Anonymkode: 9827b...e16 Hva mener du med needy? Jeg ser meg absolutt ikke som det. Vennetid er verdifullt for meg og vil da møtes mer enn en gang i året eller et par ganger. Er det et tegn på at man ikke betyr noe for andre mon tro? Anonymkode: 83f66...d4a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 Ta et eksempel. Ikke møtt personen siden november. Vedkommende sa hi kan møtes til uken. Nå er det 3 uker siden. Anonymkode: 83f66...d4a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ta et eksempel. Ikke møtt personen siden november. Vedkommende sa hi kan møtes til uken. Nå er det 3 uker siden. Anonymkode: 83f66...d4a Vedkommende lever kanskje et travelt liv? Vedkommende kan ha en jobb som gjør at man sjelden har overskudd til å være sosial på fritiden? Anonymkode: 3aedc...f7e 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 Jeg har flere venner som jeg møter to-tre ganger i året. Da har vi det superhyggelig! Vi har alle jobb, forpliktelser, andre venner, hobbyer ++ som gjør at det ikke passer å møtes oftere. Hva så? Hva tenker TS er et bedre alternativ egentlig? At vi stresser med å få til oftere møter, selv om det egentlig ikke passer? At jeg kutter ut disse vennene? Merkelig. Anonymkode: bbfd6...b63 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 Jeg trenger ikke møte vennene mine ofte for å pleie vennskapet. Vi møtes når vi har tid, og ellers så holder vi kontakten via telefon og some. Anonymkode: b0622...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 Jeg er enig i dette. Hvis man er venner, så tar man seg tid til å møtes av og til. Greit nok at man er busy, har mye jobb og sånn. Men når en såkalt venn sier i 1,5 år at de er så busy og ikke har tid til å møtes, så blir det for dumt. Og hvertfall når samme mennesket lyver deg i trynet og sier de ikke har tid til å være sosiale men legger ut i sosiale medier at de er på reiser/hyttetur/konsert og fest. Men en kaffe med meg har de ikke tid til. Jeg konfronterte en såkalt venninne med dette, at hun bare juger til meg og det finner jeg meg ikke i. Er det noe jeg ikke liker, så er det løgnere. Si heller til meg at du ikke vil ha noe med meg å gjøre, enn å lyve. Så jeg kvittet meg rett og slett med de det gjaldt, etter å ha tatt et oppgjør. Av og til glir man fra hverandre og sånt, det er helt ok. Men når en dame som er singel, barnløs og har en kontorjobb 8 - 16 klager på at det er så mye å gjøre på jobb og ikke har tid til å være sosial (er ikke overtid en gang de hun jobber), så blir det for dumt. Dette er i tillegg en jeg har kjent i over 20 år, helt siden vgs faktisk. Anonymkode: 4b68d...4fb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 En stor del av vennene mine treffer jeg nesten bare digitalt. Noen av de jeg snakker mest med digitalt har jeg ikke sett på flere år, anser dem likevel blant mine aller beste venner. Anonymkode: 3ca8d...2aa 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En stor del av vennene mine treffer jeg nesten bare digitalt. Noen av de jeg snakker mest med digitalt har jeg ikke sett på flere år, anser dem likevel blant mine aller beste venner. Anonymkode: 3ca8d...2aa Bor de på samme sted som deg da? For hvis man har venner som bor i andre byer så skjønner jeg at det blir vanskelig å ses så ofte. Jeg har venner i inn og utland som jeg chatter med stadig vekk. Mens hun ene jeg nevnte over har aldri tid til å treffes og skylder på jobb. Trenger ikke møte folk hele tiden, jeg trenger mye alenetid selv og er mye opptatt med trening og sånn. Men 1 gang i mnd, er det virkelig for mye? Om det så er å gå en tur eller ta en kaffe. SÅ opptatt er ikke en person som er singel og uten barn altså. Jeg kjenner en med 4 barn som tar seg tid til å finne på ting med meg, og setter pris på det. Forventer så klart ikke at de med barn har mye tid. Anonymkode: 4b68d...4fb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Skrevet 22. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Bor de på samme sted som deg da? For hvis man har venner som bor i andre byer så skjønner jeg at det blir vanskelig å ses så ofte. Anonymkode: 4b68d...4fb Noen bor lengre unna, men de fleste i samme by. Anonymkode: 3ca8d...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Skrevet 22. februar 2024 Livet er travelt, og mange har jo en relativt stor omgangskrets. Jeg har mange personer jeg liker godt, men samtidig godt fornøyd med at vi finner tid til et treff 1-2 ganger i året. Innimellom er det også folk jeg knapt har kontakt med på 2-3 år, så finner vi hverandre igjen. Er man en person som foretrekker å ha et lite nettverk man treffer ofte blir det jo noe annet. Men da er nok ikke disse vennene noe for deg. Anonymkode: 1b4d4...c03 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Skrevet 22. februar 2024 De fleste av mine venner ser jeg ca 3-4 ganger i året. Livet er fullt av andre ting. Jeg setter ikke noe mindre pris på dem av den grunn. Heldigvis har jeg venner som er lik meg selv og som også har andre ting å fylle livet med. Anonymkode: 92b88...d2e 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #17 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 19.02): Vedkommende lever kanskje et travelt liv? Vedkommende kan ha en jobb som gjør at man sjelden har overskudd til å være sosial på fritiden? Anonymkode: 3aedc...f7e Hvorfor si at vi møtes til uken da? Anonymkode: 83f66...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #18 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor si at vi møtes til uken da? Anonymkode: 83f66...d4a Fordi man hadde en intensjon om det, men så ble det ikke sånn? Anonymkode: 3aedc...f7e 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #19 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor si at vi møtes til uken da? Anonymkode: 83f66...d4a Høflighetsfrase. Anonymkode: 6afd4...e76
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #20 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi man hadde en intensjon om det, men så ble det ikke sånn? Anonymkode: 3aedc...f7e Dette. Timeplanen endrer seg og fyller seg opp med ting som må prioriteres hele tiden. Spesielt etter jeg fikk barn har vennetid blitt luksusvare. Jeg har virkelig ikke tid eller anledning til å sitte på en cafe og jatte i timesvis hver uke jeg altså. Ikke fordi venner ikke betyr noe, men fordi livet krever at jeg er 100% i familien og mitt eget liv. De få øyeblikkene jeg har til overs ønsker og trenger jeg å bruke på egentid. Nå f.eks er kl 05:45. Sønnen min har vært våken siden 04. Jobber med å få han tilbake i søvn. I morgen kommer jeg til å være ødelagt på jobb i 8 timer. Ha grinete unge hele ettermiddagen (da må jeg sette på meg et smil og sette hans behov først, han er også sliten) for så å omkomme på sofaen kl 20. Nei, da skal jeg ikke ut og sette meg på en cafe for å løse dine problemer. Kanskje du bør få deg en hobby? Anonymkode: 0b799...db0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå