Grüner Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Inspirert av alle trådene om folk som angrer på at de fikk/ikke fikk barn, lurer jeg på de det motsatte; hva er det beste med å ha barn og sin egen familie? Endret 19. februar 2024 av Grüner 2 1
Trolltunge Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Tilhørighet, kjærlighet og noen som trenger deg. 🥰 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Den fantastiske følelsen av tilhørighet og stolthet. Gleden ved å se på dem og være med dem ved frokostbordet, se film med dem, se dem vokse opp og bli eldre. Anonymkode: 4503f...bf6 1 2
Gjest StumpyHero Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Varme klemmer, de fine stemmene som roper "pappa, pappa, pappa", kunne gi trøst, se barna oppleve mestring, høre på dunkende musikk i bilen og danse mens vi cruiser hjem fra barnehagen, høre barnelatter og lykke 🥰 Uendelig mange små og varme øyeblikk hver dag, takknemlig for å være pappa 🥰
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 For meg og mannen (relativt nybakte foreldre) er det fellesskapet og kjærligheten vi føler når vi ser på den lille, at vi kan ligge med han mellom oss i senga og bare smile over hvor søt han er, dele søte bilder vi tar gjennom dagen, snakke om ting vi gleder oss til å oppleve sammen med han. Rett og slett en ny livsglede og ny giv for forholdet etter 10+ år sammen og nok av tid til å gjøre alt vi ønsket, nå får vi gjenoppdaget verden gjennom et barns øyne, og det er allerede fantastisk! Anonymkode: 765a1...71a 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 For oss er det å se og oppleve ting for første gang gjennom barns øyne. Jeg er så stolt av barna at jeg ikke bryr meg om jeg dummer meg ut. Om vi vil kle oss ut som klovner i barnehagen, ja da må mamma også være det selv om jeg må hjemom og skifte før jeg drar på jobb. Ja det har hendt at jeg har glemt å fjerne sminken eller pirathatten før jeg tar en fullstappet buss på vei til jobb men hva gjør man ikke for å få frem gleden i barna. Vi danser, plasker i søla, klatrer i trærne, leke gjemsel. Bursdagsselskapene med påfølgende aktiviteter er morsommere enn Leos eller Rush, for da er vi med og leker med barna. På tilstelninger er jeg den forelderen som vinker hysterisk for at barna skal legge merke til deg fra scenen/sidelinjen slik at de vet at jeg er på plass og heier. Jeg er den som er pyntet fra topp til tå med lagets drakt under kamper og turneringer, eller tar på meg selvlysende antrekk slik at det er lett å finne meg igjen i sosiale settinger. Jeg og sambo har vært den typen som IKKE skulle ha barn biologiske klokka ville det annerledes. Jeg tror og innbiller meg at jeg er som et barn sammen med mine når vi leker. Mange barn vil helst være hjemme hos oss og vil aldri hjem. Det er det største komplimentet man kan få. Anonymkode: dd8d8...c42 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Vite at de en gang blir voksne og kanskje får et bedre liv økonomisk enn det de opplever nå. At de kan få muligheten til å reise. Anonymkode: e89d4...63c 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det har hendt at jeg har glemt å fjerne sminken eller pirathatten før jeg tar en fullstappet buss på vei til jobb Anonymkode: dd8d8...c42 Hvorfor skriver du ting som ikke er sant? Trenger du lyve for å late som det er stas å ha barn? Anonymkode: 60ab7...13f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skriver du ting som ikke er sant? Trenger du lyve for å late som det er stas å ha barn? Anonymkode: 60ab7...13f En annen positiv ting etter man har blitt foreldre er at jeg har større omsorg for folk rundt meg. Kommentarer som dette har jeg rett og slett ikke giddet å bry meg annet enn at jeg ønsker deg en fin dag💕 Ja det er stas å ha barn. Anonymkode: dd8d8...c42 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Jeg ante ikke at slik kjærlighet fantes. Og at mitt liv kunne berikes så masse som da jeg fikk barn. Jeg var midt i 30 årene, godt etablert og uviten om at noe manglet. Men det å våkne til det søte smilet, høre den nydelige latteren og å få den gode klemmen varmer mamma hjertet mitt. Jeg elsker dansekonkurransene med søskenbarn, reisene, grill kvelder, fisketurene, akedager og bollebaking. Jeg elsker turer i regnet, filmkvelder, de magiske samtalene og å se hvordan pappaen til barnet har blitt den beste versjonen av seg selv. Hadde jeg mistet denne lille skapningen hadde jeg ikke kunne levd videre. Ingenting hadde tatt bort sorgen. Anonymkode: e1bd7...67f 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Kjærligheten jeg føler for dem, tilhørigheten og så syns jeg også at både mannen og barna er nydelige mennesker som jeg liker å være sammen med. Anonymkode: de430...fbd 4
-Missi- Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 Den enorme mors kjærligheten og tilknytningen. Jeg har elsket ham fra han var i magen og nå er han snart en voksen mann ❤️🥰den instinktive følelsen av at han er "hjem", min flokk og familie ☺️ Er enormt takknemlig for å ha han i mitt liv 🥰jeg hadde ikke vært den samme uten. Mitt liv sammen med han har formet meg som voksen. Jeg var kun 18 når jeg ble gravid med han og har derfor blitt voksen i min prosess som hans mor. Nå er han 17 og skal snart ut i verden og spre sine vinger. Er så utrolig glad for den gode relasjonen vi har. En ting som er veldig fint med store barn er at du merker at all den kjærligheten du har lagt i relasjonen kommer tilbake. I omsorg han viser meg som må nylig når jeg var syk eller omsorgen og omtanken han viser andre mennesker 🥰 Å bli mor er det absolutt vakreste og fineste jeg har gjort i mitt liv🥰og det gir meg stor glede i hjertet å tenke på at denne relasjonen vil vare livet ut ❤️kanskje er jeg så heldig at det kommer barnebarn etterhvert også 🤞🥰❤️
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 Jeg syns det er underkommunisert hvor MORSOMT det er å ha barn! Alle de rare tingene de sier og gjør når de er små og prøver å finne ut av hvordan verden henger sammen. Å gjenoppdage gleden i alt sånt man selv elsket som barn, være seg hverdagslige ting som å ake eller gå i svømmehallen, til å lage julemagi, bursdagstradisjoner og alt sånt som mister glansen når man selv blir voksen. Gleden og stoltheten når de mestrer noe nytt. Å bli kjent med disse små menneskene mens de vokser til, og bli kjent med partner på en ny måte som pappa. Elsker at vi er vår egen lille familie og flokk som hører sammen. Anonymkode: cd0f2...986 3
Arkana Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 Tilhørighet og kjærlighet ja, som andre har nevnt, og rett og slett det å være sammen med dem og ha dem i livet mitt. Det er så utrolig mange gleder, fra de helt små til de virkelig store, ved det å ha barn. Jeg gleder meg over alt fra prat rundt middagsbordet en helt vanlig mandag til å se hvordan de vokser til og modnes og hvilke herlige mennesker de er og hva slags voksne de er i ferd med å bli. Jeg har skapt dem, de har en del av meg og mannen min i seg, vi er en familie og det er en fantastisk følelse. 1
Vera Vinge Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns det er underkommunisert hvor MORSOMT det er å ha barn! Alle de rare tingene de sier og gjør når de er små og prøver å finne ut av hvordan verden henger sammen. Å gjenoppdage gleden i alt sånt man selv elsket som barn, være seg hverdagslige ting som å ake eller gå i svømmehallen, til å lage julemagi, bursdagstradisjoner og alt sånt som mister glansen når man selv blir voksen. Gleden og stoltheten når de mestrer noe nytt. Å bli kjent med disse små menneskene mens de vokser til, og bli kjent med partner på en ny måte som pappa. Elsker at vi er vår egen lille familie og flokk som hører sammen. Anonymkode: cd0f2...986 Så enig i dette! Man hører mye om hvor slitsomt det er med små barn, og en del om hvor glad man er i barna. Men husker jeg ble så overrasket over hvor gøy det er med barn og så mange stunder med latter og glede. Føler de har tilført livet mitt så mye morsomt, i tillegg til alt det andre. Ellers er det jo fantastisk den kjærligheten man føler for barna, og den kjærligheten de viser til oss voksne og søsknene. Mange rørende stunder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå